کد خبر: ۷۴۹۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
ایمنی خودرو باید به قدری باشد که جلوی آسیب بیشتر به راننده و سرنشین گرفته شود

انتقاد دوباره پلیس از خودروسازان؛ با قیمت خودروی خارجی، خودروی ناایمن به مردم می‌دهند

رییس پلیس راهور ناجا با انتقاد دوباره از کیفیت خودروهای ساخت داخل گفت:‌ توصیه من به خودروسازان، انجمن خودروسازان و ... این است که به جای فرافکنی و انحراف افکار عمومی به دنبال اصلاح کیفیت خودروها باشند، این‌طور نباشد که قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت کنند اما خودروی ناایمن و غیر استاندارد دست مردم بدهند. خودروی ما باید طوری باشد که اگر راننده هم بی‌مبالاتی کرد و خدایی نکرده حادثه‌ای رخ داد، ایمنی آن به قدری باشد که جلوی آسیب بیشتر به راننده و سرنشین گرفته شود.
انتقاد دوباره پلیس از خودروسازان؛ با قیمت خودروی خارجی، خودروی ناایمن به مردم می‌دهند
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سید کمال هادیانفر در پایان حضور در مرکز ۱۹۷ و ارتباط مستقیم با شهروندان گفت:‌ بر اساس تدبیر فرمانده انتظامی کل کشور امروز به همراه شماری از معاونان و روسای پلیس راهنمایی و رانندگی در مرکز ۱۹۷ حاضر شده و به شکل مستقیم وغیرمستقیم با حدود ۲۰۰ تن از شهروندان ارتباط مستقیم داشته و در جریان مشکلات، انتقادات و پیشنهادات آنان قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه همزمان با این جلسه، روسای پلیس‌های راه و راهور در سطح استان‌ها نیز جلسات ارتباط با مردم را به شکل تلفنی و آنلاین برگزار کردند، ادامه داد: در تماس‌هایی هم که با خود من برقرار شد، شماری از مردم از مواضع پلیس در برابر ایمنی و کیفیت خودروهای ساخت داخل قدردانی کردند. برخی از مردم ابهامات در مورد حذف جرائم کرونایی داشتند و به دیگر موضوعات نیز رسیدگی شد و دستورات لازم صادر شد.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیش از ۵۲ درصد از خدمات پلیس در کل کشور مربوط به حوزه راهنمایی و رانندگی است، گفت: با توجه به این حجم از خدمات خوشبختانه رضایتمندی مردم از پلیس راهور مطلوب است که البته ما به دنبال آن هستیم که با توسعه سیستم‌ها و سامانه‌های هوشمند و غیر حضوری این رضایت مندی را افزایش دهیم.

هادیانفر در پاسخ به پرسشی درباره بخشودگی دوبرابری جرائم راهنمایی و رانندگی گفت: مهلت استفاده از این بخشودگی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تمام جرائم رانندگی ثبت شده تا پایان سال ۱۳۹۹ که مشمول جریمه دوبرابری شده‌اند، تا پایان دی ماه است. البته پیگیری‌هایی از سوی سردار فرمانده کل انتظامی کشور با مجلس انجام شده که بتوان مهلت پرداخت این جرائم را تمدید کرد، اما در حال حاضر مهلت پرداخت تا پایان دی ماه امسال است و توصیه می‌کنم که رانندگان حتما از این فرصت استفاده کنند. در غیر اینصورت باید مبلغ جریمه را با همان جریمه دیرکرد دوبرابری پرداخت کنند.

نحوه حذف جرائم کرونایی
رییس پلیس راهور درباره حذف جرائم کرونایی نیز گفت:‌ پیشتر نیز در این خصوص توضیح دادم. مدتی قبل ابلاغ کردم که طی شرایطی بتوان جرائم کرونایی را حذف کرد. ممکن است افرادی احکامی را از فرمانداری‌ها گرفته باشند، اما این احکام از سوی استانداری یا فرمانداری به ما ابلاغ نشده باشد. یا در مواردی پرستاران و کادر درمان، افرادی دارای احکام قضایی، خبرنگاران، بیماران و افراد دارای وقت عمل جراحی، افرادی که محل کار و ماموریتشان در طرح باشد، افرادی که آدرسشان تغییر کرده و ... جریمه شده باشند که این افراد می‌توانند مشمول حذف این جرائم شوند.

هادیانفر افزود: این افراد با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰، مراجعه به هیات‌های رسیدگی ماده ۵ و مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌ها در سراسر کشور می‌توانند نسبت به ارائه مدارک و مستندات خود و درخواست حذف جرائم اقدام کنند و البته برای این امر محدودیت زمانی وجود ندارد و محدودیت زمانی مطرح شده برای پایان دی ماه، مربوط به جرائم دوبرابری است و شامل حذف جرائم کرونایی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: لازم است این افراد مدارک و مستندات خود را نیز همراه داشته و در آنجا ارائه کنند تا پس از انجام بررسی‌های لازم نسبت به حذف این جرائم اقدام شود.

با قیمت خودروی خارجی، خودروی غیراستاندارد به مردم می‌دهند

رییس پلیس راهور درباره کیفیت خودروهای تولید داخل و واکنش‌های مطرح شده به اظهارات وی در مورد بازنشدن ایربگ خودروها نیز گفت:‌ توصیه من به خودروسازان، انجمن خودروسازان و ... این است که به جای فرافکنی و انحراف افکار عمومی به دنبال اصلاح کیفیت خودروها باشند، این‌طور نباشد که قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت کنند اما خودروی ناایمن و غیر استاندارد دست مردم بدهند. خودروی ما باید طوری باشد که اگر راننده هم بی‌مبالاتی کرد و خدایی نکرده حادثه‌ای رخ داد، ایمنی آن به قدری باشد که جلوی آسیب بیشتر به راننده و سرنشین گرفته شود. نه اینکه با یک برخورد خودرو منفجر شود یا در پی تصادف ستون خودرو را از شکم راننده بیرون بکشیم. این‌ها باید اصلاح شود.

هادیان‌فر درباره اینکه آیا گزارشی از تصادف بهبهان به مراجع قضایی داده شده یا خیر؟ ، گفت:‌ گزارشی از این حادثه با تعیین سهم دستگاه‌ها تهیه شده و به مراجع قضایی داده شده است.

رییس پلیس راهور درباره سامانه راهور ۱۲۰ و قطع برخی از خدمات آن نیز گفت: در این خصوص ازمردم عذرخواهی می‌کنم ما برای ارتقاء امنیت و افزایش ظرفیت این سایت تغییراتی را اعمال کردیم که منجر به اخلال در برخی از خدمات آن شد که طی چند روز آینده این مشکل رفع خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین