کد خبر: ۷۵۰۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲

سازمان‌جهانی بهداشت: اومیکرون احتمالا باعث پایان کرونا در اروپا می‌شود

«هانس کلاج» مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه خبر داد که سویه اومیکرون، همه گیری کرونا را وارد مرحله جدیدی کرده و ممکن است که این سویه، باعث پایان کرونا در اروپا شود.
سازمان‌جهانی بهداشت: اومیکرون احتمالا باعث پایان کرونا در اروپا می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

وی که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه می‌کرد با اشاره به این موضوع که اومیکرون تا ماه مارس (اسفند ماه) ۶۰ درصد از جمعیت اروپا را مبتلا خواهد کرد، گفت: «این احتمال وجود دارد که منطقه (اروپا) در حال حرکت به سوی نوعی پایان همه گیری است».

این مقام سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: «زمانی که موج کنونی اومیکرون سرتاسر اروپا را در نوردد، به لطف واکسیناسیون و همچنین با توجه به ایمنی که مردم به دلیل ابتلا به کرونا بدست آورده و همچنین به دلیل کاهش ابتلای فصلی، یک ایمنی جهانی برای چند هفته و چند ماه حاصل شود».

وی ادامه داد: «بنابراین ما پیش‌بینی می‌کنیم که یک دوره آرام پیش از بازگشت احتمالی کووید در پایان سال داشته باشیم، اما هیچ ضرورتی وجود ندارد که همه گیری بار دیگر بازگردد».

سویه اومیکرون که تحقیقات نشان داده، به طور کلی، شدت بیماری در آن از سویه دلتا کمتر بوده این امید را ایجاد کرده که کرونا از یک همه گیری در حال تبدیل شدن به یک بیماری قابل مدیریت نظیر آنفولانزای فصلی است.

کلاج در ادامه سخنانش گفت: «صحبت‌های زیادی درباره تبدیل شدن همه گیری کرونا به یک بیماری محدود است، اما این زمانی روی خواهد داد که بتوان پیش بینی کرد که درباره کرونا چه اتفاقی خواهد افتاد، اما این ویروس بار‌ها ما را شگفت زده کرده و باید در این باره بسیار محتاط باشیم».

سازمان جهانی بهداشت نیز چند روز پیش اعلام کرد در صورتی که نرخ فعلی ابتلا به سویه اومیکرون کرونا ادامه داشته باشد بیش از نیمی از جمعیت اروپا ظرف دو ماه آینده به این بیماری مبتلا می‌شوند.

مدیر امور منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی دیگر هشدار داده بود که سویه اومیکرون دارای یک موج جدید غرب به شرق است که در حال درنوردیدن سراسر اروپا است.

کلاج در جمع خبرنگاران گفت: «با این نرخ [ابتلا]، "موسسه سنجش و ارزیابی سلامت" پیش‌بینی می‌کند بیش از ۵۰ درصد جمعیت منطقه ظرف ۶ تا ۸ هفته آتی به اومیکرون مبتلا خواهند شد.»

منطقه اروپایی تحت نظر سازمان جهانی بهداشت ۵۳ کشور و منطقه که برخی از آن‌ها در آسیای مرکزی واقع شده‌اند را در بر می‌گیرد.

سازمان جهانی بهداشت روز ۵ آذر ۱۴۰۰ طی جلسه‌ای در ژنو با انتشار بیانیه‌ای رسما سویه B.۱.۱۵۲۹ را با نام اُمیکرون (Omicron Variant) معرفی کرد و این سویه جدید در رده‌های نگران کننده (Variant of Concern) در کنار سویه‌های آلفا، بتا، دلتا و گاما قرار داد. سازمان جهانی بهداشت در این بیانیه نیز به تمام کشور‌های جهان توصیه کرد تا با افزایش نظارت و بررسی ژنتیکی سویه به درک بهتر سویه جدید کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین