کد خبر: ۷۴۹۷۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
افزایش فقر در ایران

یک میلیون خانوار جدید نیازمند دریافت «مستمری» از بهزیستی!

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه درحال حاضر سازمان ماهانه به یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار، مستمری مددجویی پرداخت می‌کند، گفت: این درحالیست که براساس سنجش‌ها حداقل ۵۰۰ هزار خانوار دیگر تحت حمایت سازمان بهزیستی وجود دارند که از مستمری مددجویی بهره نمی‌برند.
یک میلیون خانوار جدید نیازمند دریافت «مستمری» از بهزیستی!
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مستمری دو وجه دارد، اظهار کرد: آنچه در بودجه از مستمری مددجویی صحبت می‌شود، پرداختی‌های ردیف ۱۱ و ۱۹ هدفمندی‌ها است. آن مستمری‌ها تاکنون پرداخت شده و روز گذشته مستمری دی‌ماه نیز به حساب مددجویان واریز شده است.

وی ضمن اعلام این خبر گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی وجود دارند که مشمول دریافت مستمری از محل هدفمندی یارانه‌ها هستند؛ این مستمری برای خانوارهای یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۵۰۰ هزار تومان، ۳ نفره ۷۰۰ هزار تومان، ۴ نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بالاتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که مستمری دی‌ماه آنها دیروز به حساب این مددجویان واریز شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه مخاطب سازمان بهزیستی که به صورت مستقیم از سازمان خدمت دریافت می‌کنند، حدود ۶ میلیون نفر را شامل می‌شوند، گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی ماهانه به یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار مستمری مددجویی از فقر مطلق (مستمری مددجویی از محل تبصره ماده 14 به منظور رفع فقر مطلق) پرداخت می‌کند، این درحالیست که براساس سنجش‌ها حداقل ۵۰۰ هزار خانوار دیگر تحت حمایت سازمان بهزیستی وجود دارند که از مستمری مددجویی بهره نمی‌برند؛ به این معنی که پرداخت‌های مستمر تحت عنوان یک فعالیت خاص دریافت می‌کنند اما لازم است که این افراد به مستمری‌بگیران اضافه شوند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر ۵۰۰ هزار خانوار نیز شناسایی شده‌اند که پشت نوبت برای دریافت مستمری هستند که در مجموع معادل یک میلیون خانوار دیگر باید به جمع مستمری‌بگیران سازمان بهزیستی اضافه شوند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین