کد خبر: ۷۴۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
نامه دولت باعث رای ندادن نمایندگان به «طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه» شد

افشاگری نماینده مجلس درباره مخالفت دولت و مجلس با افزایش حقوق کارمندان قوه قضائیه

کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از ارجاع دوباره طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضاییه به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.
افشاگری نماینده مجلس درباره مخالفت دولت و مجلس با افزایش حقوق کارمندان قوه قضائیه
آفتاب‌‌نیوز :

کاظم دلخوش اباتری درباره اعتراضات کارکنان قوه قضاییه در خصوص افزایش حقوق‌شان علی‌رغم وعده‌های داده شده در این خصوص گفت: از یک سال قبل طرح "فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه" در دستور کار ما برای پیگیری وجود داشت دو مرحله در کمیسیون اجتماعی بررسی و در نهایت رای گرفت. هفته گذشته هم به مجلس آمد منتها دو اتفاق در آنجا رخ داد؛ اتفاق اول این بود که معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور مخالفت کرد، دومین اتفاق هم آمدن نامه دولت محترم مبنی در مخالفت با این طرح به صحن بود که همین امر بر رای نمایندگان تاثیرگذار داشت.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ابتدا نمایندگان بیش از ۲۰۰ امضا برای این طرح جمع‌آوری کرده بودند اما از آنجا که آنان اعتقاد دارند به دولت هم باید کمک شود تعدادی رای ندادند در نهایت "طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه" با ۹۷ رای موافق رای نیاورد که این خودش مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که تمامی جداول حقوق کارکنان قوه قضائیه را در اختیار داریم و با سختی کار آنها آشنا هستیم و می‌دانیم دریافتی‌شان بسیار ناچیز است، اظهار داشت: خیلی از بخش‌ها را اصلاح کردیم البته لازم است مجلس برای آن بخشی که دارای اشکال هستند به طور یکسان در لایحه مدیریت خدمات کشوری فکر کند و آن را اصلاح کند و در یک مرحله افزایش حقوق بخش‌های مختلف را به صورت یکجا صورت دهد.

دلخوش اباتری ادامه داد: از طرف دیگر بحث قضات هم در این طرح است، قضات محترم علیرغم سختی کار در دوران قضاوت حق شغل دیگری ندارند و نباید به دنبال شغل دیگری بروند از سوی دیگر پرونده‌هایی که قضاوت می‌کنند مشکلاتی را برای ایشان بعد از بازنشستگی ایجاد می‌کند و امروز جامعه این عزیزان با توجه به شرایط دچار مشکل است و باید فکری کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال ۸۴ سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه را برای توجه به قوه قضاییه، قضات شریف و دغدغه‌های این قوه ابلاغ کردند. در طول تاریخ هم همین بوده است تاکید اسلام و توجه به این قشر مورد عنایت قرار گرفته است. قطعاً نامشخص بودن وضعیت، رسیدگی در پرونده‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: ما امروز بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی ۵۰ امضا جمع‌آوری کردیم تا دوباره "طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قضایی به هیئت رئیسه ارجاع شود"

وی یادآور شد: طبق ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی و چنانچه طرحی چه درست و چه در کمیسیون اصل ۸۵ رای نیاورد تا ۶ ماه نمی‌تواند به صحن مجلس بازگردد اما با ۵۰ امضا می‌توان آن را دوباره به صحن بازگرداند، بر همین اساس ما ۵۰ امضا جمع کردیم و آن را به هیئت رئیسه دادیم تا دوباره در دستور کار قرار بگیرد امیدوارم هیئت رئیسه زودتر اقدام کند که تمامی مشکلات این عزیزان حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین