کد خبر: ۷۴۸۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

راز انتصاب علی عسگری در هلدینگ خلیج فارس

جلال میرزایی می‌گوید: علی عسکری گزینه حاکمیتی است و برای اینکه از گزینه‌های دولت و مجلس و امتیاز دادن‌ها جلوگیری کنند، این هلدینگ را به نیروی حاکمیتی دادند.
راز انتصاب علی عسگری در هلدینگ خلیج فارس
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که در اتفاقی عجیب عبدالعلی علی عسگری که پیش از این در نهاد‌هایی همچون صداوسیما و سازمان اوقاف و فضای مجازی و بنیاد غرب‌شناسی و فروشگاه شهروند سابقه داشته، به عنوان مدیرعامل پتروشیمی خلیح فارس بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور منصوب شد، صبح امروز باشگاه خبرنگاران جوان (رسانه وابسته به صداوسیما که علی عسگری ریاست آن را بر عهده داشت) و خبرگزاری ایرانا (رسانه رسمی دولت) در اخباری نوشتند که علی عسگری به خاطر انتقادات و فضای پیش آمده استعفا کرده است، اما این خبر ساعتی بعد توسط علی عسگری تکذیب شد و توضیح داد که با قدرت ادامه خواهد داد!

درباره اینکه چرا چهره‌ای همچون علی عسگری به مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس منصوب شده، با جلال میرزایی نماینده سابق مجلس و عضو کمیسیون انرژی گفتگو کردیم. او به رویداد ۲۴ می‌گوید: درباره هلدینگ پتروشیمی چند نکته وجود داشت، یکی اینکه مدیریت وقت یعنی همان آقای جعفر ربیعی حفظ شود. اکنون فشار‌های مختلفی در شرکت‌های مختلف وجود دارد که می‌گویند بانیان وضع موجود را تغییر دهند، بدون اینکه در نظر داشته باشند که شاید در آن شرکت وضعیت خوبی حاکم باشد و وضع موجود بد نیست و این تغییر مدیران وضع موجود را به همه جا تعمیم می‌دهند.

یک نفر خودی را گذاشتند تا لابی‌ها برای سهم‌خواهی دولت و مجلس تمام شود

او ادامه داد: این تغییرات در پتروشیمی قابل پیش‌بینی بود، زیرا فشار‌های بسیار زیادی برای تغییر وجود داشت و افراد مختلفی از دولت تلاش داشتند تا گزینه‌های خودشان را در این پست حساس قرار دهند. برخی نگاهشان به این هلدینگ این بود که حیاط خلوت خودشان شود، زیرا این هلدینگ بسیار حساس است و بعد از خروج ترامپ از برجام، بخشی از ارز قابل نیاز کشور برای واردات کالا‌های اساسی را تامین می‌کرد. برداشت من این بود که برخی از دستگاه‌های نظارتی نسبت به رایزنی‌ها و بده‌بستان‌ها بی تفاوت نمی‌مانند، بنابراین انتصاب علی عسکری را از این منظر نگاه می‌کنم.

میرزایی با بیان اینکه انتصاب علی عسکری انجام شد برای اینکه هلدینگ خلیج فارس در دست عده‌ای خاص قرار نگیرد، گفت: علی عسکری گزینه حاکمیتی است و برای اینکه از گزینه‌های دولت و مجلس و امتیاز دادن‌ها جلوگیری کنند، این هلدینگ را به نیروی حاکمیتی دادند. صداوسیما چرخش مالی بسیار زیادی دارد و اگر از خود علی عسکری سوال کنید، چه بسا که اینجا را برای خود کوچک می‌داند. معتقدم انتصاب علی عسکری را باید از منظر بده‌بستان‌ها باید تحلیل کرد و جلوی افراد و جریان‌هایی که رانت می‌خواهند گرفته می‌شود.

منبع: رویداد 24

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین