کد خبر: ۷۴۹۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

سوریه: اقدامات آمریکا و قسد در الحسکه، جنایات جنگی است

دولت سوریه در واکنش به تشدید درگیری‌های شبه نظامیان قسد و عناصر داعش در الحسکه اعلام کرد، اقداماتی را که منجر به آواره شدن هزاران شهروند سوری در استان الحسکه و افزایش رنج آن‌ها شده است، محکوم می‌کند و خواهان خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه و نیرو‌های ترکیه از شمال غرب سوریه است.
سوریه: اقدامات آمریکا و قسد در الحسکه، جنایات جنگی است
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای به تشدید درگیری‌های شبه نظامیان قسد و عناصر داعش در الحسکه واکنش نشان داد و از شورای امنیت خواست تا مسئولیت های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه بر عهده بگیرد.

وزارت امور خارجه سوریه درباره جنایات (قسد) و ایالات متحده آمریکا علیه غیرنظامیان سوری در حسکه گفت: طی چند روز گذشته، گروهک های (داعش) و (قسد) قتل عام ها غیرنظامیان و تخریب گسترده زیرساخت ها در استان الحسکه را مرتکب شدند، نیروهای اشغالگر آمریکایی به ویژه نیروی هوایی به شکلی وحشیانه در این جنایات شرکت کردند که جان غیرنظامیان بیگناه اعم از افراد مسن، کودکان و زنان این استان را گرفت.

وزارت خارجه در ادامه بیانیه خود افزود: هزاران خانواده برای جستجوی پناهگاه های امن در مناطق تحت کنترل دولت سوریه مجبور به ترک خانه های خود شده اند. و این خانواده ها علیرغم سختی هایی که استان به طور خاص و سوریه به طور کلی در نتیجه اقدامات اجباری غیراخلاقی اعمال شده توسط ایالات متحده و کشورهای غربی متحمل شده است، تحت مراقبت های فوری قرار گرفتند.

وزارت خارجه توضیح داد: جنگ علیه تروریسم فقط تبلیغات رسانه ای و مواضع دروغینی نیست که در مجامع و بلندگوهای بین المللی مطرح می شود، بلکه جنگ علیه تروریسم باید مواضع صادقانه، به دور از استانداردهای دوگانه، ریاکاری سیاسی، یا صدور تروریست از جایی به نقطه دیگر برای خدمت به اهداف غیراخلاقی سیاسی و نظامی، باشد.

وزارت خارجه گفت: ارتش سوریه و متحدانش ثابت کرده اند که آنچه در جنگ با تروریسم انجام دادند، همان چیزی است که منجر به آزادسازی بیشتر مناطق سوریه از جنایات آنها شد و کسانی که از تروریست ها حمایت می کنند، آمریکایی ها و ابزار آنها از “جبهه النصره” و شبه نظامیان تروریستی هستند که با دستورات آمریکا و ترکیه برای اجرای سیاست های خود علیه شهروندان منطقه حرکت می کنند.

وزارت خارجه در ادامه تاکید کرد: آنچه نیروهای اشغالگر آمریکا و شبه نظامیان (قسد) در الحسکه مرتکب می شوند، اقداماتی است که جنایات جنگی به شمار می رود.

وزارت خارجه اظهار داشت: جمهوری عربی سوریه بار دیگر اقداماتی را که منجر به آواره شدن هزاران شهروند سوری و افزایش رنج آنها شد، محکوم می کند و خواستار خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه و نیروهای ترکیه از شمال غرب سوریه است.

همچنین، سوریه از سازمان های بشردوستانه سازمان ملل متحد، از جمله کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، برنامه جهانی غذا، یونیسف و سایر سازمان های بشردوستانه می خواهد تا همه اشکال کمک های اضطراری برای حمایت از هزاران خانواده سوری که مجبور به آواره شدن از محل زندگی خود، ارائه دهند.

وزارت خارجه در پایان گفت: سوریه از شورای امنیت می خواهد تا مسئولیت های خود را در حفظ صلح و امنیت بین المللی و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه بر عهده بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین