کد خبر: ۷۴۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹

افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات آمریکایی می گویند هفت هزار سرباز دیگر را برای جبران کمبود نیروهای ناتو در افغانستان به این کشور می فرستند. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، موضوع اعزام سربازان بیشتر قبلاً برنامه ریزی شده و با فرستادن این نیروها شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به نزدیک به ۴۰ هزار نفر می رسد. 

واشنگتن تاکنون با نزدیک به چهل هزار سرباز خود در افغانستان بزرگترین حامی نیروهای ناتو در این کشور است. 

این تصمیم آمریکا مبارزه در افغانستان را آمریکایی سازی مجدد می کند این گزارش یک روز پس از آن منتشر می شود که «رابرت گیتس»، وزیر دفاع آمریکا،گفت که این کشور می تواند فرماندهی نیروهای ناتو را در جنوب کشور به دست گیرد، جایی که متحدان آمریکا در ناتو برای تهیه نیروی جنگی در آن میلی ندارند. 

پیش تر از این کانادا هشدار داده بود اگر کشورهای عضو ناتو نیروی بیشتر نظامی به جنوب کشور نفرستند، این کشور سربازان خود را تا سال ۲۰۰۹ میلادی بیرون خواهد. 

به دنبال این هشدار فرانسه در نشست سران عضو ناتو در بخارست، پایتخت رومانی، که با حضور حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان برگزار شد، وعده کرد نزدیک به هزار سرباز تازه نفس را به شرق افغانستان خواهد فرستاد. 

جنوب افغانستان از مناطق آشوب زده در این کشور است و طالبان در این منطقه علیه نیروهای ناتو و ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم می جنگند. 

در حال حاضر کشورهای آمریکا، بریتانیا، هلند، کانادا و استرالیا در جنوب افغانستان نیروی نظامی دارند که سرگرم نبرد با طالبان و القاعده هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین