کد خبر: ۷۴۸۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

تصویب انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف کردند تا زمینه سرمایه‌گذاری برای برداشت آب، نمک‌ زدایی و انتقال آب از دریای عمان با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان را فراهم کند.
تصویب انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را بررسی کرده و ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده این طرح: متن ذیل به عنوان بند خ به ماده ۲ قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ الحاق می‌گردد:

خ- وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان معاونت علمی ریاست جمهوری مکلف است زمینه سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی، انتقال آب و استفاده از نمکها و فلزات بازمانده از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان) را فراهم نماید. خرید آب نمک‌زدایی شده و انتقال یافته برای جبران کمبود مصارف آب شرب شهری و روستایی که از منابع محلی قابل تأمین نمی‌باشد، در چارچوب ماده (۲۰) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ مصوب ۱۳۹۳/۱۲/۴، از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین