کد خبر: ۷۴۸۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

امام جمعه گچساران: اسب‌دوانی زن، مرد را تهییج می‌کند

حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران گفت: اسب دوانی زن در منظر نامحرم که تهییج می کند و چشم چرانی می شود حرام است و این دولت و آن دولت هم ندارد متاسفانه بنای بدی گذاشته شد و عزیزان حتما از چنین اقداماتی جلوگیری کنند و امیدواریم کسانی که بنای این موارد را گذاشته‌اند توبه کنند.
امام جمعه گچساران: اسب‌دوانی زن، مرد را تهییج می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اظهار کرد:امروز ۲۴ دی ماه مصادف است با انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران از سوی حضرت امام (ره)، بسیار انتصاب به جایی بودند و دشمنان این نظام از این اقدام مهم بسیار نگران شدند. اما وقتی در سال ۶۸ مجلس خبرگان، حضرت آقا را به عنوان رهبر انقلاب انتخاب کردند تحلیل گران سیاسی دنیا بویژه غرب و استکبار تاسف خوردند و گفتند ایران دیگر به هیچ عنوان تسخیر نخواهد شد.

حجت الاسلام حجازی گفت: یکشنبه ۲۶ دی ماه مصادف با وفات حضرت ام البنین سلام الله علی‌ها مادر حضرت ابوالفضل علیه السلام است که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهداء نیز نامگذاری شده است، ائمه اطهار علیهم السلام نیز بار‌ها به این نکته تاکید کرده اند که تا می‌توانیدبه مادرتان نیکی کنید، بنابراین جوانان عزیز مقام مادر، مقام بسیار بزرگی است و بهشت زیر پای مادران است.

امام جمعه گچساران اظهارکرد: مقام معظم رهبری ۶ تذکر با تاکید فراوانی در روز ۱۹ دی ماه (روز قیام مردم قم) فرمودند که عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی ملت ایران بود، و این غیرت دینی است که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند و یک مومن باید غیرت دینی داشته باشد. نکته بعدی اینکه حضرت آقا فرمودند که عوامل تفرقه را هر چه می‌توانیم باید کم کنید و در کشورمان شیعه و سنی سال‌ها در کنار هم زندگی کرده اند و امروز دشمن با ترفند‌های مختلف دنبال فتنه انگیزی است که لازم است حواس‌ها جمع باشد.

ججت الاسلام حجازی بیان کرد: ایران اسلامی به عنوان قدرت منطقه به شمار می‌رود و دشمن به لرزه افتاده است بنابراین فتنه‌ها می‌کنند و بین قومیت ها، مذاهب و زبان‌ها توطئه‌ها می‌کند. یکی از برنامه‌های دشمنان انقلاب نیز حساسیت زدایی نسبت به اصول، بینیات و مبانی انقلاب است، گاهی انسان تذکری می‌دهد و برخی‌ها ناراحت می‌شود هرچند تخلفی اگر صورت گرفت بایستی تذکر هم داده شود، باید در میدان عمل نسبت به واقعیات اطراف نیز حساس باشیم و بی تفاوت هم رفتار نکنیم.

وی گفت: دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و علمای سراسر کشور هرساله برگزار می‌شد و امسال نیز به ناچار به خاطر بیماری کرونا به صورت مجازی (وبینار) برگزار شد، نکات مهمی در این اجلاسیه مطرح شد که درخواست جامعه روحانیت در سراسر کشور حفظ وحدت و همدلی در بین نیرو‌های انقلابی و صفوف مردم بود. باید همه زیر چتر ولایت باشند و نکته بعدی نیز همدلی مسئولین قوای مختلف در سایه رهبری امام خامنه ای، نوید آینده‌ای روشن و رو به رشد در تحقق اقتصاد مقاومتی و حفظ استقلال کشور را خواهد داشت.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد: اما درخواست روحانیت سراسر کشور از دولت این بود که روحانیت و حوزه‌های علمیه ضمن حمایت از این تلاش‌ها و تقدیر ویژه، مراتب نگرانی خود را نسبت به وضع اقتصادی و معیشت عموم مردم بویژه اقشار محروم، آسیب پذیر و کم درآمد ابراز داشته و بر تسریع و تقویت این تلاش ها، مدیریت جهادی، اقتصادی مقاومتی و استفاده بهتر از امکانات کشور تاکید می‌کنند. بنابراین روحانیت اعلام کردند که ما با مردم هستیم و روحانیت همیشه پناهگاه مردم بوده و هست و الان هم روحانیت سخنگوی مردم است و توقع این است که دولت در برابر مردم به وظایفش نیز عمل کند. اما هفته قبل از نیروی انقلابی و ولایی تقاضا کردم، اما جوابی نگرفتم، خطراتی در عالم وجود دارد که لازم است اتحاد کامل بین نیرو‌های انقلابی وجود داشته باشد.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:آن‌هایی که ادعای ولایتمداری و انقلابی دارند، پا به روی هوای نفس شان بگذارند و سریع جلسه بگیرند، نتیجه را اعلام و عملا هم به مردم بگویند چرا که قرار است این گروه زیر چتر ولایت تلاش برای حل مشکلات ملت داشته باشند، نه اینکه به جان هم بیافتند و اسمش را اقدام انقلابی بگذارند و درادامه هم دودش در چشم مردم برود. نیروی ولایی و انقلابی آنکسی است که پا به روی خودش بگذارد، در مسیر انقلاب و رهبری و نظام باشد، و امروز جواب می‌خواهم از نیرو‌هایی که ادعای انقلابی دارند، همچنینی نیرو‌های سیاسی و نیرو‌های عزیز دیگر، و همین اندازه به نظرم بس باشد و ان شالله با عنایت امام زمان (عج) تصمیم جدی برای اتحاد بیشتر باشد.

خطیب جمعه گچساران درادامه اظهار کرد: توصیه می‌کنم خطبه‌های نماز جمعه را مجبور نکنیم که تریبون نماز جمعه به هرچیزی جواب بدهد، اینکه برخی می‌گویند منتظرم این جمعه چه می‌شود. هرچند صحبت‌هایی می‌شود و پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اما بگذارید جمعه و خطبه نماز جمعه که خطبه اول در بحث خودسازی و عقاید است و خطبه دوم نیز سیاسی است، پس بگذارید این خطاب ما به دشمنان باشد و مجبور نکنید که مسائل جزئی بیان شود.

وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند که اگر کسی دعوت به اخلاق، خودسازی و راه رشد معنوی کند این انسان که دعوت می‌کند در اجر کسانی که بعد‌ها هم انجام می‌دهند در اجر آن‌ها هم سهیم است و عکس این موضوع هم صادق است، پس اگر کسی کار انحرافی جلوی مردم باز کند در گناه آن‌ها هم سهیم است. ما اعتراضاتی داشتیم الان هم اعتراض دارم که تریبون نظام جمعه تریبون ولایت و رهبری است و تریبون جناح، باند و جریانی خاصی هم نیست و بار‌ها هم توصیه کردیم که مردم را منحرف نکنید و مجبور نکنید دختر و پسر بزک کرده مقابل هم قرار بگیرند و این جلسات را تشکیل ندهید، با پول نظام جمهوری اسلامی و اختیارات که مسئولین داشتند رسما جلسه وزر و وبال تشکیل می‌دادند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:الان هم اعتراض می‌کنیم و همان حرف را می‌زنیم، اولا بنای این برنامه را شما گذاشتید طبق این روایت پیامبر (ص) در جرم و گناهش شما شریک هستید و اگر جای دیگری هم مواردی باشد باید بررسی و برخورد بشود پس هردولتی هرکسی و هر مقامی نمی‌تواند مقابل قرآن و اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرد.

حجت الاسلام حجازی گفت: اسب دوانی زن در منظر نامحرم که تهییج می‌کند و چشم‌چرانی می‌شود، حرام است، و این دولت و آن دولت هم ندارد متاسفانه بنای بدی گذاشته شد و عزیزان حتما از چنین اقداماتی جلوگیری کنند و امیدواریم کسانی که بنای این موارد را گذاشته اند توبه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین