کد خبر: ۷۴۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۳
دکتر محمود محمدی خبر داد:

خشکسالی، کشاورزان فارس را محتاج معاش روزانه کرده‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال کاهش بارندگی در سال گذشته و وقوع خشکسالی، استان فارس همچون دیگر نقاط ایران دچار خشکسالی شده است، کشاورزان روستاهای شمال فارس در مورد خشکسالی می‌گویند: «امسال در زمین‌ها حتی علف نرسته است و کشاورزان در این وضعیت حتی محتاج معاش روزانه شده‌اند، دامداران نه علوفه دارند و نه آب و تمام دامها در معرض تلف شدن هستند».

دکتر محمود محمدی نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی که در روزهای گذشته در جمع کشاورزان و دامداران فارس حاضر شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آفتاب در رابطه با مشکلات پیش‌روی کشاورزان می‌گوید: «کشاورزان و دامداران شمال فارس بر اثر خشکسالی در معرض ضرر و زیان بوده و با آسیب جدی روبرو هستند که این مساله نیازمند یک بسیج ملی و حتی بین‌المللی از طریق فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) است».

وی در مورد خشکسالی در فارس گفت: «علیرغم درخواست کمک‌ برای نجات دام و جلوگیری از تلف شدن آنها هیچ اقدام عاجلی صورت نگرفته است اگر چه فعالیت‌های اداره کل عشایر استان در جهت نجات دام عشایر درخور تحسین می‌باشد، اما کمک‌رسانی به آسیب‌های این بلای طبیعی نیازمند اختصاص امکانات و اعتبارات خاص است».

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم، در مورد کمک دولت به کشاورزان و دامداران پیشنهاد کرد:‌ «برای نجات دام از طریق تانکر آب‌رسانی شود، آسیب دیدگان خشکسالی را در مورد وامهای قبلی مشمول تخفیف و بخشودگی کنند،‌بیمه محصولات کشاورزی را نظارت کرده و خسارت خشکسالی را مشمول همه کشاورزان کنند».

نماینده آباده در پایان گفت: «توجه نکردن به کشاورزان آسیب دیده این رتبه جهانی را لطمه می‌زند و خودکفایی را خدشه‌دار خواهد کرد، همچنین به دلیل پای کشاورزان 30 درصد از نیروی کارکرد در حوزه کشاورزی هستند را از دست خواهیم داد». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین