کد خبر: ۷۴۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸

محسن هاشمی: مترو سیمان ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: «فرمانداری تهران تاکنون قول تأمین نیمی از سیمان مورد نیاز پروژه های مترو را داده است و تهیه مقدار باقی مانده به دلیل صرفه اقتصادی و مشکلات قانونی از بازار آزاد و واردات از خارج کشور امکان پذیر نیست».

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصاد آفتاب، به نقل از مهر، محسن هاشمی خاطرنشان کرد: «با توجه به گستردگی فعالیت‌های عمرانی در مترو تهران روزانه به 800 تن سیمان در کارگاه های مختلف نیاز است و این در شرایطی است که فرمانداری تهران به عنوان مسئول توزیع سیمان تنها با ارائه 400 تن سیمان به مترو موافقت کرده‌است».

وی با غیرقانونی دانستن خرید سیمان مورد نیاز مترو از بازار آزاد تصریح کرد: «سیمان موجود در بازار آزاد قاچاق محسوب می‌شود و از لحاظ قانونی امکان تهیه سیمان از این طریق برای مترو ممکن نیست ضمن آنکه قیمت سیمان دولتی در هرتن 40 هزار تومان است و با توجه به قیمت 140 هزار تومانی هر تن سیمان در بازار آزاد، تأمین سیمان مترو به این شیوه نیز افزایش بیش از پیش قیمت این محصول را به دنبال خواهد داشت».

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران (متر) یادآور شد : «برخی مسئولین دولتی عنوان کرده‌اند که مترو می‌تواند سیمان مورد نیاز خود را از خارج وارد کند که این مسئله نیز با توجه به نیاز روزانه 800 تنی مترو به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و تقریبا قیمت تمام شده هر تن سیمان وارداتی با حجم عنوان شده حدود 200 هزار تومان خواهد بود».

هاشمی در خصوص تأثیر مشکل سیمان بر پروژه های مترو تهران افزود : «مشکل سیمان حدود نیمی از پروژه‌های مترو در شهر تهران را تحت تأثیر قرار داده است که همواره تلاش کرده‌ایم این موضوع ، برنامه های توسعه خطوط مترو را دچار مشکل نکند که در صورت ادامه این وضعیت در 2 ماه آینده به نظر می‌رسد فعالیت های مترو با تأخیر مواجه شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین