کد خبر: ۷۴۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
کاهش دما تا ۱۲ درجه

برف و باران در اکثر استان‌های کشور/ موج جدید بارش‌ها در را است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد و بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور خبر داد.
برف و باران در اکثر استان‌های کشور/ موج جدید بارش‌ها در را است
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان درباره پیش‌بینی وضعیت جوی در کشور اظهارکرد: امروز(۲۶دی‌ماه) بارش در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی است.

وی افزود: ورود موج دیگری در شمال غرب، غرب تا شمال خوزستان، سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران سبب بارش می‌شود و شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه(۲۷دی‌ماه) بارش‌ها در نوار غربی کشور، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان ، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق ، نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دوشنبه (۲۷دی‌ماه) شدت بارش‌ها در شرق هرمزگان و جنوب کرمان ، گیلان، غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش‌های غرب کشور گفت: در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و کاهش محسوس دما انتظار می‌رود و بارش به‌صورت برف است.

وی افزود: سه شنبه (۲۸دی‌ماه) این سامانه در جنوب غرب، برخی مناطق غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق استان‌های ساحلی خزر به‌ویژه در شرق سواحل فعال خواهد بود علاوه بر آن اوایل وقت، در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین البرز و تهران، برف و باران، وزش باد و کاهش محسوس دما انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی است و اوایل وقت چهارشنبه(۲۹دی‌ماه) این سامانه از شرق کشور خارج می شود و باعث بارش پراکنده در جنوب شرق کشور می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی دیگری به غرب و شمال غرب کشور بارش برف در این مناطق آغاز و در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ضمن اشاره به مواج بودن دریای خزر گفت: پنج شنبه (۳۰دی‌ماه) بارش‌ها برای نوار غربی و نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و دریای خزر یکشنبه و دوشنبه (۲۶و۲۷دی‌ماه) مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: تنگه هرمز و دریای عمان تا چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) مواج خواهند بود و یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷دی‌ماه) شرق خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه (۲۸و۲۹دی‌ماه) کل خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوابا اشاره به کاهش دما تا۱۲ درجه سانتیگراد گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۶و۲۷دی‌ماه) کاهش دمای حدود ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در شمال غرب و سواحل دریای خزر و طی روزهای یکشنبه (۲۶دی‌ماه) تا سه شنبه (۲۸دی‌ماه) کاهش دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ دی ‌ماه) نیمه ابری و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری گاهی وزش باد و اواخر وقت بارش باران و بارش پراکنده برف با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۸دی ماه) ابری، در صبح مه رقیق با بارش باران و برف از بعد از ظهر به‌تدریج کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶و ۲۷ ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۳- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین