کد خبر: ۷۴۸۰۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
اراده‌ای که امروز در مجموعه نظام به‌وجود آمده، باید بر مشکلات غلبه کنیم

فرمانده سپاه: بخشی از انتقام سخت هنوز باقی مانده

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بخشی از انتقام سخت را گرفته‌ایم و بخش دیگری از آن هنوز باقی مانده است و مطمئناٌ همه این را می‌دانند، مقامات آمریکایی باید بدانند که نمی‌توان به ملتی تهاجم کرد و از انتقام متقابل او در امان بود.
فرمانده سپاه: بخشی از انتقام سخت هنوز باقی مانده
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین بزرگداشت شهدای عرفه که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: این‌که می‌بینیم شهیدانی از کرخه، کارون، اروند فکه، طلائیه و شلمچه در گلزارهای شهدا رخ در خاک کشیده‌اند؛ اما جمال ملکوتی و جلال الهی آنان تا ابد زنده و جاری است و این‌که گاه می‌بینیم شهیدانی در عراق، لبنان، سوریه و یمن تشییع می‌شوند، نشان‌دهنده یک واقعیت عظیم، حقیقت بزرگ، تکامل و گسترش کرانه‌های نبرد بین مسلمانان و مسکتبران است.

به گزارش سپاه نیوز ، وی افزود: ما دشمن را از این‌که بر این سرزمین تسلط یابد، متفرق ساخته و روح جهاد در همه‌جا برافراشته است و این موضوع نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی پیش رفته و سرزمین‌های وسیع و قلب‌های بی‌شماری را به تصرف خود درآورده و دشمن درحال عقب‌نشینی است و این حقایق را ما در گستره جغرافیای شهادت به‌زیبایی می‌بینیم.

وی با بیان این‌که «موازنه در حال تغییر و نبرد بین استکبار و اسلام حقیقتی است که از مرزهای ایران گذشته و سرزمین‌های اسلامی به‌همدیگر پیوند خورده و اخوت‌ها فراتر از مرزها مستحکم شده است»، گفت: جهاد امروز یک حقیقت جاری است و جوانان مسلمان با الهام از شهیدان روح جهاد را دریافته‌اند و عشق به شهادت امروز برای جوانان ما به یک آرزو تبدیل شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر جهاد در سرزمین‌های اسلامی برقرار باشد، مسلمانان ذلیل نمی‌شود، حضرت امیرالمونین (ع) جهاد را بابی از ابواب جنت دانسته و ترک آن را معادل پوشاندن لباس ذلت بر تن هر قومی توسط خدا می‌دانند.

وی اظهار کرد: شهدای عرفه نقاط نورانی ایمان باور وفای به عهد و نشانه‌های فداکاری ملت هستند که اجازه ندادند تسلیم و تعظیم در مقابل مستکبران به‌نام این ملت بزرگ نوشته شود و تاریخی نوشته‌اند که سرشار است از عزت، روح مقاومت، ایستادگی در مقابل ظالم، ندا دادن پیام عدالت، آزادی انسان از اسارت طاغوت و استقلال یک ملت که این مفاهیم در دنیای امروز هرگز به آسانی برای یک ملتی حاصل نمی‌شود.

وی با بیان این‌که «تاریخ اسلام سرشار از واقعیت‌های تلخ و شیرین است»، گفت: هروقت خورشید اسلام طلوع می‌کند تا انسان را در به عدالت، آزادی و کرامت برساند، مستکبران در مقابل آن می‌ایستند و امکان ندارد که مستکبران مقابل تشکیل حاکمیت، قدرت، آزادی و استقلال مسلمانان نایستند.

سلامی با تأکید بر این‌که «مسلمانان از واقعیت‌های تاریخی صدر اسلام درس گرفتند»، گفت: مسلمانان از تنهایی حضرت علی (ع) محراب کوفه، از تنهایی امام حسن (ع) مقابل سپاه بنی‌امیه و تنهایی امام حسین (ع) در مقابل سپاه یزید و حادثه عاشورا درس گرفتند و شهیدان رهروان همان راه و اصحاب عاشورا در زمان و مکانی دیگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: داستان انقلاب ما با آن عبرت‌های عظیم، جریانی زیبا و دل‌انگیز پیدا کرد دیگر مسلمانان آگاه بصیر، مومن، وفادار، فداکار و مجاهد بوده و هستند و هیچ‌کس در وسط میدان از خود سلب مسئولیت نمی‌کند و این بار دیگر امام مسلمانان تنها نماند و آن‌ها پیروز شدند، درحالی نبردها نابرابر و جهانی بود.

وی گفت: سردار شهید «احمد کاظمی» از زمانی که جنگ آغاز شد، لباس جهاد بر تن کرد و در عملیات‌های سخت، در همه حوادث مانند کوه آرام بود و از دشمن نترسید و آنان که با او بوده و هزاران شهید دیگر نیز این‌گونه بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که «جسم‌های جوان ما در مقابل دشمن عمل می‌کرد؛ اما قلب‌ها ،روح‌ها، ایمان‌ها و باورها می‌جنگیدند»، به طراحی عملیات‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نبوغ، نوآوری، ابتکار و شجاعت در طراحی، جز از یک انسان مومن برنمی‌آید که برای عبور از اروند غیرقابل عبور، یک طراحی چنین دقیق و حساب‌شده‌ای انجام دهد و یک عملیات موفق درحالی که همه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن، خصوصاً ماهواره‌های جاسوسی آمریکا به صدام اطلاعات می‌دهند را در اوج غافل‌گیری انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر و عبور از کارون واقعاً با هیچ‌یک از معیارهای متعارف نظامی قابل مقایسه نیست و یک پیچیدگی در فکر، نبوغ و استعداد در ذهن و رزمندگانی می‌خواست که بتوانند بار این عملیات‌های سنگین را برعهده بگیرند. در حالی که با وجود حصر کامل اقتصادی و تحریم تسلیحاتی و تحمیل جنگ جهانی، رزمندگان در اوج نابرابری سلاح بودند و آمریکا، شوروی، آلمان، انکلیس، فرانسه، اتریش و کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس ائتلاف بزرگ جهانی علیه ما تشکیل دادند.

وی ادامه داد: شهید «احمد کاظمی» در این اوضاع درخشید، ایمان او کامل شد و در هر عملیات وسعت دید پیدا می‌کرد؛ مانند شهیدان «قاسم سلیمانی»، «محمدابراهیم همت»، «حسین خرازی»، سپهبد «علی صیاد شیرازی» و شهدایی از این تراز که بار اصلی نبرد را بر دوش می‌کشیدند.

سلامی با بیان این‌که «شهید «احمد کاظمی» حقیقتاً یک فرمانده کامل بود»، گفت: راز موفقیت فرماندهان دفاع مقدس در قلب‌ها و دل‌های آن‌هاست و به تعبیر قرآن کریم، بر کفار شدید، بر مؤمنین رئوف، دائما در سجود و رکوع، محصول نماز شب، مناجات و تعلیم‌یافتگی در مکتب اهل‌بیت (ع) هستند و تصور مرگ برای آن‌ها جایز نیست.

وی با تأکید بر این‌که «شهید «احمد کاظمی» فرمانده‌ای با خصوصیات منحصر به فرد بود و مکتب مدیریتی قوی و سبکی نوین از فرماندهی بر اساس تعالیم اسلامی داشت»، تصریح کرد: وی همیشه سنگرنشین در خط مقدم بود و از نیروهای خود جدا نمی‌شد و وقتی فرمانده پیشگام خطر است، مشخص است شخصیت و شجاعت او در شخصیت نیروهای تحت امرش تکثیر و ادغام می‌شود.

وی ادامه داد: شهید «احمد کاظمی» مهربان، بی‌تکلف، ساده زیست و از تشریفات بیزار بود و با سربازها مانند پدر و برادر سخن می‌گفت و منتظر احترام نبود؛ این‌چنین فرمانده‌ای محبوب دل نیروهای خود و تسخیرکننده قلب‌ها می‌شود و وقتی رزمندگان و فرماندهان ما این‌گونه هستند، هرگز این جبهه آسیب نمی‌بیند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که «دشمنان ما باخته‌اند و هیچ امیدی در آن‌ها دیده نمی‌شود»، گفت: اعجاز شهدای ما این است که دشمن را از امید تهی کرده‌اند و امروز افسردگی را در چهره مقامات دشمنان خود و ناتوانی را در پیشبرد سیاست‌های آن‌ها می‌بینیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که یمن در حال پیروز شدن است، گفت: این ملت فقیر و عزیز در مقابل یک محاصره جهانی مقاومت می‌کنند و اگر جوانان نایستاده بودند، این ثبات قدم در یمن رخ نمی‌داد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: نقشه آمریکایی‌ها برای شکست دادن انقلاب ما، نقشه کاملی بوده و تمام ابعاد جنگ‌های متعدد جهان علیه ملت‌های مختلف، یک‌جا برای ملت ما تدارک دیده شده بود. از همه جهات به کشور، ملت و رهبر ما حمله می‌کردند؛ از جهت اقتصادی ما را در محاصره و تحریم قرار دادند؛ اما شاهکار هدایت ملت توسط نایب امام زمان این است که می‌تواند یک کشور را چندین سال در مقابل محاصره اقتصادی و تحریم مقاوم نگه دارد و ظرفیت‌های درونی کشور را فعال کند و اجازه جنگ و گزینه نظامی به دشمن ندهد و کشور را به پیش ببرد.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، بخشی از اروپایی‌ها و برخی رژیم‌های مرتجع، هیچ فضلیتی را نمی‌توانند ببینند که در این امت پایدا و استوار باشد، خاطرنشان کرد: از همه‌جا آمدند و کشور را در فشار سیاسی قرار دادند، از لحاظ فرهنگی همه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی برای تردیدافکنی در اعتقادات جوانان ما بسیج شدند تا آن‌ها را از انقلاب اسلامی به تردید بیاندازند؛ اما دشمنان شکست خورده و ناامید شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که دشمنان می‌خواستند بین ما و دیگر مسلمانان تفرقه بیاندازند، گفت: نیروی جاذبه انقلاب مرزها را درنوردید و در لبنان حزب‌الله شکوهمند با مردم این کشور یک ستونی از استقامت الهی ساخت و در نبرد ۳۳ روزه، افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست. فلسطین را مسلح کرد و تا توانست جنگ‌های بزرگی را با اسرائیلی‌ها به سرانجام رساند که در نبرد «شمشیر قدس» کمر استکبار جهانی شکسته شد.

وی بیان داشت: هدف ما ماندن این استقامت و هدف دشمن شکست آن؛ اما واقعیت‌های میدان می‌گوید که ما پیروز شده‌ایم. در اقصی‌نقاط جهان اسلام شمشیرهای مسلمانان کشیده شده و سرزمین امنی برای دشمنان خدا وجود ندارد و دیگر سیطره کفار بر مسلمانان ممکن نیست و ایران امروز الگوی این مقاومت بزرگ است.

سرلشکر سلامی گفت: مشکلات وجود دارد، اما فقط ما نیستیم که مشکل داریم؛ بلکه دشمنان نیز مشکلات زیادی دارند، آمریکا امروز در مشکلات اقتصادی گرفتار شده و در پیشبرد اهداف سیاسی خود، فرسوده است و فرار آن از افغانستان و شکست در عین‌الاسد را دیدیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را سیلی سخت توسط ایران بر صورت آمریکایی دانست و تأکید کرد: آمریکا ما را تهدید به مقابله کرده بود در حالی که ما یک صحنه نبرد جنگ جهانی را مردانه مدیریت کردیم و مانند آمریکایی‌ها یک فرمانده را بی‌سلاح که به دعوت مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود را نیمه‌شب ترور نکردیم.

وی با بیان این که «بخشی از انتقام سخت را گرفته‌ایم و بخش دیگری از آن هنوز باقی مانده است و مطمئناٌ همه این را می‌دانند، مقامات آمریکایی باید بدانند که نمی‌توان به ملتی تهاجم کرد و از انتقام متقابل او در امان بود» خاطرنشان کرد: در این میدان مبارزه و نبرد، ما از مخاطرات سختی‌ها عبور کرده‌ایم و صاحب قدرت هستیم و از استقلال خود به زیبایی می‌توانیم دفاع کنیم و هیچ نگرانی از دشمنان خود نداریم، با همت و اراده‌ای که امروز در مجموعه نظام به‌وجود آمده است، باید بر مشکلات غلبه کنیم. این ظرفیت‌ها در کشور ما به اندازه کافی وجود دارد و از ملتی فهیم و آگاه برخورداریم و این همه نعمت می‌تواند یک کشور را به تراز تمدن‌های بزرگ جهان برساند و نقشه گام دوم انقلاب نیز همین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
1
7
سردار عزیز
چیزی که تا کنون شاهدش هستیم جنگ و برادر کشی بین مسلمان هاست در یمن و سوریه فقط بین

گروه های مختلف مسلمان جنگ و برادر کشی است
و همه هم زیر سر اسراییل است که حسابی از این جنگ ها خوشحال و راضی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
15
خدا به فریاد برسه لااقل آژیر قرمز بزنید ...یه جایی پناه بگیریم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین