کد خبر: ۷۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰
مقام معظم رهبری تأکید کردند

اختلاف افکنی میان ملت و مسوولان برخلاف مصلحت کشور و ملت است

راه آهن حق مردم فارس است که باید انجام شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور ده‌ها هزار نفر از مردم شهرستان کازرون در ورزشگاه این شهر و خیابان‌های اطراف با اشاره به حرکت رو به پیشرفت و نشاط ملت ایران و استحکام مبانی و شور انقلابی مردم به ویژه جوانان تاکید کردند: «دولت و ملت باید با حفظ رابطه مستحکم و صمیمانه کنونی خود در جهت آبادانی و ساخت کشور و تبدیل آن به یک الگوی اسلامی در همه ابعاد تلاش کنند که لازمه آن احساس مسوولیت همه آحاد مردم و مسوولان، وحدت کلمه، و حسن ظن به یکدیگر است».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بازیابی هویت ایرانی و اسلامی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به آرمان‌های مشخص شده درچارچوب هویت ایرانی و اسلامی افزودند: «بعد از گذشت حدود سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت ملت ایران به ویژه جوانان به سوی آرمان‌ها و پیشرفت‌های آنان در این مسیر پرشتاب‌تر شده و همین مساله موجب درماندگی دشمنان ملت شده است».

ایشان با انتقاد از برخی یاس‌پراکنی‌ها در کشور تاکید کردند: «من این آیه‌های یاس را که برخی دایما تکرار می‌کنند به هیچ وجه قبول ندارم».

رهبر انقلاب اسلامی، علت نگرانی شبکه استکبار جهانی از حرکت رو به پیشرفت ملت ایران را احساس خطر آنان از گسترش روز افزون بیداری اسلامی دانستند و افزودند: «اگر چه این دشمن درانجام توطئه‌های گوناگون در مقابل ملت ایران ناکام مانده است اما همواره باید با شناخت صحنه و نقشه دشمن هوشیاری را حفظ کرد».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: «از جمله امتیازات ملت ایران هوشیاری و آگاهی، وجود روشنفکران در میان علمای دین و دانشگاه و حضور جوانان بسیجی، پرشور و پیشتاز در عرصه‌های علم و فن‌آوری است».

ایشان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف اعم از اختلاف میان سلیقه‌های سیاسی، مذاهب و مناطق مختلف کشور و همچنین سرگرم کردن جوانان به مسائل لهو و لعب و دور کردن آنان از مسیر اصلی زندگی انقلابی ملت ایران، تصریح کردند: «ملت ایران با وحدت و همبستگی، تلاش و مجاهدت و با جدی گرفتن حرکت خود به سوی قله‌های کمال، می‌تواند بر دشمن غلبه کند و به فضل خداوند این کار را نیز خواهد کرد».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به عنایت و کمک‌های الهی به ملت ایران، افزودند: «در این برهه نیز یکی از کمک‌های الهی این است که دولت آمریکا به عنوان مظهر استکبار دچار مشکلات و ناکامی‌های فراوانی شده که ناکامی در مساله فلسطین، عراق، افغانستان و لبنان نمونه‌های بارز آنهاست».

ایشان با اشاره به گسترش روزافزون مخالفت‌های مردمی در داخل آمریکا با حضور نظامیان اشغالگر این کشور در عراق، خاطر نشان کرد: «این مخالفت‌ها و تنفرها به حدی رسیده که حتی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای جلب رای مردم همان واقعیتی را که از روز اول می‌گفتیم، بیان می‌کند و می‌گوید هدف اصلی آمریکا از اشغال عراق تسلط بر نفت این کشور و منطقه بوده که این مساله نشانه دیگری از ناکامی دولت آمریکا است».

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ابرقدرت‌ها همواره تلاش دارند در عین ناکامی با زبان تهدید، طرف مقابل را مرعوب کنند، افزودند: «ملت ایران این راز را کشف کرد و در مقابل تهدیدهای آمریکا و دیگر قدرت‌ها نهراسید و از این پس نیز مرعوب نخواهد‌شد و همه‌ دشمنان در حسرت زوال نظام جمهوری اسلامی خواهند ماند».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مرعوب نشدن در مقابل تهدیدهای دشمن، شجاعت، آگاهی، هوشیاری و تکیه بر توانایی‌های درونی را بخشی از راهکار مقابله با دشمن دانستند و تاکید کردند: «در کنار این مسایل باید تلاش و احساس مسوولیت مردم و مسوولان برای ساختن ایران آن‌گونه که شایسته ایران و اسلام است، مضاعف شود و ارتباط میان مردم و مسوولان نیز همانند وضعیت فعلی مستحکم و صمیمانه باقی بماند».

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: «هرکس که سعی کند میان ملت و مسوولان فاصله بیندازد و بر طبل اختلافات بکوبد، کاری برخلاف مصلحت کشور و ملت انجام داده است».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آمادگی ملت در همه‌ عرصه‌ها و هم‌چنین آمادگی مسوولان برای خدمت‌رسانی افزودند: «وحدت کلمه و حسن ظن نسبت به یکدیگر زمینه‌ساز عنایت خداوند و فائق آمدن بر مشکلات است».

ایشان خاطرنشان کردند: «تنها راه سربلندی وپیشرفت ایران تمسک به اسلام است».

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه‌ی تاریخی، دینی و مبارزات انقلابی و ضد استعماری مردم کازرون و هم‌چنین برجستگی این منطقه در وادی علم و ادب افزودند: «نسبت سلمان فارسی به عنوان چهره‌ شاخص تاریخ اسلام به کازرون نیز مایه افتخار است».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که انتساب ولادت سلمان فارسی در کازرون با برخی اقوال دیگر مبنی بر حضور او در دوران نوجوانی و جوانی در اصفهان منافاتی با یکدیگر ندارند خاطر نشان کردند: «سلمان فارسی متعلق به همه ایرانیان است و مردم ایران به شخصیتی همانند سلمان که پیامبر اکرم (ص) او را جزو اهل بیت علیهم السلام می‌دانستند، مفتخر هستند».

ایشان افزودند: «ایمان و معرفت، مقام مجاهدت در راه خدا و پیگیری برای رسیدن به سرچشمه زلال حقیقت از صفات ویژگی‌های سلمان فارسی است که او را به چنین مقامی رساند و این یک درس و الگو برای همه جوانان ایرانی است».

رهبر انقلاب اسلامی، استقامت و ثبات قدم مردم منطقه کازرون بر سخن حق را از جمله امتیازات و مایه شرافت این منطقه برشمردند و خاطر نشان کردند: «با وجود ظلم‌هایی که از لحاظ عمران وآبادانی در دوران گذشته به این منطقه شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله راهسازی، سد سازی، ایجاد صنایع بزرگ و آب آشامیدنی انجام گرفته است».

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی به استان فارس باید با قوت بیشتری ادامه یابد، ‌از جمله نیازهای این استان را راه آهن دانستند و افزودند: «راه آهن حق مردم فارس است که باید انجام شود و به لطف خداوند انجام خواهد شد».

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون ضمن بیان سابقه تاریخی، مبارزاتی، فرهنگی و علمی این شهرستان، به رهبر انقلاب اسلامی خیر مقدم گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین