کد خبر: ۷۴۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۲

هیلاری: پشیمان نیستم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سناتور کلینتون یکی از دو نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا در ادامه سخنان ضدایرانی خود گفته است که از اظهاراتش مبنی بر «نابودی ایران» در صورت حمله به اسرائیل احساس پشیمانی نمی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هیلاری کلینتوت که روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیون ABC آمریکا سخن می گفت در پاسخ به این سئوال که آیا از سخنان ضدایرانی خود احساس پشیمانی می کند یا خیر اظهار داشت: «چرا باید پشیمان باشم، من تنها به سئوالی درباره واکنش آمریکا نسبت به حمله احتمالی ایران به اسرائیل پاسخ دادم، کشوری که همه ما نسبت به آن احساس تعلق و دین می کنیم».

کلینتون در ادامه سخنان تحریک آمیز خود گفت: «من فکر می کنم ما نسبت به آنچه که می توانیم و باید انجام بدهیم بسیار قاطع و شفاف صحبت کنیم». وی سپس لفاظی توهین آمیز خود علیه  ایران را اینگونه ادامه داد که: «من مطمئنا می خواستم قاطعانه به آنها(ایران) اعلام کنم که در صورت دست زدن به چنان کاری(حمله به ایران) چه بهای سنگینی را خواهند پرداخت».

نماینده نیویورک در سنای آمریکا در عین حال تاکید کرد که اولویت وی به عنوان رئیس جمهور احتمالی آمریکا این خواهد بود که تمام روش های دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای را به انجام رساند.

کلینتون هفته گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی در سخنانی توهین آمیز علیه ایران گفته بود که حمله هسته ای ایران به اسرائیل پاسخ بسیار مهیب آمریکا را در پی خواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران نسبت به این سخنان جنگ طلبانه و تحریک آمیز رسما به سازمان ملل متحد شکایات کرد.

گفتنی است رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه در یک رقابت حساس و تعیین کننده در دو ایالت ایندیانا و کارولینای شمالی به پای صندوق های رای خواهند رفت تا از میان باراک اوباما و هیلاری کلینتون یک نفر را به عنوان نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزینند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین