کد خبر: ۷۴۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۵
لیگ برتر در ایستگاه سی و یكم؛

بازنده نباش تا زنده بمانی!

هفته سی و یکم لیگ از فردا آغاز می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس ورزشی: هفته‌ سی و یكم لیگ برتر فوتبال كشور فردا دوشنبه با انجام 7 دیدار در شهرهای مختلف کشور به پایان خواهد رسید. 

هفته سی‌و یکم را باید هفته سرنوشت بنامیم چرا که در این هفته تا حدودی چهره تیم‌های سقوط کننده مشخص خواهد شد و جنگ برای بقا به بالاترین حد ممکن خواهد رسید.

برنامه‌ دیدارهای هفته سی و یکم لیگ برتربه شرح ذیل است:

**صباباتری - نفت آبادان
این بازی‌ حساس‌ترین بازی باقی‌مانده هفته سی و یکم خواهد بود چرا که دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان چشم به نتیجه این دیدار هم خواهند داشت صباشهریها هنوز امیدشان را برای فتح جام از دست نداده‌اند و در سوی دیگر طوسی و شاگردانش هم باید برای بقا در لیگ تلاشی مضاعف به خرج دهند.نفت اگر دین دیدار امتیازی به صبا بدهد باید قید ماندن در لیگ برتر را بزند.

** ذوب آهن اصفهان - پاس همدان
شاگردان"بگویچ کروات" کمی دیر از خواب بیدار شدند چرا که آنها امروز می‌توانستند یکی از مدعیان باشند. اگر این تیم روند صعودی‌اش را از دست نمی‌داد اکنون باید برای چیزی بیش از جایگاه چهارمی می‌جنگید. در سوی دیگر ذوالفقارنسب و شاگردانش هم نمی‌خواهند د اصفهان به تیم همدانی باجی داده باشند و پس ار پیروزی شگفت‌انگیزشان در برابر فجر سپاسی شیراز در هفته گذشته بدون شک در این دیدار خانگی هم برای کسب امتیازات ممکن به میدان خواهند رفت.


** شیرین فراز كرمانشاه - پگاه گیلان 
این بازی حکم مرگ و زندگی را برای دست‌نشان و شمالیها خواهد داشت. پگاه در آستانه سقوط قرار دارد و دست‌نشان نمی‌خواهد با خاطره‌ای تلخ لیگ را با پگاه به پایان برساند. در سوی دیگر نماینده کرمانشاه که امیدی به بقا در لیگ برتر نخواهد داشت در حالی میزبان نماینده گبلان است که تنها برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود.

** ملوان انزلی - پیكان تهران
بی شک نبردی تمام‌عیار در انزلی به روی پرده خواهد رفت چرا که " ممی" و شاگردانش باید در این دیدار 3 امتیاز ممکن را به اندوخته های ناچیزشان بیفزایند. ملوان اگر در این دیدار خانگی امتیازی به پیکان و مدیرروستا بدهد باید خوشبین به بقا در لیگ نباشد.

اما مدیرروستا هم پس از خروج از زیر سایه دارابینیان و جلوس بر صندلی داغ سرمربیگری می‌خواهد پیکان را تا حد ممکن به بالای جدول نزدیک کند. او در این چند هفته اخیر نتایج چشمگیری با شاگردانش گرفته و نمی‌خواهد این روند صعودی در انزلی قطع شود.

**مس كرمان - ابومسلم خراسان
استقلالیهای سابق بار دیگر به هم رسیدند تا نبردی تمام آبی را این‌بار در کرمان به نمایش بگذارند. قلعه‌نویی و مسی‌ها که در میانه پائینی جدول قرار گرفته‌اند تصمیم دارند کمی به بالای جدول نزدیک شوند و به طور حتم بر روی امتیازات دیدار با ابومسلم حسابی جداگانه باز کرده‌اند. اما در سوی دیگر مظلومی باهوش‌تر از آن است که به راحتی تسلیم شدن در مقابل شاگرد سابقش را بپذیرد. او و شاگردانش که اکنون در جایگاه ششم جا خوش کرده‌اند برای شکستن رکورد میثاقیان در ابومسلم تلاش می‌کنند و می‌خواهند جایگاهی بالاتر از پنجمی را برای نماینده خراسان به ارمغان بیاورند. اگر او موفق به انجام این مهم شود در تاریخ باشگاه سیاه‌جامگان خراسان جاودانه خواهد شد.


** استقلال اهواز - راه‌آهن تهران
مجید جلالی هفته تلخی را در مقابل پیکان تجربه کرد و به همین دلیل در بازی خانگی در برابر لوکوموتیورانان تهرانی چاره‌ای جز پیروزی برایش باقی نمانده است. آبی‌های اهوازی که هم اکنون با 44 امتیاز در جایگاه پنجم لیگ جای گرفته‌اند بدون شک خود را مستحق جایگاه بالاتری می‌دانند و به همین دلیل برای شکست راه‌آهن و مهابادی جوان و کم تجربه نقشه‌های زیادی را در کامپیوتر شخصی‌اش برنامه‌ریزی کرده تا به شاگردانش منتقل کند.

اما راه‌آهن هم پس از دو ناکامی در مقابل استقلال تهران نصمیم دارند در مقابل آبی‌های اهوازی قد علم کنند تا انتقام دوبازی قبل در مقابل همنام تهرانی را گرفته باشند. آنها در جدول رده‌بندی لیگ برتر در جایگاه چهاردهم توقف کرده‌اند و هنوز از خطر سقوط به طور کامل رهایی نیافته‌اند و باید به کسب امتیاز در این دیدار امیدوار باشند. آیا مهابادی پس از این ناکامی‌ها به تجربه لازم رسیده است؟

** استقلال تهران - مقاومت شهید سپاسی شیراز
 فیروز کریمی فصل تلخی را با استقلال در لیگ برتر سپری کرد و به هیچ‌وجه انتظار چنین ناکامی را نداشت. او باید شاگردانش را در دیدارهای باقی‌مانده را برای اعاده حیثیت آماده کند تا از او تصویر "یک مرد شکست خورده" در ذهنمان نقش نبندد. بی شک کریمی را باید ناکام‌ترین مربی فصل بنامیم که با آن همه ادعا نتوانست تیمی در حد "منچستر" از استقلال بسازد که هر کسی از تماشای بازی‌هایش لذت ببرد. اگر چه او و تیمش کاندیدای سقوط به لیگ پائیت‌تر نیستند ولی او حتی ناکام‌تر از مربیانی خواهد بود که تیمشان را سقوط یافته می‌بینند. 

اما در دیگر سوی میدان شاه‌غلام همیشه بی‌ادعا هم با همان شاگردان جوانش می‌خواهد خاطره شکست تلخ در برابر ذوب‌آهن را در هفته سی‌ام از ذهن هواداران اندک تیمش پاک کند.

گفتنی است نام تیم‌های میزبان ابتدا ذکر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین