کد خبر: ۷۴۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۲
ناصر قوامی:

شریعتمداری باید مواخذه شود

چه کسانی حامی گستاخی شریعتمداری به مرجعیت‌اند؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناصر قوامی، رييس كميسيون حقوقی و قضايی مجلس ششم با اشاره به جایگاه فقهی آیت‌الله صانعی اظهار داشت: «حضرت‌ آیت‌الله صانعی یکی از مراجع مسلم تقلید کنونی هستند و عده کثیری از مردم از ایشان تقلید می‌کنند».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: «علما و فضلای بزرگی قبل و پس از انقلاب پای درس آیت‌الله صانعی حاضر شده‌اند و ایشان بدون شک و شبهه یکی از فقهای بزرگ معاصر هستند که افتخار شاگردی حضرت امام را نیز دارند».

قوامی در ادامه با اشاره به یادداشت اخیر حسین شریعتمداری‌ درباره اظهارنظر فقهی آیت‌الله صانعی نیز گفت:‌ «اگر نظر و دیدگاه یک فقیه با فقیه دیگری مخالف باشد، کسی حق اعتراض به او را ندارد؛ در واقع هیچ فقیهی را نمی‌توان به واسطه نظر فقهی‌اش تخطئه کرد و هیچ فقیهی نمی‌تواند نظرش را به فقیه دیگر تحمیل کند».

وی با اشاره به اینکه "برخی فقها و علما هستند که نظر خاصی درباره ولایت فقیه دارند"، گفت:‌ «آیت‌الله خویی و برخی دیگر از علما و مراجع، ولایت فقیه را در حدی که مورد نظر حضرت امام است، نمی‌پذیرند‌ و آن را صرفا در حد وکالت قبول دارند».

قوامی تصریح کرد: «یک فقیه تنها می‌تواند در مقابل فقیه دیگر استدلال فقهی بیاورد و حق تخطئه دیدگاه او را ندارد؛‌ در چنین شرایطی چگونه است که شریعتمداری که هیچ اطلاعی از مبانی فقهی در شرع اسلام ندارد، به خود اجازه تخطئه یک فقیه مسلم را می‌دهد».

وی اضافه کرد: «باید دید شریعتمداری را چه کسانی حمایت می‌کنند که اینگونه گستاخانه حریم مرجعیت را می‌شکند».

نماینده قزوین در مجلس ششم شورای اسلامی ادامه داد: «کسانی که خود مدعی هستند که باید به مراجع و علما احترام گذاشت، چگونه است که حرمت علما را می‌شکنند».

وی افزود: «روزنامه کیهان از پول بیت‌المال چاپ و نشر می‌شود و سوال این است که چگونه آقای شریعتمداری که مدعی حراست از بیت‌المال است، با پول بیت‌المال به مرجعی اهانت می‌کند که بخش قابل توجهی از ملت از ایشان تقلید می‌کنند».

قوامی در ادامه تاکید کرد:‌ «اهانت حسین شریعتمداری به آیت‌الله صانعی در حالی است که حضرت امام همواره تاکید می‌کردند "اگر کسی به مراجع تقلید توهین کند، رشته ولایت ائمه اطهار با وی قطع می‌شود"».

وی خطاب به حسین شریعتمداری تصریح کرد: «آقای شریعتمداری اگر اهل ولایت هستید، بدانید با اهانتی که کرده‌اید، طبق فرموده امام راحل، رشته ولایت ائمه اطهار با شما قطع شده است و علما می‌دانند که قطع رشته ولایت چه در پی دارد».

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: «شریعتمداری باید مواخذه شود تا دیگر کسی جرأت اهانت به حریم مراجع را پیدا نکند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین