کد خبر: ۷۴۹۷۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
تبلیغات

علت گرانی گوسفند زنده

یکی از مهم‌ترین رسم و رسوماتی که در میان مسلمانان و ایرانیان وجود دارد این است که به مناسبت‌های مختلف اقدام به قربانی کردن گوسفند می‌نمایند. به همین سبب خرید گوسفند در کشورمان ایران همواره بازار گرم و پررونقی دارد.
علت گرانی گوسفند زنده
آفتاب‌‌نیوز :

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که برای برگزاری یک مراسم خاص نیاز به خرید گوسفند پیدا کرده باشید. در چنین شرایطی ممکن است سوالات مختلفی در ذهن انسان به‌وجود آید. از جمله این که در هنگام خرید گوسفند زنده باید به چه پارامتر‌هایی توجه کنیم؟ قیمت دام زنده چقدر است؟ معتبرترین فروشگاه‌های ارائه دهنده دام زنده کدامند؟ با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ‌های جامع و کاملی ارائه دهیم.

نکات مهم در هنگام خرید گوسفند زنده

یکی از مهم‌ترین پارامتر‌هایی که برای بسیاری از افراد در هنگام خرید گوسفند زنده مطرح می‌شود این است که بتوانند گوسفند سالم را تشخیص دهند و سپس با خیال راحت اقدام به خرید آن نمایند. خوشبختانه تشخیص سلامت گوسفند در هنگام خرید آن کار دشواری نیست و تنها با چند راهکار ساده می‌توانید سالم بودن یا نبودن آن را تشخیص داده و یک خرید عالی انجام دهید. یک گوسفند سالم دارای ویژگی‌های زیر است:

-اگر به چشم‌های گوسفند به خوبی توجه کنید مشاهده خواهید کرد که یک گوسفند سالم چشمانی کاملاً شفاف دارد و در آن هیچ اثری از تیرگی مشاهده نمی‌شود.

-یک گوسفند سالم همواره در حال نشخوار کردن است.

-دهان و بینی یک گوسفند سالم هیچ ترشحی ندارد.

-در هنگام خرید یک گوسفند زنده پشم‌های آن را کمی به سمت بالا بکشید؛ اگر این پشم‌ها به راحتی از پوست جدا شدند بدانید که گوسفند بیمار است.

-یک گوسفند سالم کاملاً شاداب و پر تحرک است.

-اگر مهره‌های پشت گوسفند را لمس کنید متوجه خواهید شد که چاق است یا لاغر و این موضوع به خرید هر چه بهتر شما کمک فراوانی می‌نماید.

-جگر یکی از مهم‌ترین پارامتر‌هایی است که سلامت یک گوسفند را نشان می‌دهد. (البته این موضوع پس از ذبح گوسفند مشخص می‌گردد) جگر یک گوسفند سالم کاملاً شفاف بوده و رنگ آن جگری است و بر روی آن هیچ اثری از تیرگی، لکه و… مشاهده نمی‌شود. البته رنگ گوشت یک گوسفند سالم نیز روشن است و بر روی آن اثری از تیرگی، خون مردگی، کبودی و ضربه مشاهده نمی‌شود.

-گوسفند‌های زنده قبل از فروش باید توسط ارگان‌های وزارت بهداشت کاملاً بررسی شوند و تاییدیه لازم را از طریق آن‌ها کسب نمایند.

-گاهی اوقات در هنگام خرید یا گوسفند و بز بالغ از جنس نر متوجه اخته بودن گوسفند یا بز می‌شوید، اگر درمورد اخته بودن گوسفندان یا بز‌ها نمی‌دانید، مطلب مشخص شده را بهتره مطالعه نمایید.

علت گرانی گوسفند زنده

گوسفند زنده را از مراکز معتبر خریداری کنید

برای این با اطمینان کامل اقدام به خرید گوسفند نمایید، باید آن را از طریق مراکز معتبر عرضه‌کننده تهیه کنید. متاسفانه در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که برخی از افراد به علت عدم شناخت فروشگاه‌های اصلی و دارای مجوز، به مراکز نامعتبر مراجعه می‌کنند. در چنین شرایطی ممکن است گوسفندی که خریداری می‌کنند بیمار باشد و آن‌ها این موضوع را متوجه نشوند؛ زیرا این مراکز هیچ مجوزی از مرکز بهداشت ندارند و به همین سبب نمی‌توان در مورد سلامت کامل دام‌ها اطمینان حاصل کرد. همچنین ممکن است دام زنده را با قیمت بالایی به مشتریان ارائه دهند؛ بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قبل از خرید گوسفند زنده، در رابطه با مراکز معتبر خرید و فروش دام زنده در شهر خود بررسی و تحقیق کنید و دام مورد نظر خود را از طریق مراکز دارای مجوز بهداشت تهیه نمایید. لازم به ذکر است که مجموعه اینترنتی افشار شیپ یکی از مراکز معتبر برای خرید گوسفند زنده به شمار می‌رود و دام‌های سالم و سرحال را با قیمت ارزان و مناسب به مشتریان خویش ارائه می‌دهد.

قیمت گوسفند زنده در بازار کشور

قیمت گوسفند زنده با گوشت گوسفندی که در قصابی‌ها ارائه می‌شود تفاوت‌های عمده‌ای دارد. در حالت معمول اگر یک گوسفند با هر قیمتی ارائه شود، پس از ذبح، قیمت آن در قصابی‌ها دو برابر خواهد شد. زیرا پس از این که ذبح گوسفند انجام شد محتویات داخل شکم آن را خارج می‌کنند، گوشت را به خوبی پاک و تمیز می‌نمایند؛ بنابراین مسلم است که قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد. البته قیمت گوسفند به نژاد آن نیز بستگی بسیار زیادی دارد. برخی از نژاد‌های گوسفند بسیار مرغوب هستند، گوشت آن‌ها خوش طعم و لذیذ است و از چربی کمتری برخوردار می‌باشند؛ بنابراین قیمت آن‌ها نسبت به سایر نژاد‌ها کمی بیشتر است. گوسفندانی که جوان و سرحال هستند، قیمت بیشتری از گوسفند‌های میانسال و پیر دارند، زیرا گوشت آن‌ها لذیذ است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان آن را طبخ نمود.

عوامل مؤثر بر گرانی گوسفند زنده

علل بسیار زیادی وجود دارند که بر روی قیمت دام زنده تاثیر گذاشته و باعث افزایش آن می‌شوند. به عنوان مثال اگر شرایط آب و هوایی تغییر کند و ما با کمبود علوفه و نهاده‌های دامی مواجه شویم، قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و بر روی قیمت نهایی دام نیز تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین قیمت و میزان علوفه در بازار اولین و اصلی‌ترین عامل تعیین کننده قیمت نهایی گوسفند زنده به‌شمار می‌روند. نرخ ارز و نوسانات آن نیز از جمله علل اصلی افزایش یا کاهش قیمت دام به شمار می‌رود. شایان ذکر است که در برخی از شرایط متاسفانه با پدیده قاچاق دام زنده به کشور‌های همسایه مواجه هستیم که باعث کمبود دام زنده و افزایش قیمت آن می‌گردد. علل دیگری نیز مانند صادرات بیش از اندازه، واردات دام زنده با قیمت بالا، افتادن بازار به دست دلالان و ... اصلی‌ترین علل افزایش قیمت دام و به‌خصوص گوسفند به شمار می‌روند.

همان گونه که اشاره کردیم تغییرات فصلی می‌تواند بر قیمت گوسفند زنده اثر گذار باشد. در فصول سرد نگهداری از گوسفندان علاوه بر افزایش نرخ نهاده‌های دامی با چالش مبتلا شدن به بیماری نیز رو به رو می‌شود و این خود یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت گوسفند زنده محسوب می‌شود که اغلب آن را مردم عادی در نظر نمی‌گیرند.

علت گرانی گوسفند زنده

مجموعه افشار شیپ یکی از مراکز معتبر ارائه دهنده گوسفند زنده

یکی از بهترین مراکزی که می‌توانید از طریق آن اقدام به سفارش گوسفند زنده نمایید، مجموعه اینترنتی افشار شیپ https://afsharsheep.ir است. شما می‌توانید دام زنده و سالم را با قیمت ارزان از مجموعه ما سفارش دهید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت نمایید. دام‌هایی که از طریق این مجموعه ارائه می‌شوند در محیطی کاملاً طبیعی پرورش یافته‌اند و سالم و سرحال هستند. یکی از امتیازات مثبتی که خرید از فروشگاه افشار شیپ برای مشتریان به همراه دارد این است که ذبح و ارسال دام در این مجموعه کاملاً رایگان است. پس از سفارش گوسفند زنده از طریق سایت افشار شیپ شما می‌توانید از خدمات کاملاً رایگان یک قصاب نیز برخوردار شوید. قصاب می‌تواند در زمینه ذبح گوسفند، خرد کردن گوشت و بسته‌بندی آن، تمیز کردن کله پاچه و سیرابی خدمات ارزشمندی را به مشتریان این سایت ارائه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین