کد خبر: ۷۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۲

سقوط 30 درصدی بورس امارات

آفتاب‌‌نیوز : این شرایطی است که از یک ماه گذشته رسانه های عرب با جذاب جلوه دادن بورس های کشورهای حاشیه خلیج فارس قصد داشتند تا بخش قابل توجهی از سرمایه های موجود در بورس راکد تهران را جذب کنند. 

پیشتر مدیر بورس دبی اعلام کرده بود که این بورس آماده پذیرش حدود 85 میلیون دلار سرمایه ایرانی است که به دلیل افزایش بازدهی بازار سهام دبی به امارات روانه شده است.
خرسندی اعراب از تحولات سیاسی رخ داده در ایران به حدی است که طی دو هفته گذشته رسانه های این کشور علاوه بر بورس امارات،‌ اطلاعات غلطی را از بازدهی سه بورس بحرین، کویت و عربستان منتشر می کنند و آمار ورود سرمایه ایرانی ها به این بازارها را به طور مستمر افزایش می دهند. 

البته در هر صورت بازدهی بورس کشورهای عربی از بورس تهران که در بهار امسال تنها 4 درصد بازدهی داشته بیشتر است. گذشته از این تحلیلگران مسایل بازار معتقدند با افزایش رکود بورس تهران پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بازدهی بورس تهران به کمتر از 4 درصد رسیده است. 

با این وجود آمار منتشره از سوی بانک ها به خصوص بانک های خصوصی نشان می دهد که سرمایه داران ایرانی تمایل بیشتری به سپرده گذاری در بانک ها پیدا کرده اند تا خرید سهام از بورس های عربی .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین