کد خبر: ۷۴۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۳

دیدار یوسف بن علوی با آیت الله هاشمی رفسنجانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار یوسف بن علوی وزیر مسئول در امور خارجه عمان نقش رهبران منطقه در ایجاد صلح و ثبات و جلوگیری از هر گونه ناامنی را با اهمیت بیان کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز نگرانی در خصوص اوضاع عراق تاکید کرد: «مشارکت کشورهای منطقه و همسایه عراق در این مقطع زمانی می‌تواند راهی سودمند برای حل مسائل موجود در این کشور باشد».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت تقویت دولت عراق از طرف کشورهای منطقه و جامعه بین الملل به منظور ایجاد ثبات و امنیت در این کشور بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حقوق ملت عراق و خواست اکثریت این کشور تاکید کرد.

هاشمی رفسنجانی همچنین حل مسائل لبنان را نیازمند ابتکار عمل مسالمت آمیز و تفاهم میان بازیگران اساسی صحنه سیاسی این کشور ذکر کرد و گفت: «اگر حقوق شهروندان لبنانی در اداره کشورشان به طور عادلانه رعایت شود مسائل لبنان برای همیشه حل خواهد شد».

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری بر اساس حقوق مردم لبنان و عراق برای حل مشکلات مردم این دو کشور است».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی و پیوندهای مذهبی و فرهنگی دو کشور ایران و عمان توسعه روابط را خواستار شد.

یوسف بن علوی وزیر مسئول در امور خارجه عمان نیز در این دیدار تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران را خواست کشورش بیان کرد.

وی با اشاره به مسائل عراق ، فلسطین و لبنان تاکید کرد: «حل این مسائل نیازمند همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر است و جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه‌ای در این خصوص است».

یوسف بن علوی دوران زورمداری و به رخ کشیدن قدرت در عرصه بین الملل را پایان یافته ذکر کرد و گفت: «ملت عراق از حمله به این کشور رنج و مصیبت زیادی را متحمل شد و کشورهای اسلامی باید تلاش کنند تا این کشور بر مشکلات غلبه پیدا کند».

وزیر مسئول در امورخارجه عمان افزود: «مسائل عراق و بازسازی و توسعه اقتصادی این کشور در شرایط ناامنی موجود انجام نخواهد شد و باید یک توافق جمعی میان گروههای عراقی براساس خواست ملت عراق شکل گیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین