کد خبر: ۷۴۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۰
پیروزی اوباما در جزیره گوام

اوباما یک گام تا انتخابات نوامبر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتخابات درون حزبی برای گزینش نامزد منتخب در حزب دموکرات آمریکا وارد مراحل پایان خود شده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این انتخابات در حالتی وسیع‌تر روز سه شنبه در ایالت‌های کارولینای شمالی و ایندیانا برگزار خواهد‌شد و در مقیاسی کوچک امروز در جزیره گوام واقع در اقیانوس اطلس میان دو نامزد سرسخت این انتخابات یعنی باراک اوباما و هیلاری کلینتون برگزار شد.

باراك اوباما در ادامه تلاشهايش برای رسيدن به نامزدی حزب دمكرات در انتخابات سراسری رياست جمهوری آمريكا در نوامبر 2008 (آبان ماه)‌ روز شنبه موفق شد شكست ديگری را به رقيب هم حزبی خود يعنی هيلاری كلينتون تحميل كند.

در ادامه این رقابت‌ها اوباما موفق شد در حدود 53 درصد از آرا را به خود اختصاص داده و در مقابل هیلاری کلینتون که تنها توانست 46 درصد از آرا را بدست آورد پیروز شود.

اين نبرد نفس گير آن هم در لحظات پايانی، سرانجام با اختلاف تنها ‪ ۷‬رای به نفع اوباما تمام شد تا به اين ترتيب كلينتون با شكستی ديگر در پرونده‌اش، خود را برای رقابت روز سه‌شنبه آماده کند. 

فاصله جزیره گوام با آمریکا در حدود 20 ساعت پرواز است و در این جزیره در حدود 4 هزار نفر پای صندوق‌های رای رفتند.

در حال حاضر اوباما با كسب اكثريت آراء و نمايندگان، كلينتون را پشت سر گذاشته و تحليلگران معتقدند كه احتمال جبران ‪ 137 ‬نماينده برای كلينتون امكان پذير نيست.

در تحلیلی متفاوت از هفته نامه نیوزویک در مورد انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها آمده‌است که این انتخابات به دلیل آن تا این حد کش دار شده است که دموکرات‌ها قائل به شکست خود در مقابل جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر آینده بوده و با این ترفند در تلاشند تا با استفاده از این بازی زرگری از فشار‌های بعد از انتخابات در درون حزب و درمیان هواردان حزبی شان بکاهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین