کد خبر: ۷۴۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۴
بانک مرکزی اعلام کرد:

ایران چک 50 هزار تومانی 25 اردیبهشت به بازار می‌آید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: «ایران چک 500 هزار ریالی بانک مرکزی از تاریخ 25 اردیبهشت ماه جاری وارد بازار می شود».

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو تصمیم گرفته شده در مورد اصلاح نظام تولید وانتشارایران چک، مراحل طراحی،آماده سازی،چاپ و تولید ایران چک در سازمان تولید و اسکناس ومسکوک بانک مرکزی به عمل آمدو به تعداد کافی دراختیار واحد مربوط قرار گرفته و از تاریخ 25/2/1387 آماده تحویل به بانک های دولتی و خصوصی برای عرضه به مردم خواهدبود. 

این اقدام به منظور تامین ابزار مبادله وقابل اتکا؛ برای مردم و نیز برای جلوگیری از آثار تورم زای روش جاری چک پول ها می باشد ودرعین حال با انگیزه افزایش ضریب ایمنی ایران چک های در اختیار مردم انجام گرفته است.
 
ایران چک های یادشده به مرور جایگزین انواع چک پول های بانکی موجود در جامعه شده و چک پول های قدیمی بانک ها تا قبل از جمع آوری ، معتبر خواهد بود. 

ویژگی های امنیتی ایران چک مذکور همانند اسکناس 50 هزار ریالی می باشد و از نظر نوع کاغذ و طراحی و چاپ از تمام ویژگی های لازم برخوردار است.  

واترمارک ایران چک بانک مرکزی تصویر شاعر بنام ایرانی « فردوسی» است و برای این چک از دو نخ امنیتی در ساخت کاغذ آن استفاده شده است.روی ایران چک 500 هزار ریالی بانک مرکزی مزین به تصویری از بارگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) است که در کنار طرحی اسلیمی با محوریت آرم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تزیین شده است. 

طرح پشت ایران چک که به زبان انگلیسی نام و رقم چک چاپ شده است ، عبارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با خط نستعلیق تکرار و محل امضای واگذارکننده و مشخصات دریافت کننده درج گردیده است. 

رنگ غالب ایران چک بانک مرکزی بنفش است ، این چک دارای ویژگی های امنیتی فوق العاده ای نسبت به دیگر چک پول های متنوع بانکی درجریان می باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین