کد خبر: ۷۴۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
تبلیغات

۷ کار تخصصی منزل که بهتر است به متخصص آن سپرده شود!

در این مطلب اشاره‌ای گذرا به خدماتی داشتیم که انجام آن‌ها توسط افراد متخصص ضرورتی انکارناپذیر است. خدماتی که اگر توسط تکنسین‌ها و متخصصین حرفه‌ای پیاده نشوند، تنها زحمت ساکنین ساختمان به هدر رفته و حتی احتمال وارد آمدن خسارات مادی و جانی سنگین به آن‌ها وجود دارد.
۷ کار تخصصی منزل که بهتر است به متخصص آن سپرده شود!
آفتاب‌‌نیوز :

خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است مملو از وسایلی باشد که در طول زمان مستهلک شده، رخت کهنگی روی آن‌ها بنشیند و یا نیاز به تعمیرات و بازسازی پیدا کند. در چنین مواقعی همه ما به فکر کمک گرفتن از افراد متخصص می‌افتیم. در عین حال بسیاری از افراد به خیال اینکه خود می‌توانند مشکل را برطرف کنند، برای به انجام رساندن این کار‌ها به تنهایی اقدام می‌کنند.

کار‌های تخصصی منزل که باید به متخصص سپرده شود!

آشنایی با روش‌های نظافت انواع وسایل ریز و درشت منزل، آچار به دست بودن برای رفع مشکلات فنی اتفاق افتاده و به طور کلی وابسته بودن به خود برای برطرف کردن هرگونه ایراد رخ داده در ساختان البته که مزیت بزرگی است، اما برخی از مشکلات در حدی جدی و اساسی هستند که توصیه می‌کنیم انجام آن‌ها را به متخصصین حوزه مربوطه بسپارید. در ادامه این مطلب برخی از این موارد را ذکر کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

۱- نقاشی ساختمان؛ پیچیدگی در عین سادگی!

شاید در ابتدا به نظر برسد که دیوار‌ها و سقف ساختمان را به راحتی و به کمک غلتک می‌توان رنگ آمیزی کرد. این تصور البته تا حدودی درست است، اما همه واقعیت را نشان نمی‌دهد. در واقع نقاشی ساختمان به کمک غلتک یا حتی قلمو در صورتی که توسط نقاش ماهر صورت نگیرد، هرگز یکنواخت ظاهری یکنواخت نخواهد داشت. چه بسا پس از ساعت‌ها تلاش به تنهایی، برخی نقاط پر رنگ‌تر از سایر قسمت‌ها به نظر برسند.

۷ کار تخصصی منزل که بهتر است به متخصص آن سپرده شود!

موج دار شدن دیوار رنگ شده مشکل بعدی است که بعد از اتمام رنگ آمیزیِ فرد تازه کار به چشم می‌آید. همه این‌ها به کنار، رنگ آمیزی گوشه‌های دیوار فوت و فن خاص خود را دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید دیوار زیبایی داشته باشید و با هر بار نگاه به آن از کار خود پیشمان نشوید، نقاشی آن را به یک متخصص حرفه‌ای بسپارید.

۲- تعمیرات لوازم برقی آشپزخانه؛ پر دردسر و تخصصی

انواع وسایل برقی آشپرخانه احتمالا از مهم‌ترین وسایلی هستند که در هر منزلی یافت می‌شوند. منظورمان یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و مایکروفر است. این دسته از لوازم به صورت معمول بعد از چند سال استفاده با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند. عیب یابی و برطرف کردن انواع ایرادات لوازم برقی به مهارت و دانش بالایی نیاز دارد که تنها سرویسکاران وسایل برقی آشپزخانه واجد آن هستند.

پیچیدگی این دستگاه‌ها در حدی است که با کوچک‌ترین اشتباه، ممکن است به قطعات سالم دستگاه نیز آسیب وارد شود. از این رو به طور جد توصیه می‌شود که کار سرویس و تعمیر این دسته از وسایل را به متخصصین بسپارید.

۳- سرویس و تعمیر کولر؛ حساس و خطرناک

جای تردیدی وجود ندارد که کولر یکی از خطرناک‌ترین وسایل ساختمان است. این دستگاه خنک کننده امروزه در انواع آبی و گازی در بازار یافت می‌شود و برند‌های مختلفی اقدام به عرضه آن می‌کنند. توصیه تمامی برند‌ها یاری گرفتن از تکنسین نصب و تعمیر کولر در راستای برطرف ساختن مشکلات آن است، زیرا ساختار این دستگاه به گونه‌ای است که بی احتیاطی در حین کار با آن، موجب ایجاد صدمات جبران ناپذیر مالی و حتی جانی خواهد شد.

۴- مبل شویی؛ دشوار و پر زحمت

نظافت خانه و دکوراسیون داخلی آن دشواری‌ها و زحمت‌های خاص خود را دارد، اما بدون شک تمیزی مبلمان منزل یکی از سخت‌ترین موارد مرتبط با نظافت خانه است. مبل‌هایی که چندین سال استفاده شده و افراد مختلفی روی آن‌ها نشست و برخاست کرده اند، حتما نیاز به یک شستشوی اساسی دارند. شستشویی که هم نیاز به مهارت بالایی دارد و هم وسایل خاصی را طلب می‌کند. از این رو پیشنهاد می‌شود که اگر می‌خواهید مبلمانتان مثل روز اول تمیز و نو شود، مبل‌ شویی را با کمک گرفتن از متخصصین انجام دهید.

۵- قالیشویی؛ نیازمند فضا و زمان

قالی یکی از وسایلی است که در عین ارزش بالای مادی، به میزان بالایی در معرض انواع آلودگی و آسیب‌ها قرار دارد. تمامی ساکنین و مهمانان منزل همه روزه از روی فرش رد می‌شوند و به همین خاطر احتمال به وجود آمدن عیب و ایراد در قالی کم نیست. ایجاد انواع لک روی فرش، کهنگی، آلودگی و سوختگی تنها بخشی از مشکلاتی هستند در طول زمان برای فرش‌ها به وجود می‌آیند.

برطرف ساختن این مشکلات (به خصوص مواردی مثل رفع سوختگی فرش) به مهارت بالایی نیاز دارد. مهارتی که در فضای بزرگ و آزاد که قالی به راحتی پاکیزه شود، خود را نشان می‌دهد. شرکت‌های قالیشویی همگی واجد چنین شرایطی هستند و بی جهت نیست که اشخاص برای نظافت قالی‌های خود در اکثر موارد از متخصصین این حوزه استفاده می‌کنند.

۷ کار تخصصی منزل که بهتر است به متخصص آن سپرده شود!

۶- شستشوی پرده؛ ظریف مثل حریر!

پرده‌ها نیز مانند سایر وسایل منزل هر از چند گاهی نیاز به نظافت دارند. نظافتی که در گذشته بیشتر توسط ساکنین منزل صورت می‌گرفت. (که معمولا نتیجه جالبی هم در پی نداشت!) رفته رفته، اما بالا رفتن ارزش مادی پرده‌ها و ظرافت ساختاری آن‌ها (پرده‌های حریر، پلیسه و انواع دیگر پرده) استفاده از خدمات شستشوی پرده رونق گرفت. به واقع تار و پود پرده تا حدی حساس است که در صورت بی دقتی هنگام نظافت، ممکن است کل بافت پرده آسیب بیند و خسارت سنگین مالی به افراد وارد آورد. از این رو است که امروزه شستشوی پرده نیز توسط متخصصین این حوزه صورت می‌گیرد.

۷- بنایی ساختمان؛ سنگین و تخصصی

بنایی ساختمان مجموعه‌ای از کار‌ها را در بر می‌گیرد. از گچ کاری و سیمان کاری گرفته، تا نازک کاری و کف سازی و بسیاری از اقدامات اساسی دیگر. انجام هر یک از این خدمات نیاز به توان بدنی بالا، مهارت و تجربه قابل توجه دارد. توان و تجربه‌ای که تنها می‌توان از یک استادکار بنایی سراغ داشت.

به خاطر داشته باشید که بنای ساختمان شما هر اندازه که در کار خود تخصص بیشتری داشته باشد، نتیجه بهتری حاصل شده و به علت پیاده شدن اصولی کار‌های مختلف ساختمانی، هزینه‌های بعدی نیز کاهش می‌یابد. برای انجام کار‌های مرتبط با بنایی، به دنبال بهترین‌ها باشید؛ مرور زمان متوجه ارزش کار آن‌ها خواهید شد.

سخن پایانی

در مطلب فوق اشاره‌ای گذرا به خدماتی داشتیم که انجام آن‌ها توسط افراد متخصص ضرورتی انکارناپذیر است. خدماتی که اگر توسط تکنسین‌ها و متخصصین حرفه‌ای پیاده نشوند، تنها زحمت ساکنین ساختمان به هدر رفته و حتی احتمال وارد آمدن خسارات مادی و جانی سنگین به آن‌ها وجود دارد.

در عین حال باید توجه داشت که این موارد تنها بخشی از خدماتی بودند که برون سپاریشان به افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود. خدمات دیگری نیز وجود دارند که هرچند توسط اشخاص مبتدی هم انجام شدنی هستند، اما در صورت امکان بهتر است که به متخصصین امر واگذار شوند تا از هرگونه آسیب بعدی جلوگیری شود. خدماتی مثل کفسابی ساختمان، باغبانی منزل، رفع اختلالات سرویس بهداشتی و حمام، نصب و تعمیر انواع شیرآلات ساختمانی، برقکشی ساختمان و تعمیرات پکیج و رادیاتور از جمله این موارد هستند که توصیه می‌شود در زمان مواجهه با آن‌ها حتما از نیروی متخصص امر کمک گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین