کد خبر: ۷۴۸۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸

بیانیه تند سازمان برنامه و بودجه علیه محمد کردبچه

سازمان برنامه و بودجه بیانیه تندی علیه محمد کردبچه از مقامات سابق این سازمان منتشر کرد.
بیانیه تند سازمان برنامه و بودجه علیه محمد کردبچه
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان برنامه و بودجه بیانیه تندی علیه محمد کردبچه از مقامات سابق این سازمان منتشر کرد. کردبچه از جمله متخصصان در حوزه بودجه نویسی است و چند دهه است که در دولت های مختلف وظیفه بودجه نویسی را بر عهده دارد.

او فقط در دولت احمدی نژاد برای مدت کوتاهی کنار گذاشته شد اما با وجود بازنشستگی دوباره به او احتیاج پیدا کردند و از تخصص و تجربه اش استفاده کردند.

کردبچه اخیرا در دولت ابراهیم رئیسی به طور کامل کنار گذاشته شده است. او در مصاحبه ای اعلام کرد که این بار دیگر به سازمان برنامه و بودجه باز نمی‌گردد. او گفته است به او اتهام زد و بند با نمایندگان مجلس داده‌اند.

او گفت: «همیشه زمانی که تدوین لایحه بودجه سال بعد می خواهد انجام بگیرد ستاد بودجه در سازمان برنامه و بودجه از حدود مرداد تا مهر ماه شکل می گیرد. اعضای ستاد بودجه از سازمان حکم می گیرند که چه افرادی عضو ستاد باشند.حکم باید برای من هم که هر سال انتخاب می شدم، صادر می شد، اما، پس از آن که حکم تمام اعضای ستاد آمد و حکمی برای من نیامد تعجب کردم که دلیل آن چیست؟ من این همه سال عضو ستاد بوده و حکم را همیشه می گرفتم.»

کردبچه افزود: "زمانی که از مسولان پرس و جو کردم گفتند که من با نماینده های مجلس بده بستان و زد و بند دارم و برای همین حکم من را نگه داشته بودند، این حرف خیلی برای من سنگین بود گفتم یعنی چی؟! نماینده های مجلس انقدر به من اعتماد دارند که زمانی که جمع بندی می کردم و به رئیس کمیسیون تلفیق می دادم، ایشان حتی نگاه نمی کرد تا ببیند من چکار کردم و آن را امضا می کرد، چطور ممکن است وقتی به من انقدر اعتماد دارند من زد و بند و بده بستان داشته باشم؟»

او ادامه داد: «به آنان گفتم که از اگر یک نماینده فعلی یا از ادوار سابق را پیدا کنید که گفته های شما را تایید کند، آن زمان من حرف های شما را قبول می کنم، این چه حرفی است که درباره من می گویید؟ به هر حال حکم من را دادند اما برای من سنگین بود که چنین تهمت بزرگی را به من بزنند.»

کرد بچه در ادامه از برخورد نامناسب با او انتقاد کرد و گفت: «زمانی که رفتم تا کلید را تحویل بدهم، انتظار داشتم با این همه سابقه و تجربه بدرقه شوم اما، یکی از کارکنان خدماتی آنجا همراه من آمد و کیف من را در ماشین گذاشت و من هم به منزل رفتم.

من فرد عادی نبودم بلکه کسی بودم که نیم قرن سابقه خدمت داشت، من هر روز از ساعت 5 صبح از خانه بیرون می زدم و 5و ربع در اتاقم حاضر بودم یعنی قبل از خیلی از افراد آنجا بودم و شب ها حداقل ساعت 8 یا 8 و نیم از سازمان می رفتم و حتی گاهی اوقات تا صبح آنجا می ماندم، وقتی با چنین فردی اینطور برخورد کنند، من نمی دانم کارشناسان سازمان یا کسانی که می خواهند جا به پای من بگذارند چه می گویند.»

پاسخ سازمان برنامه وبودجه

اما امروز سازمان برنامه و بودجه در بیانیه‌ای به اظهارات کردبچه پاسخ داد و نوشت: «اخیراً آقای محمد کردبچه بعد از ترک سازمان در مصاحبه با برخی رسانه‌ها مطالبی عنوان کرده‌اند که با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد.

با توجه به سابقه طولانی و جهت حفظ آبروی وی سازمان برنامه از پاسخ به این ادعاها تاکنون خودداری کرده اما نظر به ادامه جوسازی‌ها و بیان مطالب غیرواقعی تنها به بخشی از موارد اشاره و از بیان جزئیات و ابعاد وسیع موضوع پرهیز می‌شود.

واقعیت این است که بر اساس‌نامه رسمی یکی از نهادهای نظارتی و امنیتی مبنی بر منع جدی به‌کارگیری نامبرده در مشاغل حساس، امکان تداوم خدمت ایشان در سازمان برنامه‌وبودجه عملاً سلب شده؛ ازاین‌رو جلوگیری از حضور بدون دعوت ایشان در جلسات متعدد ناشی از همین اعلام رسمی است.

از سوی دیگر آقای کردبچه سال‌های قبل بازنشسته شده و طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، پرونده‌ای برای مسئولان وقت سازمان در دستگاه نظارتی دیگری برای پاسخگویی به پرداخت غیرقانونی که مجموع آن عدد قابل‌توجهی بوده تشکیل‌شده است.

در این میان و باوجود ابعاد مختلف، آقای کردبچه بدون کسب اجازه از مسئولان و بدون اخذ مجوز اسناد و مدارکی را از سازمان خارج کرده‌اند.

با توجه به ملاحظات دستگاه‌های امنیتی این موضوع تحت بررسی جدی است چون در مدت طولانی ایشان دسترسی‌های حساس و بسیار بالایی داشته است.

باوجود همهٔ این موارد و اتفاقات مبهم، سازمان تصمیم گرفت که از نامبرده با برگزاری جلسه‌ای تجلیل به عمل آورد که ایشان با رد دعوت صورت گرفته، به مظلوم نمایی‌های خاص و انتشار کلیپ و صحبت‌های غیر صادقانه روی آورد.

اسناد و مدارک این موضوعات نزد سازمان محفوظ است و در صورت صلاحدید مراجع امنیتی جهت تنویر افکار عمومی منتشر خواهد شد.»

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
2
این دولت با این رییس ...سازمان بودجه بد جوری تند میرند ..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین