کد خبر: ۷۴۸۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد

هنوز زود است کووید-۱۹ را بیماری بومی تلقی کنیم

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: هنوز خیلی زود است که کووید-۱۹ همچون آنفلوآنزا در نظر گرفته شود.
هنوز زود است کووید-۱۹ را بیماری بومی تلقی کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

این سازمان تاکید کرد هنوز زود است کشور‌ها کووید-۱۹ را به عنوان یک بیماری بومی همچون آنفلوآنزا درمان کنند، زیرا نکات مبهمی در مورد گسترش سویه اُمیکرون وجود دارد.

"هانس کلوگه"، مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز به خبرنگاران گفت که سویه اُمیکرون در مسیری قرار دارد که تا دو ماه آینده بیش از نیمی از اروپایی‌ها به آن دچار می‌شوند.

این تاکید پس از آن صورت گرفت که "ندیم زهاوی"، وزیر آموزش انگلیس پیشنهاد کرد که انگلیس می‌تواند یکی از اولین کشور‌هایی باشد که از یک بیماری همه گیر به سمت بیماری بومی تغییر جهت دهد.

در هفته اول سال ۲۰۲۲ اروپا شاهد بیش از هفت میلیون مورد جدید ابتلا بوده که در یک دوره دو هفته‌ای بیش از دو برابر افزایش یافته است.

نتایج چندین مطالعه نشان می‌دهد که خطر بستری شدن ناشی از ابتلا به سویه اُمیکرون در بیمارستان نسبت به سویه دلتا کمتر است. اما سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که هنوز برای اثبات این موضوع به انجام مطالعات بیشتری نیاز است.

همچنین "پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا روز دوشنبه گفت ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که بحران کووید-۱۹ را با روشی مشابه به آنفلوآنزا ردیابی کنیم، زیرا کشندگی آن کاهش یافته است.

به گزارش اسکای نیوز، وی افزود: معتقدم شرایطی را داریم که می‌توان با احتیاط و به آرامی بحث و بررسی در سطح فنی و در سطح متخصصان سلامت را آغاز و سیر تحول این بیماری را با روش‌های مختلف بررسی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین