کد خبر: ۷۴۸۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

هشدار هواشناسی درباره سرما و برف و باران شدید تا سه‌شنبه

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش شدید باران و برف تا روز سه‌شنبه در کشور، گفت: حجم و دامنه‌ بارش‌ها از صبح امروز (جمعه) در بیشتر مناطق کشور افزایش یافته است و با ورود سامانه بارشی به سمت استان‌های جنوبی و مرکزی، انتظار کاهش دما بین هفت تا ۱۰ درجه را در سراسر کشور داریم.
هشدار هواشناسی درباره سرما و برف و باران شدید تا سه‌شنبه
آفتاب‌‌نیوز :

«امین حسین نقشینه» امروز درباره وضعیت آب‌و هوا گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز روی نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، مناطقی از شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز، استان مرکزی، تهران، البرز، قزوین و بخش‌هایی از استان‌های کرمان و یزد گسترده خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس، امروز بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع انتظار بارش برف خواهیم داشت.

نقشینه با اعلام اینکه از امروز تا یکشنبه دمای هوا در شمال غرب و غرب استان‌های ساحلی خزر تا ۱۰ درجه و در دامنه‌های جنوبی البرز تا هفت درجه کاهش می‌یابد، گفت: روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه برای شمال شرق، شرق، جنوب غرب و مرکز کشور نیز دمای هوا بین پنج تا هشت درجه کاهش خواهد د اشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان‌داشت: بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان شدت خواهد داشت.

نقشینه ادامه‌داد: امروز در برخی نقاط غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رعد و برق و برای جنوب کشور رگبار، رعد و برق و تندباد شدید انتظار می‌رود.

به گفته وی، فردا در بیشتر مناطق کشور بارش پیش‌بینی شده است.

نقشینه خاطرنشان‌کرد: بر این اساس بارش‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب کرمان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و مناطقی از هرمزگان شدت می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: روز شنبه شاهد وزش باد شدید در برخی مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق خواهیم بود.

وی گفت: روز یکشنبه نیز در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و بخش‌هایی از خراسان شمالی بارش‌ها تداوم می‌یابد.

به گفته نقشینه، با تقویت سامانه بارشی مجدد در روز دوشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل خزر و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت که بارش‌ها در فارس، خراسان جنوبی، جنوب بوشهر، مناطقی از هرمزگان، کرمان، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان گیلان و جزایر واقع در تنگه هرمز و مرکز خلیج فارس تشدید می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: بر این اساس روز دوشنبه نیز بجز نواحی کویری مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی در بیشتر مناطق کشور بارش تداوم می‌یابد که در نواحی جنوبی و در امتداد رشته کوه‌های زاگرس غرب و شمال غرب بیشتر به شکل برف خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی پایان خواهد یافت.

وی درباره وضعیت آسمان تهران نیز گفت: تهران امروز بارانی و در مناطق شمالی همراه با برف و باران است. برای روز شنبه نیز برف و باران، تندباد، رگبار و رعد و برق برای استان تهران پیش‌بینی شده است.

نقشینه خاطرنشان‌کرد: در سه روز آینده کاهش دمای با میانگین پنج تا هفت درجه در تهران پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین