کد خبر: ۷۴۸۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

باران و برف در راه کردستان

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر امروز یک سامانه بارشی وارد استان می شود و فعالیت آن تا روز سه شنبه هفته آینده تداوم دارد.
باران و برف در راه کردستان
آفتاب‌‌نیوز :

علی پناهی روز پنجشنبه اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان همچون شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، سقز، کامیاران و سنندج است و نیمه شرقی بارش‌های کمتری خواهد داشت.

وی افزود: بارش‌های این سامانه در روزهای پنج شنبه و جمعه بیشتر به صورت باران بوده اما در هفته آینده و در ارتفاعات با توجه به سردتر شدن دمای هوا به صورت برف و کولاک است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد نیز به همراه این سامانه بارشی در استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: دمای هوای استان از روز شنبه هفته آینده سردتر می‌شود و در طول روز حدود هفت تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر هزارکانیان در دیواندره با دمای منفی سه درجه سردترین و شهر کامیاران با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بودند، دمای شهر سنندج نیز منفی یک و ۱۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین