کد خبر: ۷۴۹۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

گروگان‌گیری در آمریکا؛ دو نوجوان در انگلیس بازداشت شدند

پلیس انگلیس اعلام کرده است که دو نوجوان را در شهر منچستر به اتهام دست داشتن در گروگان‌گیری کنیسه‌ای در ایالت تگزاس آمریکا بازداشت کرده‌ است. این اقدام پلیس در پی اعلام اف بی آی که فرد گروگان‌گیر یک شهروند بریتانیایی بوده، صورت گرفته است.
گروگان‌گیری در آمریکا؛ دو نوجوان در انگلیس بازداشت شدند
آفتاب‌‌نیوز :

 پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید که مالک فیصل اکرم، ۴۴ ساله و اهل بریتانیا، پس از حدود ۱۰ ساعت مذاکره، در حمله نیروهای امنیتی به کنیسه کشته شد و همه گروگان‌ها سالم آزاد شده‌اند.

به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، گروگانگیری در کنیسه‌ کلیویل تگزاس را «اقدامی تروریستی» توصیف کرده است.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، هم این گروگانگیری را «اقدامی تروریستی و یهودستیزی» خواند و گفت: ما در دفاع از حقوق و آزادی‌های شهروندانمان در برابر کسانی که نفرت پراکنی می‌کنند، در کنار آمریکا هستیم.

اف‌بی‌آی می‌گوید در حال حاضر نشانه‌ای مبنی بر دخالت افراد دیگر در این حادثه وجود ندارد.

یکی از برادران مالک فیصل اکرم در بیانیه‌ای از گروگان‌ها عذرخواهی کرده و گفته که برادرش گرفتار «مشکلات روحی» بوده است.

پس از اعلام این خبر که فرد گروگانگیر یک شهروند بریتانیا بود، پلیس بریتانیا گفت که دو مظنون را در شهر منچستر بازداشت کرده است.

هویت دو بازداشتی اعلام نشده اما پلیس در بیانیه‌ای گفت: دو نوجوان عصر یکشنبه در جنوب منچستر بازداشت شدند. آنها برای بازجویی در بازداشت هستند.

مقامات قضایی به رسانه‌های محلی گفته‌اند که گروگانگیر خواستار آزادی عافیه صدیقی، عصب شناس پاکستانی شده بود که در حال حاضر محکومیت ۸۶ ساله‌اش را در آمریکا می‌گذراند.

خانم صدیقی متهم است که زمانی که در افغانستان بازداشت بود برای کشتن سربازان آمریکایی تلاش کرده است. او در سال ۲۰۱۰ به ۸۶ سال زندان محکوم شد.

در همان سال هزاران نفر در پاکستان در اعتراض به محکومیت او به خیابان‌ها آمدند.

یکی از وکلای مدافع خانم صدیقی در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت که گروگانگیر برادر او نبوده و خانواده صدیقی اقدامات "تاثرآور" او را محکوم کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین