کد خبر: ۷۴۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

گام به گام تا بازگشت تماشاگران/ از پالس مثبت دولت تا شک و تردید در فدراسیون

هنوز سخن واحدی از دهان مسئولان دولتی و فدراسیون فوتبال برای حضور تماشاگران در دیدار با عراق و امارات و جشن صعود احتمالی به جام جهانی خارج نشده اما شواهد حاکی از بلیت فروشی برای این دیدارها تا روزهای آینده است.
گام به گام تا بازگشت تماشاگران/ از پالس مثبت دولت تا شک و تردید در فدراسیون
آفتاب‌‌نیوز :

با نزدیک شدن به دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق در چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و احتمال صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی در صورت کسب سه امتیاز این بازی یا بازی بعد با امارات، بحث حضور تماشاگران در این دیدارها داغ‌تر از هر زمان دیگری دنبال می‌شود.

از چندین روز قبل به این سمت که سخنگوی دولت در توئیتی از مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونا برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه برای دو دیدار آینده تیم ملی پرده برداشت، اظهارنظرهای مختلفی شکل گرفته و همچنان اهالی فوتبال، تماشاگران و به خصوص سرمربی و بازیکنان تیم ملی امیدوارند که جشن صعود ایران به جام جهانی در حضور تماشاگران برگزار شود.

در آخرین اظهارنظر، دبیرکل و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که حضور تماشاگران در دیدارهای آینده تیم ملی قطعی نیست و هنوز مصوبه‌ای از سوی ستاد مقابله با کرونا به این فدراسیون ابلاغ نشده است! این در حالی است که مسئولان دولتی به طور مرتب از این مصوبه سخن می گویند.

مسئولان فدراسیون فوتبال می گویند "امیکرون" مهم‌ترین عامل برای تعلل در ابلاغ این مصوبه است و مسئولان دولتی در حال رصد آخرین وضعیت شیوع این سویه کرونا در ایران هستند اما در آن سوی میز، مسئولان دولت و وزارت کشور از نهایی بودن این مصوبه سخن به زبان می‌آورند.

این وضعیت بلاتکلیف، باعث گمانه زنی هایی شده که شاید نبود ساز و کار مناسب یا غیبت گروهی از تماشاگران باعث این اختلاف نظر در بین مسئولان شده است.

البته انتظار می‌رود تا یکی، دو روز آینده، تکلیف بلیت فروشی برای این دیدار مشخص و راه‌های خرید بلیت اینترنتی برای حضور تماشاگران اعلام شود.

در ادامه به روایت خطی از اظهارات مسئولان توجه کنید:

۲۵ دی
ستاد ملی مقابله با کرونا حضور تماشاگر در بازی‌های ملی موافقت کرد
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت این خبر را در توئیتر خود عنوان کرد. او نوشت: «ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، با درخواست وزارت ورزش مبنی بر حضور تماشاگر در بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات انتخابی جام‌جهانی موافقت کرد. سقف ورود تماشگر محدود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری و وزارت ورزش مسئول نظارت بر رعایت دستورالعمل‌هاست.»

۲۵ دی
بانوان برای بازی ایران و عراق به ورزشگاه می‌روند
انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به این سوال که از حضور تماشاگران خانم در دیدار ایران با عراق حمایت می‌کنید؟ گفت: "بله و ان‌شاءالله در بازی با عراق حضور پیدا می‌کنند."

۲۹ دی
تدارک جشن صعود به جام جهانی ۲۰۲۲
نشست رییس فدراسیون فوتبال با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و ورزشگاه آزادی برگزار شد. در این نشست که به بررسی مشکلات سخت افزاری موجود، چگونگی میزبانی به بهترین نحو و برگزاری جشن صعود پرداخته شد. ضمن اینکه بازدید میدانی از ورزشگاه آزادی انجام و قرار شد کلیه کم و کاستی‌ها ظرف مدت زمانی کوتاه برطرف شود تا دو میزبانی در دو بازی پیش روی تیم ملی فوتبال ایران به نحوی شایسته صورت بگیرد.

۳۰ دی
آمادگی برای حضور تماشاگران مرد و زن
حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره حضور تماشاگران در دو دیدار آینده تیم ملی گفت: صحبت‌های اولیه انجام شده و در جلسات زیادی که داشتیم قرار بر این شد که تماشاگران بتوانند وارد استادیوم شوند اما هنوز مجوز کتبی به فدراسیون ارسال نشده است.

وی افزود: چون کرونا کمی دوباره در حال زیاد شدن است منتظر نظر نهایی وزارت بهداشت هستیم ولی تا امروز مجوزی به ما نرسیده است. ما آمادگی داریم بازی با حضور تماشاگران آقا و خانم برگزار شود اما اینکه تعداد حضور تماشاگران چقدر است مشخص نیست.

یک بهمن
۱۰ هزار نفر می‌توانند به ورزشگاه بروند
افشار دارابی، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا درباره حضور ۱۰ هزار تماشاگر در بازی های مقدماتی جام جهانی فوتبال قطعی است و برای اجرا، ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه حداکثر ۱۰ هزار نفر می‌توانند بازی‌های تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند، گفت: حضور این افراد منوط به تزریق دو دوز واکسن است.

یک بهمن
هنوز حضور تماشاگران برای ایران و عراق قطعی نیست!
حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان درباره حضور تماشاگران در بازی ایران و عراق گفت: در حال بررسی و برنامه‌ریزی هستیم ولی هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

یک بهمن
وزارت بهداشت با حضور تماشاگران موافقت کرد
محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور ۱۰ هزار تماشاگر در بازی آتی تیم ملی فوتبال ایران با عراق، مشروط به رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی موافقت کرده اند.

وی ادامه داد: بلیت مسابقه ایران و عراق که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود را باید از سامانه "تهران من" خریداری کرد. این سامانه با داده‌های وزارت بهداشت در ارتباط است تا از فروش بلیت به افرادی که واکسن نزده اند، جلوگیری شود.

او گفت: زدن ماسک به دلیل سرعت بالای شیوع سویه امیکرون در تمام مدت بازی الزامی است. برای جای‌گیری این تعداد هوادار، از تمام فضای استادیوم استفاده خواهد شد تا تراکم جمعیت در بین تماشاچیان اتفاق نیفتد.

دو بهمن
هیچ مصوبه‌ای برای حضور تماشاگران صادر نشده است!
احسان اصولی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره حضور تماشاگران در دیدار آینده تیم ملی گفت: بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه منوط به پروتکل های بهداشتی، امیکرون و تصمیم ستاد مقابله با کروناست. هرگونه اجتماعی باید مصوبه این ستاد را داشته باشد. بر اساس اطلاعات من هنوز هیچ مصوبه ای در این زمینه صادر نشده است.

به گزارش ایسنا، از اظهارات مسئولان دولتی و خارج از فدراسیون فوتبال برمی‌آید که مجوزهای لازم برای این مهم صادر شده اما هنوز در فدراسیون فوتبال سخن از امکان غیبت تماشاگران در این دو دیدار وجود دارد.

فدراسیون فوتبال تا پیش از این عدم حضور تماشاگران را خواسته وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا عنوان می کرد اما حالا که دیگر مجوز این مساله صادر شده دیگر هیچ بهانه ای پذیرفته نیست و این حق هواداران ایرانی است که در روزی که احتمالا تیم ملی کشورشان به جام جهانی صعود می‌کند در ورزشگاه حاضر باشند و جشن بگیرند.

تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ هفتم و دوازدهم بهمن ۱۴۰۰ در دو دیدار خانگی در ورزشگاه آزادی میزبان عراق و امارات است که پیروزی در هر یک از این دو دیدار، حکم به صعود زودهنگام شاگردان دراگان اسکوچیچ به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌دهد و در نتیجه دیدارهای باقی مانده به خصوص مقابل کره جنوبی و لبنان هم حکم بازی تشریفاتی را خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین