کد خبر: ۷۴۸۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

سردار حاجی‌زاده: اگر امروز صدام به ایران حمله می‌کرد، جنگ ۸ روزه تمام می‌شد

فرمانده هوا و فضای سپاه گفت: اگر گاهی هم غربی‌ها سر وصدایی می‌کنند می‌خواهند حرکت ما به سوی پیشرفت را متوقف کنند.
سردار حاجی‌زاده: اگر امروز صدام به ایران حمله می‌کرد، جنگ ۸ روزه تمام می‌شد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار امیر علی حاجی زاده عصر امروز در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در محل سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر به گذشته برگردیم و یک نگاه کلی کنیم متوجه می‌شویم که در طی دو قرن اخیر ظلم‌های زیادی به ایران شده و بخش‌های زیادی از کشور ایران از آن جدا شده است؛ آنچه از ایران امروز به ارث رسیده یک سوم آن چیزی است که باید بوده باشد؛ یعنی دو سوم آن جدا شده است و هر کشوری اراده کرد مصیبت عظیمی را بر ملت ایران وارد آورد.

وی افزود: تنها یک نمونه آن در جنگ جهانی اول است که انگلیس با تحمیل قحطی به کشور ایران جمعیت ۲۰ میلیون آن زمان ایران را تبدیل به ۱۲ میلیون کرد؛ یعنی ۳ میلیون نفر به صورت مستقیم با قحطی از میان رفتند و ۵ میلیون نفر دیگر براثر بیماری و شرایطی که انگلیس بر کشور ایران تحمیل کرده بود جان خود را از دست دادند، سوال این است که چرا هیچ روزی برای این هشت میلیون نفر ایرانی قربانی شده توسط انگلیس نداریم؛ هلوکاست واقعی این است و انگلیسی‌ها هنوز پایشان گیر است و ما باید مطالبه گری کنیم.

فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به توان نظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: معیار این که در بحث توانمندی نظامی کجا بودیم و امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران کجا هستیم این است که اگرامروز صدام وجود داشت و می‌خواست جنگ بر ملت ایران را تحمیل کند آن جنگ هشت سال طول نمی‌کشد بلکه در ۸ روزه تمام می‌شد.

وی افزود: اعتبارات نیرو‌های مسلح ما از بسیاری از کشور‌ها کمتر است به عنوان مثال اماراتی‌ها ۲ برابر، صعودی‌ها ۶ برابر و آمریکایی‌ها ۸۰ برابر اعتبارات جمهوری اسلامی برای بحث نظامی هزینه می‌کنند، اما یکی از فرماندهان بلند پایه ارتش آمریکا می‌گوید ما با وجود این که در پنج سال گذشته تحریم‌های اقتصادی و فلج کننده را در ایران تحمیل کردیم، اما ایران یک موشک درجه یک بالستیک ساخت و این برای اولین بار در طول عمر کاری من است که برتری هوایی آمریکا را دچار چالش می‌بینیم و ایرانی‌ها با پهپاد‌های خود خواب را از چشمان آن‌ها می‌گیرند.

وی افزود: باز هم در اظهارات آمریکایی‌ها هست که ایران توانست به تلافی ترور سرلشکر سلیمانی پایگاه عین الاسد را مورد هدف قرار دهد و قدرت بازدارندگی آمریکا با وجود هزینه‌های سنگین نتوانست جلوی این اقدام ایران را بگیرد و آن را خنثی کند؛ آمریکایی‌ها اضافه می‌کنند ایران می‌تواند یا موشک‌های بالستیک خود پایگاه‌های هوایی آمریکا را تخریب کند؛ یعنی آن‌ها عجز خود را به زبان کاملا صریح بیان می‌کنند.

سردار حاجی زاده اضافه کرد: تمام پیشرفت‌های نظامی از جمله پیشرفت‌های موشکی ایران تحت مدیریت فرماندهی مستقیم مقام معظم رهبری می‌باشد و در مجموعه و سپاه و کل نیرو‌های مسلح از حمله سپاه و ارتش تدابیر ایشان جدی گرفته شده است.

وی یادآور شد: اگر مسیری که دنیا رفته بود ما رفته بودیم امروز در شرایطی که آمریکا نسل پنجم موشک‌های خود را آماده می‌کند ما نهایتا در سطح موشک‌های نسل سه بودیم، اما با تدابیر رهبری از مسیر‌های میانبر حرکت کردیم و امروز در بحث موشکی هم ردیف آمریکایی‌ها هستیم و این درحالی است که با کسری از هزینه غربی‌ها به چنین قدرتی رسیدیم و به همین دلیل می‌توانیم الگویی برای دیگر کشور‌ها باشیم.

فرمانده هوا و فضا سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه غیر نظامی و در بحث فضایی، به لطف روی کار آمدن دولت انقلابی امسال برای اولین بار جلسه شورای عالی فضایی به ریاست دکتر رییسی برگزار شد و آقای دکتر رییسی شش ساعت برای این جلسه وقت گذاشتند تا مسیر آینده را در این موضوع هموار کنند.

سردار حاجی زاده گفت: هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور مرحله اول ماهواره بر را آزمایش کردیم و اگر با همین روند پیش برویم در آینده نزدیک با موتور‌های ساده و ارزان ماهواره‌های زیادی از جمهوری اسلامی ایران در مدار قرار خواهد گرفت؛ پیشران‌های این ماهواره بر‌ها دارای بدنه غیر فلزی هستند و ناظری که دارند متحرک است تا در نهایت بهره بیشتری از انرژی موشکی ببرند. امروز فقط سه چهار کشور دنیا از این امکان بهره دارند که پیشران هایشان بدنه غیر فلزی و نازل شان غیر متحرک باشد و انشاءالله سال آینده اولین سری این ماهواره در مدار قرار خواهد گرفت.

سردار حاجی زاده در ادامه سخنان خود گفت: در بخش‌های مختلف نظامی از جمله زمین به زمین، پدافند، بخش‌های هوا فضا و تمام فعالیت‌های سپاه و ارتش این حرکت تولید و قدرت ادامه دارد چراکه رهبری معظم انقلاب از ما خواسته اند که قوی باشیم.

وی با بیان اینکه اگر قدرت نظامی امروز ایران در همان ایام قحطی تحمیل انگلیس بر ملت ایران وجود داشت ۸ میلیون ایرانی قربانی نمی‌شدند، گفت: ما برای ایجاد کشوری امن تلاش می‌کنیم تا کار‌های فرهنگی و سیاسی در سایه این امنیت پیش برود و متعهد هستیم تا تاریخ‌های تلخ تکرار نشود.

فرمانده هوا فضا سپاه در پایان سخنان گفت: اگر گاهی هم غربی‌ها سر وصدایی می‌کنند می‌خواهند حرکت ما به سوی پیشرفت را متوقف کنند، چون آن‌ها دیده اند پیچیده‌ترین فناوری‌ها در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها بومی شد و روز به روز شتاب بیشتری می‌گیرد، این پیشرفت ما طوری نیست که با ترور و تهدید و حتی خرابکاری مراکز ما از بین برود چرا که این صنعت در کشور بومی و نهادینه شده است و این حرکت توقف پذیر نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین