کد خبر: ۷۴۷۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

۱۵ درصد کرونایی‌ها اُمیکرونی هستند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر حدود ۱۵ درصد افرادی که تست کرونای آنها مثبت است به سویه اُمیکرون مبتلا شده‌اند، البته این درصد، تخمینی است و ممکن است میزان مبتلایان در شهرهای مختلف متفاوت باشد.
۱۵ درصد کرونایی‌ها اُمیکرونی هستند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مجتبی ذکایی اظهار کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار سوش امیکرون و مراوداتی که ساوه با شهرهایی نظیر تهران، قم و اراک دارد و نیز جابجایی کالا از شهر صنعتی کاوه به استان‌های جنوبی کشور که بالاترین شیوع این سویه را دارند احتمال افزایش آمار اُمیکرون در شهرستان ساوه وجود دارد و نگرانی‌ها را تشدید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با تزریق دُز سوم واکسن کرونا، قطع کننده زنجیره انتقال اُمیکرون باشیم، تصریح کرد: واکسیناسیون و استفاده از ماسک سپری در برابر کروناست و برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون علاوه بر تزریق ۳ دُز واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد مختلف مردم ضروری است.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ درصد جمعیت ساوه و زرندیه دُز اول، ۸۰ درصد دُز دوم و ۱۵ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، تصریح کرد: افزون بر ۴۰ هزار نفر در ساوه واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن هستند و تنها ۱۵ درصد از این افراد موفق به تزریق دُز سوم واکسن شده‌اند و با توجه به ناایمن بودن این جمعیت در برابر بیماری کووید ۱۹ و تغییر سوش با جهش جدید اُمیکرون احتمال افزایش آمار مبتلایان وجود دارد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: در صورت استقبال نکردن مردم از دُز سوم واکسن کرونا و عادی‌انگاری جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش بینی می‌شود که در اوایل اسفندماه شاهد وقوع پیک جدید کرونا باشیم.

وی خطاب به مردم گفت: اگر می خواهید با خاطری آسوده به استقبال نوروز بروید و محدودیت های جدیدی با تغییر رنگ های کرونایی صورت نگیرد بهتر است که از الان پیشگیری و اقدام کنید. چرا که با تزریق واکسن ایمنی بدن با گذشت یک ماه بدن ایمن می‌شود و بهتر است که همین امروز برای تزریق دُز سوم اقدام شود.

دکتر ذکایی با تاکید بر اینکه تزریق دُز سوم باعث ایمنی ۹۰ درصدی در مقابل امیکرون است، تاکید کرد: تنها تزریق واکسن برای کنترل امیکرون کافی نیست و همچنان زدن ماسک، رعایت فاصله دو متری، پرهیز از تجمعات غیر ضروری، ایجاد تهویه مناسب در فضاهای سربسته، شستن مکرر دستها باید در اولویت قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین