کد خبر: ۷۴۸۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

آرزوی امیرعبداللهیان درباره روابط ایران و چین

وزیر خارجه کشورمان در خصوص دیدار و گفت‌وگویش با وزیر امور خارجه چین توییتی منتشر کرد.
آرزوی امیرعبداللهیان درباره روابط ایران و چین
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیر عبداللهیان در خصوص دیدار و گفت‌گویش با وزیر امور خارجه چین در توییتی به زبان چینی نوشت:

در آغاز سال جدید ۲۰۲۲، بسیار خرسندم که اولین سفر رسمی به عنوان وزیر امور خارجه به چین آمده‌ام. در شهر زیبای ووشی در استان جیانگسو با آقای وانگ یی، مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین در طیف گسترده ای از موضوعات از جمله برنامه همکاریهای جامع و مشورتها در مورد مذاکرات وین به اجماع مهمی دست یافتیم. امیدوارم روابط دو کشور با جهش وارد پنجاه سال دوم خود شود؛ همچنین آرزومندم بازیهای زمستانی پکن که در عید بهاره چینی برگزار خواهد شد، حامل نشاط و سرزندگی برای دنیا در دوران همه گیری کرونا باشد.

شروع عملیاتی شدن توافق همکاری‌های راهبردی و جامع ۲۵ ساله با چین

حسین امیرعبداللهیان در ادامه افزود: ما همزمان با گفت‌وگوها در چین مقدماتی را فراهم کرده بودیم که بتوانیم امروز را روز شروع اجرای توافق جامع همکاری های راهبردی دو کشور اعلام کنیم.

وی ادامه داد: از جمله دیگر موارد در دستور کار؛ برای عملیاتی کردن قرارداد ۲۵ ساله و موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی حامل پیام کتبی جناب اقای دکتر رئیسی، رییس جمهور محترم به جناب آقای شی رئیس جمهور چین بودیم.

وزیر خارجه همچنین گفت: در موضوع مذاکرات وین برای لغو تحریم ها گفت‌وگوهای مفصلی داشتیم. نماینده چین در وین در کنار نماینده روسیه نقش مثبتی را در حمایت از حقوق هسته ای ایران و در حمایت از لغو تحریم ها دنبال می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین