کد خبر: ۷۴۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۹
پوتين روز ميان رياست جمهوری و نخست وزيری؛

خداحافظ قدرت، سلام قدرت

دیمتری مدودیف از امروز رییس جمهور روسیه است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: امروز چهارشنبه آخرین روزی است که ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور فدراسیون روسیه در کاخ کرملین حضور خواهد داشت، پوتین امروز سمت خود را به دیمیتری مدودیف شاگرد سیاسی اش و البته رئیس شرکت گازپروم روسیه واگذار خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، مراسم تحلیف سومین رئیس جمهور روسیه از زمان فروپاشی شوروی سابق، ساعت 12 به وقت مسکو (9 به وقت گرینویچ)  و 13:30 به وقت تهران  در حضور 2400 میهمان در کاخ کرملین برگزار خواهد شد.

ولودیا 55 ساله علیرغم اینکه برخی از طرفدارانش معتقد بودند بایستی قانون اساسی را برای ریاست جمهوری‌اش تغییر دهد با اعلام اینکه چنین کاری مخالف شئون دموکراسی است به انتخابات دوم مارس تن داد.

در عین حال پوتین از امروز به عنوان نخست وزیر در نظام سیاسی روسیه ایفای نقش خواهد کرد و احتمال تغییر نظام سیاسی روسیه از یک نظام ریاستی به یک نظام پارلمانی وجود دارد.

دیمتری مدودیف که جوان ترین رئیس جمهور روسیه در تاریخ این کشور است در انتخابات ریاست جمهوری که روز 2 ماه مارس سال جاری برگزار شد، با کسب 70.28% از کل آرا پیروز شد. گفته می شود وی روز 8 می «ولادیمیر پوتین» را به عنوان نخست وزیرش به مجلس دوما معرفی خواهد کرد.

در آخرین نشست هیات دولت پوتین که روز گذشته برگزار شد، «ویکتور زوبکوف» نخست وزیر فعلی فدراسیون روسیه از همکاران خود بخاطر خدمات آنها تشکر کرد و فهرستی از کارهای ناتمام برای جانشین خود پوتین تهیه کرد.

بدین ترتیب پوتین باید به مسائل مربوط به تورم، مالیات و منابع طبیعی بپردازد. به گفته زوبکوف، فهرست کارهایی که برای پوتین می‌مانند، گسترده است و در درجه اول مسئله مبارزه با تورم، تنظیم تدابیری اقتصادی و تثبیت نرخ مواد غذایی در داخل کشور قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۹
0
0
از اينكه خبرهاكاملا به روز هستند لذت ميبرم اززحمات شما بسيار ممنونم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین