کد خبر: ۷۴۷۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
جدال بر سر حذف ارز ترجیحی

واکنش قالیباف به سخنان رئیسی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دغدغه اول مجلس معیشت مردم است، گفت: در موضوع ارز ترجیحی اولویت ما در سال آینده توجه به معیشت مردم با در نظر گرفتن محرومان است.
واکنش قالیباف به سخنان رئیسی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، به صحبت‌های رئیس جمهور درباره مخالفت مجلس با لایحه حذف ارز ترجیحی واکنش نشان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارز ترجیحی موضوع مهمی است و معیشت مردم را مورد توجه قرار می‌دهد، همان طور که اشاره شد در بودجه ۱۴۰۰، هشت میلیارد دلار برای ارز ترجیحی پیش بینی شد، جزء دو بند «ب» تبصره یک قانون سال ۱۴۰۰ به دولت اختیار داده بود که سیاست‌های جبرانی خود را برای پرداخت یارانه و کمک معیشتی به مردم اجرا کرده و مستقیم این پول را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر بخش قابل توجهی از ارز ترجیحی در ۶ -۷ ماه اول سال هزینه شده بود. دولت جدید بعد از سه - چهار ماه بعد از شروع کارش لایحه دو فوریتی (حذف ارز ترجیحی) به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. توقع دولت این بود که مجلس در مورد این موضوع مهم ظرف ۴۸ ساعت تصمیم‌گیری کند قطعا مجلس فی البداهه و ۴۸ ساعته نمی‌تواند برای این امر مهم تصمیم بگیرد، لذا مجلس به این فوریت رای نداد اما کمیسیون این موضوع را در دستور کار قرار داد و آن را بررسی کرد.

قالیباف ادامه داد: اگر واقعا این بحث خوب بود دولت باید لایحه اصلاحیه بودجه می‌داد که این کار را انجام نداد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی گفت: امروز مجلس شورای اسلامی و دولت براین موضوع تاکید دارند که معیشت مردم اولویت اول است، اگر مجلس در کلیات به جمع‌بندی رسید در جزییات هماهنگی با دولت خواهد داشت. به مردم اطمینان می‌دهیم که دغدغه اول ما معیشت مردم است درباره ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ هم توجه ما به معیشت مردم با اولویت محرومان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین