کد خبر: ۷۴۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۲
در آستانه رقابت نهایی اوباما و کلینتون؛

اوباما به هیلاری: مثل کابوی ها صحبت نکن!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: باراک اوباما نامزد پیشتاز حزب دموکرات با انتقاد شدید از «شمشیر چرخاندن» هیلاری کلینتون علیه ایران گفته است که وی با سخنان اخیرش همان راهی را می‌رود که جورج بوش رئیس جمهور نامحبوب فعلی آمریکا طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز باراک اوباما که روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی NBC آمریکا سخن می گفت با اشاره به اظهارات ضدایرانی اخیر هیلاری کلینتون اظهار داشت: «من فکر می‌کنم این حرف‌ها انعکاس تازه‌ای از رفتارهای جورج بوش است... ما به اندازه کافی سیاست خارجی مبتنی بر شمشیر چرخاندن و تهدید را تجربه کرده‌ایم».

سناتور کلینتون هفته گذشته در سخنانی توهین آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران تهدید کرده بود که آمریکا به حمله هسته‌ای ایران علیه اسرائیل واکنشی بسیار مهیب نشان داده و می‌تواند ایران را به طور کامل نابود کند.

اوباما افزود: «این بسیار مهم است که ما از لحن تازه ای استفاده کنیم و به جامعه جهانی این پیام را بفرستیم که از دیپلماسی کابویی فاصله خواهیم گرفت... فقدان دیپلماسی همان چیزی بود که در دوران بوش شاهد آن بوده‌ایم».

سناتور اوباما همچنین با انتقاد از ایده مطرح شده توسط کلینتون مبنی بر گسترش چتر دفاع اتمی آمریکا به متحدان واشنگتن در خاورمیانه گفت: «چنین تصمیمی باید بسیار محتاطانه و با دقت اتخاذ شود».

گفتنی است رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه در یک رقابت حساس و تعیین کننده در دو ایالت ایندیانا و کارولینای شمالی به پای صندوق های رای خواهند رفت تا از میان باراک اوباما و هیلاری کلینتون یک نفر را به عنوان نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزینند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین