کد خبر: ۷۴۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۵
دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با آفتاب مطرح کرد:

برنامه های فراکسیون اصولگرایان اصلاح‌طلب در مجلس هشتم

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: سیدعلی سیدی رکنی درباره فعالیت‌های جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب در مجلس گفت: «نمایندگان جبهه  اصولگرایان اصلاح‌طلب در قالب یک فراکسیون در مجلس هشتم  فعالیت می‌کنند و برای دستیابی به پست‌های هیات رئیسه مجلس نیز تلاش خواهند کرد».

سیدعلی سیدی رکنی ،دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه‌های این تشکل در مجلس هشتم، گفت: «ما در انتخابات مجلس هشتم در تهران توفیق پیروزی نداشتیم ولی در شهرستان‌ها در مرحله اول و  دوم به طور اخص توانستیم تعداد زیادی از کاندیداهای خود را راهی مجلس کنیم».

وی اضافه کرد: «ما بنا نداشتیم که وارد شانتاژهای سیاسی و دروغ پراکنی رسانه ای شویم و در کل کشور 64 نفر از کاندیداهای اختصاصی ما رای آوردند، گرچه برخی ازگروه‌های سیاسی،بسیاری از کاندیداهای ما را به نفع خود مصادره کردند ،ولی ما در بیانیه‌ای که شنبه آینده منتشر خواهدشد، بسیاری از مسایل را روشن خواهیم کرد».

سیدی رکنی با اشاره به نشست شنبه شب این تشکل با نمایندگان منتخب آن در مجلس هشتم،گفت:‌«در نشستی که در شنبه شب گذشته داشتیم، 57 نفر از نمایندگان منتخب مجلس هشتم که عضو جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب بودند، شرکت داشتند و قرار بر این شد که این نمایندگان در قالب یک فراکسیون در مجلس هشتم با هم کار کنند».

دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب ،ادامه داد: «این فراکسیون تحت عنوان فراکسیون اصولگرایان اصلاح‌طب به فعالیت خود ادامه خواهد داد و رئیس و سخنگوی آن نیز انتخاب شده‌اند و آیین‌نامه آن نیز مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفته است».

وی همچنین اعلام اسامی رئیس و سخنگوی فراکسیون را به زمان افتتاح مجلس هشتم موکول کرد و گفت:‌ «پس از رسیدگی به اعتبارنامه نمایندگان و کارهای اولیه در مجلس این اسامی منتشر می‌شود و البته تعداد دیگری از نمایندگان مجلس هشتم نیز با ما در تماس هستند و تعداد اعضای فراکسیون اصولگرایان اصلاح‌طلب به 90 نفر هم خواهد رسید».

سیدی رکنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه این تشکل سیاسی برای انتخاب هیات رئیسه مجلس ،گفت: «دوستان نماینده‌ای که عضو فراکسیون اصولگرایان اصلاح‌طلب هستند، در حال پیگیری بحث هیات رئیسه و معرفی کاندیدا برای عضویت در آن هستند».

وی در این باره،ادامه داد: «تبعا وزن هر فراکسیون در جریان  انتخاب هیات رئیسه سنجیده خواهد شد و ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و فراکسیون ما نیز بسیار قوی ظاهر خواهد شد و سعی خواهیم کرد که حتما افرادی از جریان‌ ما در ترکیب هیات رئیسه حضور داشته باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین