کد خبر: ۷۴۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۰

تنش در روابط روسیه و اوکراین بر سر آزمایش موشکی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: روسیه در اقدامی که منجر به اعتراض مقامات اوکراینی شده است موشکی را در پایگاه دریای سیاه خود در جزیره کریمه آزمایش کرد. این موشک ضد دریای توسط پایگاه روسیه در بندر سواستوپل اوکراین مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، وزارت خارجه اوكراين با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرده است: پس از كشف اين موشک در جنوب كريمه كه متعلق به اوكراين است، يك ديپلمات روسيه برای دريافت پیام اعتراض اوكراين به روسیه به اين وزارتخانه احضار شد.

ناوگان نيروی دريايی روسيه كه از يك پايگاه تاريخی در در بندر سواستوپول در جزيره كريمه برخوردار است پيشتر پذيرفته بود كه در جريان آزمايشهايی در تاریخ 15 ‬آوريل اين موشک را برای آزمايش شليک كرده است.

اوكراين معتقد است كه اين آزمايش بدون كسب اجازه از مقامات دولت این کشور  صورت گرفته است و در بيانيه‌ای كه ناوگان دریای سیاه روسیه در اختیار خبرگزاری ها  قرار داده گفته شده است كه موشک شليک شده تنها يك موشک آزمايشی و فاقد مواد منفجره بوده است.

درگیری های میان روسیه و اوکراین بر سر ناوگان دریای سیاه روسیه که در جزیره کریمه مستقر است از سال 2004 میلادی تاکنون شرایط مختلفی را پشت سر گذاشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین