کد خبر: ۷۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۳

دولت عراق ادعاهای آمریکا را رد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت عراق روز یکشنبه با رد ادعاهای آمریکا علیه ایران، تصریح کرد که هیچ مدرکی مبنی بر حمایت ایران از شبه‌نظامیان در عراق وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، «علی الدباغ»، سخنگوی دولت عراق گفت که هیچ مدرک دقیق و موثقی مبنی بر مداخله ایران درزمینه حمایت از شبه‌نظامیان شیعه در عراق وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوالی درمورد ادعاهای تازه آمریکا مبنی بر یافتن سلاح‌های جدید ساخت ایران در عراق، گفت: «ما چنین مدارکی در اختیار نداریم». 

سخنگوی دولت عراق همچنین اعلام کرد که یک هیات پارلمانی عراق در سفر هفته پیش به ایران بحث‌های مفیدی با مقام‌های ایران داشته و ایران بر حمایت خود از دولت عراق و درک شرایط این کشور تاکید کرده‌است.

الدباغ تصریح کرد که عراق مشتاق داشتن روابط بهتر با جمهوری اسلامی ایران است و ایران نیز مشتاق تضمین صلح و ثبات سیاسی در عراق است و از اقدامات دولت عراق برای سرکوب خشونت‌ها حمایت می‌کند.

در همین حال، یک خبرگزاری ایرانی به نقل از یک منبع رسمی گزارش داد که ایران از تلاش‌های دولت عراق برای خلع‌سلاح شبه‌نظامیان مسلح حمایت می‌کند اما به دولت عراق توصیه می‌کند که از رویارویی با مردم خودداری کند.

از سوی دیگر، دریابان، «پاتریک دریسکول»، سخنگوی ارتش آمریکا در عراق، گفت که آمریکا به طور کامل از گفت‌وگو بین ایران و عراق در زمینه مهار خشونت‌های فرقه‌ای حمایت می‌کند.

وی در کنفرانسی خبری همراه با سخنگوی دولت عراق، تاکید کرد: «ما از هرگونه فرصتی برای مذاکره حمایت می‌کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین