کد خبر: ۷۴۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
مقام معظم رهبری تأکید کردند:

لزوم برنامه ریزی دولت برای رهایی کشور از وابستگی اقتصادی

تنوع قومیت‌ها در ایران یک امتیاز محسوب می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین روز از سفر به استان فارس، امروز در جمع پرشور هزاران نفر از مردم و عشایر شهرستان نورآباد ممسنی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و متین مسئولان برای استفاده مناسب از سرمایه‌های فراوان مادی و انسانی کشور به منظور گسترش فضای فعالیت اقتصادی تصریح کردند: «همه مردم و مسئولان باید دست در دست یکدیگر و با همت و پشتکار جدی و در چارچوب یک برنامه زمان‌بندی مشخص و به عنوان یک وظیفه ملی، کشور را در عرصه اقتصادی به مرحله‌ای برسانند که تهدید به تحریم و محاصره اقتصادی به هیچ وجه تاثیرگذار نباشد». 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به توطئه‌های گوناگون دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال های گذشته و ناکامی آنان برای شکستن عزم و اراده ملت ایران خاطرنشان کردند: «دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون تصور می‌کنند با طراحی یک توطئه اقتصادی و تهدید به تحریم می‌توانند در عزم و اراده ملت ایران خلل ایجاد کنند اما ملت بزرگ ایران همان گونه که در طول سی سال گذشته بر انواع تحریم‌ها و محاصره اقتصادی فایق آمد و گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت برداشت، این بار نیز در مقابل این توطئه خواهد ایستاد». 

ایشان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای رهایی کشور از وابستگی اقتصادی افزودند: «دولت اسلامی موظف است با ترتیب صحیح و برنامه درست از آمادگی و ظرفیت‌های ملت ایران برای برطرف کردن مشکلات استفاده کند». 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تهدیدهای اخیر قدرت‌های استکباری، خطاب به این قدرت‌ها تصریح کردند: «مگر ملت ایران را نیازموده‌اید؟ ما راه خود را با قدرت ادامه خواهیم داد و نخواهیم گذاشت مستکبران حق این ملت را پایمال کنند». 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه تهدید، ملت ایران را وادار به عقب نشینی نخواهد کرد خاطرنشان کردند: «این ملت راه خود را به سوی کمال، عزت و استقلال کامل و پیاده شدن کامل ارکان دین در کشور انتخاب کرده‌است و هیچ تهدیدی نمی‌تواند ملت ایران را از این راه منصرف کند». 

ایشان عمل به دستورهای اسلام را تنها راه سعادت ملت ایران و همه ملت‌های امت اسلامی دانستند و افزودند: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هر زمان که با دقت به دستورها و وظیفه اسلامی عمل شده است، بیشتر موفق بوده‌ایم و ملت آماده، بانشاط، شجاع، رشید، آگاه و هوشمند ایران وظیفه و حق خود را می‌شناسد و آن را دنبال خواهد کرد». 

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با یادآوری برخی محدودیت‌ها در کنار امکانات وسیع کشور، به مسئله اسراف اشاره و خاطرنشان کردند: «با توجه به وضعیت آب در کشور به ویژه در سال جاری لازم است مسئله اسراف نکردن در آب جدی گرفته و در بخش کشاورزی نیز از روش‌های صحیح و عاقلانه برای آبیاری استفاده شود».

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تدابیر مناسب دولت برای جبران برخی مشکلات ناشی از خشکسالی اظهار امیدواری کردند این تدابیر به بهترین وجه اجرا و برخی مشکلات برطرف شود. 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایمان و اعتقاد عمیق مردم و عشایر منطقه نورآباد ممسنی به خاندان پیامبر و باور پاک و خالص آنها به نظام اسلامی، بافت عشیره‌ای و پیوندهای فامیلی و خویشاوندی این منطقه را یک امتیاز برشمردند و افزودند: «این امتیاز با ارزش که مورد تایید اسلام نیز هست نباید وسیله‌ای برای نفی افراد خارج از محدوده عشیره و برخی تعصبات عشیره‌ای شود». 

رهبر انقلاب اسلامی، عشایر را مایه عزت و افتخار کشور دانستند و تاکید کردند: «در کشور ما برخلاف برخی کشورها، تنوع قومیت‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود زیرا عشایر کشور همواره پاسدار ملیت، دین و روحانیت، و علاقه مند به مبانی اسلامی و سنت‌های بومی هستند». 

حضرت آیت الله خامنه‌ای ضمن توصیه جوانان به ویژه عشایر به مطالعه و کتابخوانی و استفاده از انسان‌های صاحب اندیشه درست و اسلامی برای تحکیم مبانی دینی و تقویت ایمان، به مشکلات و محرومیت‌های منطقه نورآباد ممسنی اشاره کردند و افزودند: «این محرومیت‌ها ایجاب می‌کند که مسئولان توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند». 

ایشان در همین خصوص خاطرنشان کردند: «البته یکی از نقاط قوت دولت خدمتگزار و پرکار، سفرهای استانی و سرکشی به شهرستان‌ها و مناطق مختلف و دیدن واقعیت‌ها و مشکلات از نزدیک است که این اقدام مایه خرسندی است». 

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام حسینی امام جمعه نورآباد ممسنی به حضرت آیت الله خامنه‌ای خیر مقدم گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۶
0
0
جوك خوبي بود.دولت و برنامه ريزي! هرچه بگندد نمكش مي زنند واي به روزي كه بگندد نمک.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین