کد خبر: ۷۴۸۷۹۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
در جنگ دیپلماسی باید غیرتمندانه ایستاد

حاج علی‌اکبری: چطور غیرت‌تان اجازه می‌دهد ۱۵ برابر بیشتر حقوق برداشت کنید

خطیب جمعه تهران گفت: دشمن به توافق (هسته‌ای) بیشتر از ما نیازمند است از این رو باید حساب شده پیش برویم البته که نباید بگذاریم مذاکرات فرسایشی شود.
حاج علی‌اکبری: چطور غیرت‌تان اجازه می‌دهد ۱۵ برابر بیشتر حقوق برداشت کنید
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد علی اکبری در خطبه های نماز جمعه امروز تهران گفت: رهبر غیور و حکیم و شجاع ما به مناسبت ۱۹ دی از نعمت غیرت دینی در جامعه ما گفتند و تحلیل دقیق و فنی داشتند و در اختیار جامعه قرار دادند . دی ما ه در تاریخ انقلاب اسلامی ماه عجیبی است و دی ماه تجلی گاه غیرت دینی ایرانیان و مردم کشور است. از شهادت غیور مردان فداییان اسلام در ۱۳۳۴ که آذرخش غیرت دینی بود و ۱۹ دی ماه و خروش غیرت مندانه مردم قم تا ۲۶ دی ماه که شاهد فرار جرثومه تباهی و فساد شاه مخلوع بودیم و این دست الهی بود که آستین ملت بیرون آمد و او را از کشور فراری داد. هم‌چنین سالروز عملیات کربلای ۵ که در دی ماه بود و در این عملیات بزرگ و طولانی شاهد صحنه های زیادی از غیرت دینی رزمندگان بودیم و ۹ دی در ۱۳۸۸ که خورشید دینی غیرت ایرانیان از پشت ابرهای فتنه طلوع کرد. تا ۱۳ دی و روزهای پس از او که شهادت سردار رشید ما قاسم سلیمانی بود و قیامت و غوغایی که در کشور به پا شد.

وی ادامه داد: این مسیر، مسیر آینده ما هم هست این سرمایه غیرت دینی و نعمت بزرگ شکرگزاری دارد و ملت ما باید شاکر آن باشد و هست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز رحلت مادر غیرت، وفا و ادب حضرت ام‌البنین که چهار فرزند خود را در راه امام زمان خودش فدا کرد گفت: گرامیداشت این روز بهانه‌ای است برای گرامیداشت کسانی که پشتوانه غیرت دینی ما در تمام قرون و اعصار بودند یعنی مادران شهید ما.

وی گفت: سرمایه غیرت دینی با همه وجود باید حفاظت شود. با داشتن این سرمایه موفق شدیم نظام محاسباتی دشمن را به هم بزنیم و هیچ وقت نتوانستند ملت ایران را زمین‌گیر کنند، بلکه خودشان زمین گیر شدند. با این سرمایه تهدیدات را به فرصت تبدیل کردیم و در صراط مستقیم ولایت الهی در تمام این سال‌ها ثابت قدم بوده است و پیشرفت‌های حیرت‌انگیز را داشتیم.

حاج علی‌اکبری تاکید کرد: تا رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی که پیش روی ماست، غیرت ایمانی و دینی سرمایه ملت ایران است. به همین خاطر است که دشمن در یک جنگ پیچیده ترکیبی غیرت و ایمان ما را هدف قرار گرفته است. سعی دارد از جامعه ما قداست زدایی کند و ارزش های خانوادگی و ناموسی ما را هدف قرار داده است و حیا و عفت بانوان و مردان ما را هدف قرار گرفته است و ترویج بی بند و باری و تسامح و سهل‌گیری در برابر طراحی های دشمن خط خطرناکی است که باید مراقب باشیم و مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند و از گوهر دینی مان حفاظت کنند. در تربیت نسل غیور و وفادار به آرمان‌ها، خانواده‌ها غیرت کنند و همچنین در قطع فساد پیش قدم شوند. در جنگ دیپلماسی عزیزان ما باید غیرت‌مندانه بایستند و با تدبیر و حکمت و عقلانیت طراحی های دشمن را زمین بزنند، به نحوی که موفق شوند تحریم‌های ظالمانه را از سر راه ملت ما بردارند، البته دشمن به این توافق بیشتر از ما نیازمند است و باید ما حساب شده پیش برویم البته که نباید بگذاریم مذاکرات فرسایشی شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصادی و معیشت به حمد الله طراحی های خوبی در دولت و مجلس انقلابی در حال انجام است و کارهای خوبی هم انجام شده است اما نیازمند یک برنامه هدفمند با تحرک انقلابی هستیم. ساختار بودجه در رابطه با فضای کسب و کار، کنترل تورم، اصلاح نظام بانکی و مسکن کار دقیق و جدی لازم دارد.

وی ادامه داد: مساله ای رنج زیادی را به مردم وارد کرده است و آن خبر زشت مساله حقوق های نجومی است که هر از گاهی اسمش برده می شود و خبرهایی هم منتشر می شود. خوشبختانه این مساله از سوی دولت و مجلس با دقت در حال پیگیری است و مطالعات نشان می دهد این مساله رنج‌آور و آزار دهنده مربوط به شرکت‌های دو زیست یعنی خصولتی‌ها می شود که از یک طرف می گویند خصوصی هستند اما از طرفی دست‌شان در جیب دولت است و به شکل قانونی به خودشان حق می دهند، برداشت های ناصواب داشته باشند. چطور غیرت‌تان اجازه می دهد شما ۱۵ برابر بیشتر حقوق برداشت کنید؛ این مساله نیاز به اصلاح دارد، مخصوصا دستگاه هایی که ویژه خوارند و امیدواریم این مساله هم اصلاح شود.

حاج‌علی اکبری هم‌چنین در سخنانی اظهار کرد: با خواهران و برادران در مناطق سیل‌زده ابراز همدردی می کنیم. ان‌شاءالله مشکلات با سرعت برطرف شود. گزارش میدانی ائمه جمعه که با آنها تماس داشتم در این شهرها، حکایت از حضور بهنگام و به موقع مسئولان در این شهرهاست و گروه های مردمی و جهادی شتافتند و از تهران و شهرداری تهران هم گروه هایی رفتند و به شما می گویم شما تنها نیستند. خیلی از مشکلات ناشی از دشواری های زیرساختی است که اگر آنها درست شود این مسایل مشکل ساز نمی شود و بارش باران رحمت خواهد بود نه زحمت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
1
12
جالبه ..!! امریکایی هم میگن مذاکرات نباید فرسایشی بشود .این فرسایشی شدن به نفغ ماست .ما که چیزی از دست نمیدیدم با ادامه مذاکره ..تعطیل که نکردیم .شبانه روز داریم غنی سازی میکینم
این اصرار شما عجیبه و در راستای نیاز امریکاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
23
زندگی مردم و ناکارامدیتان را به تحریم گره نزنید
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
21
خودتان به چیزی که می گویید باور دارید؟
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
1
24
تا ديروز كه زندگي مردم به تحريم و برجام ربط نداشت
امروز انگار اب خوردن شما هم به تحريم و برجام مربوط شده...
خوب ما هم كه خوابيم....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
17
نمیدانیم چی بگیم از دست اینگونه سخنان دقیق خسته شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
15
حاجی خودت چقدر در امد داری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
14
ای جانم! نه خودتان در فقر و فلاکت به سر می‌برید!
آقای امام جمعه! الناسُ علی دین ملوکهم!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین