کد خبر: ۷۴۹۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

وضعیت سربازی ۲ بازیکن استقلال اعلام شد

باشگاه فولاد و آلومینیوم به حضور سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو مدافع استقلال معترض بوده و معتقدند که دو بازیکن مشمول خدمت سربازی هستند، آیا این دو بازیکن باید به خدمت بروند یا معاف هستند؟
وضعیت سربازی ۲ بازیکن استقلال اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

خدمت سربازی همیشه بحث برانگیز بوده و موافقان و مخالفان خود را دارد، در این بین افرادی هستند که می‌توانند با استفاده از معافیت‌های مختلف خدمت سربازی را به تعویق بیندازند تا بتوانند به درس خود یا حتی رشته ورزشی که به صورت قهرمانی آن را انجام می‌دهند برسند.

در برد و باخت‌ها ورزشی، تیم بازنده به دنبال دلایل مختلفی برای باخت خود است و حتی برخی اوقات دست به رفتار‌هایی می‌زند تا اساس یک رقابت را زیر سوال ببرد.

در روز‌های اخیر باشگاه فولاد نیز نسبت به حضور سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو مدافع استقلال معترض بوده و این تیم اعتقاد دارد که دو بازیکن یاد شده مشمول خدمت سربازی هستند و حضور آن‌ها در تیم‌های غیرنظامی مجاز نیست.

با رد شکایت باشگاه فولاد، آلومینیوم اراک باز شکایتی با همین محتوا به سازمان لیگ ارسال کرد و خواهان برخورد با تخلفات باشگاه استقلال (استفاده از بازیکنان مشمول) شد که البته کمیته انضباطی روز گذشته این شکایت را هم رد کرد.

طبق آخرین مصوبه ستاد نیرو‌های مسلح ورزشکاران سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در صورت بازی در لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی و در صورت حضور در تیم ملی تا ۳۰ سالگی می‌توانند از معافیت موقت خدمت سربازی بهره‌مند شوند.

آخرین وضعیت خدمت سربازی یزدانی و مرادمند را با یکی از افرادی که در حوزه نظام وظیفه و سربازی مسئولیت دارد مطرح کردیم.

این منبع آگاه گفت: هر فوتبالیستی که به تیم ملی دعوت شود تا پایان ۳۰ سالگی یعنی ورود به سن ۳۱ سالگی می‌تواند به سربازی نرود.

پس از ورود به ۳۱ سالگی، بازکین یک سال دیگر مهلت دارد تا دفترچه اعزام سربازی خود را پر کند. البته این یک سال با مواردی مانند ادامه تحصیل می‌تواند تمدید شود.

ورزشکاران سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در صورت بازی در لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی و در صورت حضور در تیم ملی تا ۳۰ سالگی می‌توانند از معافیت موقت خدمت سربازی بهره‌مند شوند.

این منبع آگاه گفت: حتی این بازیکن می‌تواند بعد از طی کردن مدت تعیین شده به وظیفه عمومی مراجعه و برای اخذ دیگر معافیت‌ها اقدام کند.

البته اگر این فرد در دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی قبول شود می‌تواند مدارک دانشگاهی را ارائه دهد و باز هم معافیت بگیرد.

وی در ادامه گفت: البته اگر فوتبالیستی به وظیفه عمومی برود و برگه اعزام برایش صادر شود تا زمان تاریخ اعزام مندرج در برگ اعزام هم حق بازی دارد.

این منبع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرط سنی برای فوتبالیست‌های تیم‌های لیگ برتری چند سالگی است گفت: شرط سنی برای این فوتبالیست‌ها تا پایان ۲۸ سالگی است. یعنی ورود به ۲۹ سالگی.

وی تصریح کرد: سیاوش یزدانی که به تیم ملی دعوت شده است و حسین مرادمند هم در آغاز ورود به ۲۸ سالگی است و هنوز فرصت دارد. البته اگر مرادمند به تیم ملی دعوت شود تا دو سال دیگر به لحاظ سنی می‌تواند از معافیت استفاده کند.

این منبع آگاه همچنین گفت: البته این بازیکنان فوتبال برای اسفندماه امسال اعلام آمادگی کرده‌اند که به خدمت بروند و غایب نیستند، اما اگر به تیم ملی دعوت شوند و یا اینکه در دانشگاه قبول شوند می‌توانند از ادامه معافیت‌های سربازی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در کل مرجع تصمیم گیرنده در مورد اعزام به سربازی افراد، سازمان وظیفه عمومی است نه سازمان لیگ و مراجع دیگر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین