کد خبر: ۷۴۹۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

بوشهر یخ می‌زند/ خلیج فارس طوفانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال رسیدن دمای هوای استان به صفر و یا کمتر خبر داد و گفت: به سبب وزش باد بسیار شدید خلیج فارس کاملاً مواج و طوفانی است.
بوشهر یخ می‌زند/ خلیج فارس طوفانی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر روز پنجشنبه روند کاهش دما در استان بوشهر شدت می‌گیرد.  پیش‌بینی می‌شود که از پنجشنبه‌شب تا اوایل روز یکشنبه ضمن وزش باد سرد نسبتاً شدید در برخی ساعات، دمای هوا در برخی نقاط نیمه شرقی استان و نقاط غیر ساحلی به شدت کاهش و به آستانه صفر درجه سلسیوس برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این مدت دمای سطح خاک نیز صفر درجه سلسیوس و کمتر از آن (منفی) پیش‌بینی می‌شود.

وی از سرمازدگی و یخ‌زدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی خبر داد و بیان کرد: مناطق شرقی و مناطق غیر ساحلی استان بوشهر بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

شکوهی‌پور ادامه داد: توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

وی با تاکید بر لزوم کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها تصریح کرد: تمهیدات لازم برای صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی با توجه به سرمای شبانه به کار گرفته شود.

وزش باد بسیار شدید

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین به سبب وزش باد شدید تا بسیار شدید غالباً شمال غربی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر کاملاً مواج و طوفانی است. پیش‌بینی می‌شود طی این مدت در ساعاتی سرعت وزش باد روی خلیج فارس به‌ویژه مناطق مرکزی خلیج فارس به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از سه متر افزایش یابد.

شکوهی‌پور بیان کرد: از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تأسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و پاره شدن تورهای صیادی خبر داد.

وی خواستار لغو ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی، آمادگی دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با خسارت‌های احتمالی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
قوجعلی دشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
0
وال خالووا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین