کد خبر: ۷۴۸۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
فساد و نفرت سبب سقوط نظام شاهنشاهی شد

علم‌الهدی: دشمن دارد در فضای مجازی به دولت پیغمبر و اسلام سنگ می‌زند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نباید بگذاریم میدان برای دشمن با نقدهای ما باز شود آنهایی که دلسوز هستند نقدشان را باید دلسوزانه ارائه دهند.کسی که نقد دارد نباید در زمین دشمن بایستد نباید جوری نقد کند که به حساب دشمن گذاشته شود. ساواک جهنمی، جنایت‌های نابکارانه و شقاوتمندانه بی‌نظیری که در اختیار داشت برای سرکوب مخالفین در مقابل مردمی که هیچ نداشتند شکست خورد. /اگر غیرت دینی مردم ما زنده شود چهل و دو سه سال نه بلکه تا 400 سال بیشتر هم این انقلاب عمر دارد.
علم‌الهدی: دشمن دارد در فضای مجازی به دولت پیغمبر و اسلام سنگ می‌زند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهارداشت: اهل سیر و سلوک یکی از مراحل در راه خدا را مراقبه معرفی کردند و یکی از مراحل قرب به پروردگار است و یک بنده باید این مراحل را طی کند. انسان هر روز باید عملیات روزانه خود را چه کارهای معمولی و چه مسئولیت‌های اجتماعی و حرفه و فن را بررسی کند اینکه کجا مطابق رضای خدا بود و کجا برخلاف ذات پروردگار و اینکه همه اعمالمان منطبق با رضای خدا باشد به آن مراقبه می‌گویند.

علم‌الهدی تصریح کرد: توجه به رضای خدا در اعمال و ارزیابی اعمالمان را مراقبه می‌گویند در مناجاتی که با خدا داریم بیشتر توجه به مراقبه است و بر اساس آن با خدا مناجت داریم که دو اثر و نتیجه دارد روحی و عملی، نتیجه روحی در زندگی این است که انسان در عرصه زندگی بین خوف و رجا زندگی می‌کند. به نظر می‌رسد بین ترس و امید زندگی کردن حالت میانی باشد در حالی که امید در مقابل ترس نیست بلکه در مقابل یاس است و حالت اختلاتی است و ترس و امید باید باهم آمیخته باشد.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: ترس از خدا معنی ندارد کسی از خدا نمی‌ترسد بلکه از مقام خدا می‌ترسد؛ همه قدرت‌ها و خواسته‌ها بر مشیت ذات پروردگار است هیچکس امید نباید داشته باشد مگر به خدا و نباید ترس داشته باشد مگر از گناه خودش و ترس از گناه در کنار امید به خدا معنی پیدا می‌کند.

علم‌الهدی اظهار داشت: روز نوزدهم دی ماه که دیدار و رابطه مجازی بین مقام معظم رهبری و مردم به پاخواسته قم و حوزه علمیه برپا شد، روزیست که توجه به این روحیه و این حوادث برای ما مخصوصا برای نسلی که آن روز را درک نکرده‌اند مهم است 19 دی آغاز یک حرکت زنجیره‌ای در کشور است که در یک مقطع زمانی 1 سال و 34 روز بساط یک نظام و یک حکومتی که 2500 سال برای خودش سابقه تاریخ قائل بود و تا دندان مسلح بود قدرت‌های آنروز جهانی اعم از قدرت امپریالیسم آمریکا و قدرت‌های الحادی شوروی و چین از او حمایت می‌کردند در مقابل مردم به پا خاسته شکست خورد و با همه امکانات نابود شد.

وی افزود: این برای نسل جوان و نسل 2،3 و 4 انقلابی که آن روز را درک نکرده اند قابل تامل و توجه است یک نظام قوی و نیرومند که همه قدرت‌های جهانی پشتیبان او بودند و تا دندان مسلح بود انواع و اقسام سلاح‌های مرگبار، ساواک جهنمی، جنایت‌های نابکارانه و شقاوتمندانه بی‌نظیری که در اختیار داشت برای سرکوب مخالفین در مقابل مردمی که هیچ نداشتند شکست خورد. مردمی که دو شب مانده به 22 بهمن سلاح‌شان تنها یک چوب دستی بود هیچی نداشتند، این قدرت شکست خورد چرا شکست خورد؟ چگونه مردم با نداشتن هیچی پیروز شدند؟ علت پوچ بودن، پفیوزی بودن، تهی بودن نظام ستمشاهی بود. بالا ماندن فساد، جنایت و نفرت عمومی بود. بر اثر تراکم فساد، عموم ملت نفرت داشتند و از آن بدشان می‌آمد. این فساد و نفرت سبب سقوط شد. مردمی که چیزی نداشتند چرا پیروز شدند این مردم غیرت دینی داشتند و به خاطر این غیرت دینی حمایت و امداد الهی از غیب داشتند و پیروز شدند.

وی خاطرنشان کرد: برادر و خواهر سی ساله و چهل ساله و بیست ساله‌ای که آن روز در دنیا نبودید و آن روز را درک نکردید، اگر غیرت دینی مردم ما زنده شود چهل و دو سه سال نه بلکه تا 400 سال بیشتر هم این انقلاب عمر دارد و پرچمش به دست توانمند مصلح جهانی بزرگترین قائم بر حقی که دنیا را در سیطره اسلام در خواهد آورد، ادامه خواهد داشت.اگر خدای نکرده این غیرت دینی را از دست دادیم بدانید که همه چیز را از دست داده‌ایم و دیگر آن روز سعادت بار را نخواهیم دید، دنیا هم به این زودی نخواهد دید.

علم‌الهدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روز نوزدهم دی ماه امسال در ملاقات و دیدار مجازی که با اهالی قم داشتند روی دو نکته تاکید فوق‌العاده کرده اند یکی مسئله غیرت دینی و دوم هدف و مقصد جنگ نرم؛ غیرت دینی این است که ما سه چیز را در زندگی تحمل نکنیم، ضعف و ناتوانی دین و اسلام، دشمنی خدا را تحمل نکردن، سقوط ارزش‌ها را تحمل نکردن این سه چیز را اگر تحمل نکردیم غیرت دینی داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: آدمی که غیرت دینی دارد نمی‌تواند بایستد و نگاه کند ببیند اسلام تمام شد و مورد حمله قرار گرفت و ماهم بی تفاوت یک طرف تماشاچی باشیم، آدمی که غیرت دینی دارد نمی‌تواند گناه را ببیند، معصیت را ببیند، نافرمانی خدا را آن هم فسق و تظاهر ببیند و تحمل کند. غیرت دینی اجازه نمی‌دهد آدم جنگ با خدا را تحمل کند، معصیت و نارضایتی خداوند را تحمل کند. اجازه نمی‌دهد ببیند فرهنگ و ارزش دین، جریان‌های ارزشی دین و واجبات در مردم ما بدل شده، عوض شده و جور واجور شده و فرهنگ و ارزش‌های غربی دشمن جای آن را گرفته و مردم غیرتمند بی تفاوت شده‌اند.

وی افزود: این غیرت دینی عامل تحقق اسلام سیاسی است اسلام اگر حاکم بود اسلام اگر حکمرانی کرد حکومت اسلامی داریم حکومت اسلامی یعنی نظام اسلامی تشکیل می شود که الحمدلله تشکیل شد 42 سال باد بر پرچم نظام اسلامی می‌وزد و امروز از روز اول 100 برابر قدرتمندتر و با عظمت تر است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: حکمرانی دین این است که در زندگی اجتماعی این حکم را می‌کند معنی حلال و حرام خدا در زندگانی ما اجرا شود غیرت دینی زمانی معنا پیدا می‌کند که حکمرانی سیاسی و حکمرانی دینی در جامعه ایجاد شود و آنجا غیرت دینی الزامی شود. غیرت دینی ضامن اسلام سیاسی است، اسلام سکولار، اسلام ضدغیرت دینی است و افراد سکولاریسم که در مسئله مدیریت جامعه و کشورشان دنبال غیر اسلام هستند به دنبال نظام‌های لیبرال دموکرات و نظام‌های دیگر غیر از نظام‌های اسلامی هستند. آنها بی غیرت بی دینی هستند.

وی اظهار داشت: دشمنان ما دشمن اسلام سیاسی هستند با خود اسلام سکولار دشمنی ندارند، هر چقدر نماز بخوانید آمریکا با آن مشکلی ندارد هر چقدر دعا بخواند آمریکا دشمن نیست اما اگر تو طرفدار اسلام سیاسی شدی که بایستی در مقابل تهاجمات و تجاوزات نابکارانه یک غده سرطانی مانند صهیونیست‌ها و اسرائیل بایستی آمریکا دشمن می‌شود.

وی بیان کرد: روزی که انگلیس‌ها عراق را تصرف کردند صبح لشکر انگلیس وارد بغداد شد بغداد را گرفتند، ظهر از مناره مساجد صدای اذان بلند شد فرمانده انگلیسی وقتی صدا را شنید پرسید چه خبر شده است گفتند وقت عبادت است گفت؛ این با استعمار دولت بریتانیا در این کشور منافاتی ندارد؟ گفت نه می‌خواهند نماز بخوانند گفت مهم نیست بنابراین آنها با اسلام سکولار دشمنی ندارند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: میرزا محمدتقی شیرازی که با نبرد با انگلیس مبارزه می‌کرد و به عشایر حکم جهاد داده بود، یارانش را گرفتند و آن ها را به اطراف تبعید کردند چرا که اسلامشان اسلام سیاسی بود، مرحوم آیت‌الله کاشانی نیز نقل می‌کند «در جنگ انگلیسی‌ها در عراق که از یاران میرزای شیرازی بودیم ما را تبعید کردند به کشوری در آفریقا که وحشت داشتیم نکند آدم‌خوار باشند» عده‌ای را از عراق به آفریقا تبعید کردند چرا که اسلام سیاسی بود اما با اسلام سکولار کاری نداشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برادران وخواهران، دشمن با اسلام سکولار کاری ندارد با اسلام سیاسی کار دارد این فضای مجازی که درست کردند و این همه مالامال از توهین به اشخاص و مسئولان، ایجاد دغدغه برای نظام، ایجاد نارضایتی و سیاه‌نمایی برای مردم، اینها را دشمن درست کرده است. 85 درصد فضای مجازی از خارج کشور پر می‌شود و 15 درصد داخل کشور است؛ برادرم و خواهرم این که شما دارید در فضای مجازی توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور و توهین به دولت به افراد و اشخاص مسئول نظام را مطالبه می‌کنید این جنگ دشمن است این میدان دشمن است دشمن دارد حمله می‌کند این درد و دل مردم نیست.

وی خاطرنشان کرد: چند درصد از این 15 درصد نیز باز نشر است و حرف‌های خارج ایران و حرف های دشمن را نشان می‌دهد و این بازنشر نیز به وسیله آدم‌های صاحب اراده و با تجربه نیست یک جوان و نوجوان کم تجربه از یک سری انتقاد خوشش می‌آید و این هیجان جوانی سبب بازنشر آن می‌شود نمی‌دانند که این بازنشر به کجا آب برمی‌خورد. یک درصدی هم افرادی هستند بی تفاوت و تنها نگاه می‌کنند و یک درصد ضعیفی هم اشخاصی هستند که واقعاً نقد دارند و حاضر هستند بر علیه نظام و مسئولین فضای مجازی را آلوده کنند اما بدانید که این جنگ دشمن است این دشمن اسلام سیاسی را هدف قرار گرفته است او می‌داند که اگر اسلام‌ سیاسی در کشور براندازی شود و این نظام از بین برود برهمه چیز این مردم مسلط می‌شود.

علم‌الهدی یادآورشد: بی تفاوت نباشید شما که دست به کار هستید، دست به قلم هستید، شمایی که در مقام حرکت‌های سایبری فناور هستید؛ دشمن حمله کرده است و به دولت پیغمبر و اسلام سنگ می‌زند با حمله به اسلام سیاسی، بنابراین در مقابل این حرکت بی‌تفاوت نباشید. عزیزانی که می‌خواهند نقد کنند؛ نقد در این مملکت آزاد است باید نقد شود این درست نیست که بنده حرف بزنم و بگویم هرچه گفته ام درست است، دولت کار خود را انجام بدهد و بگوید کسی نقد نکند، نقد باید باشد مخصوصا دستگاه‌های نظارتی و مجلس نقد کنند اما کسانی که دلسوز نظام هستند و می‌خواهند نقد کنند حواسشان جمع باشد نقدی نکنند که آب به آسیاب دشمن بریزند یک جوری نقد نکند که بهانه به دست دشمن بدهند و دشمن بیاید تهاجم و سیاه‌نمایی خود را در نظام توسعه دهد.

وی گفت: به نقد هم توجه داشته باشیم نقد را با عبارتی نقد کنیم که ابزار به دست دشمن ندهیم، بهانه به دست دشمن ندهیم قرار نیست در مقابل هر کاری تسلیم شویم، نقد کنیم اما در آن توجه کنیم ما دوست و انقلابی هستیم نباید بگذاریم میدان برای دشمن با نقدهای ما باز شود آنهایی که دلسوز هستند نقدشان را باید دلسوزانه ارائه دهند.کسی که نقد دارد نباید در زمین دشمن بایستد نباید جوری نقد کند که به حساب دشمن گذاشته شود و مورد حمایت دشمن قرار بگیرد باید نقدی کنید که دشمن استفاده نکند و نظر شما هم کاملا اعلام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهارداشت: ما اگر این بصیرت را در زندگی خودمان داشته باشیم و این را بدانیم که دشمن اسلام سیاسی را هدف قرار داده است چون اسلام سیاسی تامین کننده غیرت دینی است و همه مسائلی که برای این نظام و شکست نظام ستمشاهی پیش‌آمد به خاطر غیرت دینی مردم بود با بصیرت و هوشیاری کامل مخصوصاً در حوزه بصیرت آفرینی ،هوشیار سازی مقام معظم رهبری و آموزه‌های حکیمانه ایشان انشاالله انقلاب را توسعه و توفیق داشته باشیم ادامه دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین