کد خبر: ۷۴۸۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

بازداشت یک شهروند نیویورکی به جرم تهدید ترامپ به قتل

یک شهروند نیویورکی بابت اینکه گفته‌ بود اگر دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ از تحویل قدرت خودداری کند، نقشه ربودن و قتل رئیس جمهور وقت را طراحی می‌کند، دستگیر شد.
بازداشت یک شهروند نیویورکی به جرم تهدید ترامپ به قتل
آفتاب‌‌نیوز :

 «توماس ولنیکی» روز دوشنبه پس از آن دستگیر شد که گفته‌ می‌شود در موارد متعددی به "سرویس مخفی" گفته بود که نقشه قتل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و ۱۲ عضو ناشناس دیگر که از طرفداران ترامپ در کنگره بودند و به گفته خودش این افراد از ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات حمایت می‌کردند، کشیده بود.

به گزارش پایگاه راشا تودی، در حالی که نام ترامپ در این شکایت نامه که به دادگاه منطقه‌ای آمریکا در بروکلین ارسال شده، ذکر نشده است اما پاورقی به "فرد-۱" به‌عنوان شخصی که از ژانویه ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ به‌عنوان رئیس جمهور خدمت کرده است، اشاره می‌کند.

ولنیکی برنامه خود را از طریق تماس‌ها و پیغام‌های صوتی با "سرویس مخفی" فاش کرد که این امر خود چندین ماه طول کشید؛ پیام‌هایی که مدت‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و یکی از آن‌ها شامل "مصاحبه‌ داوطلبانه" ولنیکی است که در ژوئیه ۲۰۲۰ به پلیس کنگره آمریکا گفته بود که اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد و از کناره‌گیری امتناع کند، "سلاحی به‌دست خواهد آورد" و "او را می‌کشد."

ولنیکی گفت: جدا امیدوارم که خداوند این فرد شماره ۱ (ترامپ) را نابود کند.

طبق اسناد دادگاه، ولنیکی ظاهرا درخصوص اینکه "چقدر اسلحه به‌ دست شدن در شهر نیویورک برایش آسان است" لاف زده و اظهار داشت که گرچه نمی‌خواست به کسی صدمه بزند اما قصد داشت در مقابل "فاشیسم" ایستادگی کند.

ولنیکی طی تماسی با "سرویس مخفی" در ژانویه بر تهدید خود تاکید کرد و گفت: من هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد تا ترتیب "ترامپ و ۱۲ میمونش" را بدهم. او حتی اشاره کرد که ممکن است در یک گردهمایی خاص به ترامپ حمله کند. وی در این خصوص گفته بود: اگر فرصتش را داشتم تا کار او را در منهتن یک سره کنم، عالی می‌شد. فردا، ترامپ در جورجیا خواهد بود، شاید من هم باشم!

بسیاری از منتقدان ترامپ در سال ۲۰۲۰ هشدار داده بودند که او تلاش خواهد کرد قدرت را پس از انتخابات حفظ کند. پس از اینکه دادگاه‌ها از شنیدن ادعاهای او درخصوص اعتراض به مجموع آرا در چندین ایالت خودداری کردند، ترامپ در نهایت از تلاش‌های خود دست کشید و به فلوریدا نقل مکان کرد تا در تفرجگاه "مارالاگو" زندگی کند. بدین ترتیب، کنگره آمریکا پس از اتفاقات مربوط به شورش و حملات ۶ ژانویه، جو بایدن را به‌ عنوان برنده این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرد.

توماس ولنیکی ۷۱ ساله در نهایت با یک وثیقه ۵۰ هزار دلاری آزاد شد و وکیل وی تاکید کرد که او دیگر هیچ تهدیدی برای ترامپ ندارد. وکیل دادگستری مدعی شد: به‌نظر می‌رسد بیشتر تماس‌های او با "سرویس مخفی" از این جهت بوده است تا نگرانی‌هایش را با آن‌ها در میان بگذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین