کد خبر: ۷۴۹۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

شانس «قهرمان» برای اسکار چقدر است؟

با آغاز اکران فیلم «قهرمان» در آمریکا در فاصله دو هفته به آغاز رای‌گیری نامزدهای اسکار، این فیلم می‌تواند شانس خود را برای کسب اسکار افزایش دهد.
شانس «قهرمان» برای اسکار چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

رای‌گیری نهایی برای معرفی نامزدهای نهایی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) آغاز و اول فوریه (۱۲ بهمن) به پایان می‌رسد و نامزدهای نهایی تمامی شاخه‌ها نیز روز ۸ فوریه (۱۹ بهمن) اعلام می‌شود.

فیلم «قهرمان» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی که نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی این دوره از جوایز آکادمی است، از تاریخ ۷ ژانویه (۱۷ دی) به صورت محدود اکران خود را در آمریکا آغاز کرده و این فیلم که از پیش در فهرست کوتاه این شاخه جای گرفته از شانس‌های اصلی و تقریبا مسلم حضور در میان نامزدهای نهایی محسوب می‌شود.

آخرین ساخته فرهادی آغاز قدرتمندی را در جشنواره کن سال گذشته تجربه کرد و توانست جایزه بزرگ هیات داوران را به خود اختصاص دهد و در ادامه نیز از سوی هیات ملی نقد آمریکا نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان سال) انتخاب شد اما فیلم ژاپنی «ماشین منو بران» ساخته «ریوسوکه هاماگوچی» به تدریج گوس سبقت را از نماینده سینمای ایران ربود و در اغلب جوایز انجمن‌های سینمایی و جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی سال را از آن خود کرد.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های سه نشریه هالیوود ریپورتر، ورایتی و ایندی‌وایر درباره شانس‌های اسکار بین‌المللی، هم اکنون نماینده ژاپن را می‌توان پیشتاز اصلی این شاخه دانست.

هالیوود ریپورتر فیلم «قهرمان» را در دسته شانس‌های اصلی پس از «ماشین منو بران»، «دست خدا»، «بدترین آدم دنیا» و بالاتر از «فرار»، در رتبه چهارم شانس‌های اسکار شاخه بهترین فیلم بین‌المللی قرار داده است و ایندی وایر نیز هم نماینده سینمای ایران شانس چهارم این شاخه پس از «ماشین منو بران» (ژاپن)، «فرار» (دانمارک)، «دست خدا» (ایتالیا) معرفی کرده است.

ورایتی نیز در آخرین بروزرسانی خود درباره پیش بینی برندگان اسکار بین‌المللی ۲۰۲۲، فیلم «قهرمان» را از فهرست ۵ شانس اصلی خارج کرده و شانس‌های اصلی را به ترتیب فیلم‌های «بدترین آدم دنیا»، «فرار»، «ماشین منو بران»، «من مرد تو هستم» و «دست خدا» داده است.

در فاصله تقریبا دو هفته‌ای تا آغاز رای‌گیری نهایی نامزدهای اسکار، «قهرمان» این فرصت را دارد با ادامه اکران در سینماهای آمریکا و با حمایت کمپانی آمازون و تحت تاثیر قرار دادن اعضای آکادمی، شانس‌ خود را برای کسب نامزدی و در نهایت سومین جایزه اسکار سینمای ایران افزایش دهد.

«قهرمان» از ۲۱ ژنویه (۱ بهمن) به صورت عمومی در سینماهای آمریکا و همزمان در سامانه نمایش آنلاین آمازون اکران می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین