کد خبر: ۷۴۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۷
غرویان:

در مورد اندیشه امام به بحث های علمی نیاز داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن غرویان، عضو سابق موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى‌(ره) با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر تحریف در اندیشه‌های حضرت امام(ره) گفت: «اگر بحثی در زمینه انحراف در فهم و استنباط نادرست از اندیشه‌های حضرت امام وجود دارد، باید در میزگردهای علمی مطرح شود». 

غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این‌باره اضافه کرد:‌ «طرفین سیاسی در کشور ما از جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب، هر دو خود را منتسب به حضرت امام می‌دانند و بر این اساس برخی اظهارات مبنی بر انحراف از اصول اندیشه‌های امام که در فضای سیاسی کشور مطرح می‌شود ناشی از این امر است».

غرویان ادامه داد:‌ «باید مراقب بود، بحث‌های مربوط به اندیشه‌های حضرت امام در فضای ژورنالیستی مطرح نشود چرا که با بحث‌های ژورنالیستی به جایی نمی‌رسیم».

وی تاکید کرد: «باید اندیشه‌های خود را در زمینه‌ افکار امام و اصول انقلاب در میزگردهای علمی مطرح کرد و اکنون که در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام هستیم، بهترین فرصت برای این کار است که به جای بسیاری از برنامه‌ها، به بحث‌های علمی و کارشناسی در این زمینه بپردازیم».
شاگرد مصباح یزدی و عضو سابق موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به هشدارهای حجت‌الاسلام سید حسین خمینی نسبت به بدفهمی از اندیشه‌های امام تاکید کرد: «نوه بزرگوار حضرت امام و شخص آقای خاتمی که در این زمینه صاحب‌نظر هستند تلاش کنند دیدگاه‌ها و نظرات خود را در میزگردهای علمی و در حوزه و دانشگاه مطرح کنند تا این مباحث و گفت‌وگوها به دور از تنش‌های ژورنالیستی و در فضایی کاملا علمی و فکری،‌ جامعه را به سمت و سوی درست رهنمون شود».

وی در ادامه رهبر معظم انقلاب را شاگرد حضرت امام و جانشین شایسته ایشان خواند و گفت: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در رأس حافظان و پاسداران اندیشه‌های حضرت امام قرار دارند».

غرویان ادامه داد: «حضرت امام شخصیتی است که همه نظام و همه مراکز شکل‌گرفته در نظام جمهوری اسلامی باید به اندیشه‌های ایشان وفادار بوده و در حفظ و حراست از میراث گرانبهای افکار و مبانی فکری ایشان تلاش کنند».

وی همچنین از تلاش‌های دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام در امر پاسداری از اندیشه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی قدردانی کرد و افزود: «البته باید توجه داشت که امام منحصر به یک نهاد یا دفتر خاص نیست و به همه ملت و همه اندیشمندان انقلابی تعلق دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین