کد خبر: ۷۴۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۸
به گزارش دفتر سازمان ملل در تهران؛

زایمان هر دقیقه جان یک زن را می‌گیرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مدیر اجرائی صندوق جمعیت ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ماما، 5 مه 2008 برابر با 16 اردیبهشت 1387ضمن اعلان این واقعیت تلخ که در هر دقیقه یک زن در هنگام زایمان جان می بازد، حمایت این صندوق را از خدمات باکیفیت مامائی بعنوان راهی بسوی کاهش مرگ و میر مادران ونوزادان برای پایه گذاری خانواده ، جوامع و ملتهای سالم تراعلام نمود. 

متن کامل پیام « ثریا احمد عبید »،به شرح زیر است:

همه روزه، ماماها جان زنان را با زایمان ایمن حفظ می کنند. مراقبت مناسب قبل ،حین و پس اززایمان این زمینه رافراهم می سازد تا زنان در هنگام زندگی بخشیدن به نوزاد، جان خود را از دست ندهند. هنگامی که زنان سالم هستند خانواده هانیز سالم می شوند. زمانی که خانواده ها سالم هستند، سلامت جوامع و ملت ها نیز بهبود می یابند. 

امروز، در روز جهانی ماما، صندوق جمعیت ملل متحد از زحمات ماماها در سراسر جهان تقدیر می نماید و از همگان دعوت می نماید تا سرمایه گذاری برای آموزش و آموزش مجدد ماماها در موارد مورد نیازرا افزایش دهند. صندوق جمعیت ملل متحد با همکاری سازمانهای ذیربط برنامه های جدیدی را در سراسر جهان بمنظور ارتقاء سطح خدمات مامائی آغاز نموده است.
 
در هر دقیقه یک زن در هنگام زایمان جان می بازد. ما می توانیم جان این زنان را با فراهم نمودن امکان حضور ماماها در جوامع نجات دهیم. با سرمایه گذاری بر روی خدمات مامائی ، دولتها قادر به فراهم نمودن دسترسی همگانی به خدمات بهداشت باروری و تحقق هدف پنجم از اهداف توسعه هزاره و درنتیجه بهبود سلامت مادران خواهند بود. 

نیاز بسیار فوری به 334 هزار ماما در سراسر جهان وجود دارد. ماما ها نیز برای ادامه ارائه خدمات خود به تسهیلات و امکاناتی برای اشتغال در شرایط دشوار بمنظور حفاظت از جان زنان نیازمند می باشند. 

زمانی که ماما ها آموزش مناسب دیده باشند قادر به ارائه خدمات بسیار موثر و با کیفیت برای دوران حاملگی و زایمان خواهند بود. ماما ها امکان مراقبت از زنان در دوران حاملگی ، زایمان و پس از زایمان را دارا هستند. آنها نقش کلیدی وبسیار مهمی را در زمان رویا روئی با مشکلات و خطرات زایمان ایفا می نمایند. آنها می توانند اطلاعات و خدمات بهداشت باروری شامل برنامه های تنظیم خانواده را به مراجعه کنندگان ارائه دهند تا زنان برنامه ریزی مناسبی را برای زمان زایمان بعدی خود پیش بینی نمایند. 

در جوامعی که این خدمات در دسترس همگان قراردارند مرگ و میر مادران و کودکان کاهش یافته و سلامت خانواده ها و جوامع نیزبهبود می یابند. یک سیستم بهداشتی مناسب و فعال بطور حتم جوابگوی نیاز زنان در هنگام زایمان خواهد بود. چنانچه یک سیستم بهداشتی نیاز های پزشکی زایمان ایمن را برآورده سازد قطعا آماده رویاروئی با دیگر موارد بحران نیز خواهد بود.

 خدمات مامائی اصل اساسی یک سیستم بهداشتی اولیه بوده و به تقویت سیستم بهداشت بطور کلی کمک می نماید. 

امروز، صندوق جمعیت ملل متحد، مجددا از خدمات باکیفیت مامائی بعنوان راهی بسوی کاهش مرگ و میر مادران ونوزادان حمایت می نماید تا خانواده ، جوامع و ملتهای سالم تری پایه گذاری شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین