کد خبر: ۷۵۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۰
دبیر اجرایی ائتلاف فراگیر اصولگرایان اعلام کرد؛

حمایت 100 نماینده اصولگرا از ریاست لاریجانی

فردا روز تصمیم گیری اصولگرایان برای ریاست مجلس
آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: دبیر اجرایی ائتلاف و فراگیر اصولگرایان گفت: «در جلسه نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم که فردا برگزار می‌شود حدود 100 نماینده ائتلاف فراگیر اصولگرایان رسماً‌ از ریاست‌ لاریجانی بر مجلس هشتم حمایت خواهند کرد».

علی دورانی، دبیر اجرایی ائتلاف فراگیر اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاسی آفتاب درباره جلسه نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم در روز پنجشنبه که به دعوت حداد عادل انجام می‌شود، گفت: «در این جلسه کلیه منتخبین اصولگرای مجلس هشتم به دعوت آقای حداد عادل گردهم می‌آیند تا در مورد مسائل مهمی از جمله بحث ریاست‌مجلس و تعیین هیات رئیسه و انتخاب روسای کمیسیون‌های مجلس و سایر ارکان مجلس تصمیم‌گیری خواهند کرد. در این جلسه نیز حدود 100 نماینده از جریان ائتلاف فراگیر و افراد نزدیک به ما حضور دارند و در مورد ترکیب هیات رئیسه مجلس نظرات خود را ابراز خواهندکرد».

وی درباره نظر ائتلاف فراگیر اصولگرایان در مورد ترکیب هیات رئیسه مجلس، گفت: «ما اعتقاد داریم همانطور که مجلس عصاره فضایل ملت است، هیات رئیسه آن نیز باید عصاره نمایندگان باشد و در آن نمایندگان همه جریانات سیاسی و جغرافیایی و سایر تقسیم‌بندی‌های معمول، باید حضور داشته باشند و با هر مکانیزمی که نمایندگان صلاح بدانند این مهم باید محقق شود».

دبیر اجرایی ائتلاف فراگیر اصولگرایان،ادامه داد: «رئیس مجلس باید نگاهی فراجناحی داشته باشد و نسبت به جناح‌های دیگر و حتی احزاب خارج از دسته‌بندی اصلاح‌طلب و اصولگرا، نیز باید نگاه وسیع و بازی داشته باشد و در تعامل با قوای دیگر نیز دارای تبحر و مهارت لازم باشد و در حقیقت رئیس مجلس نماینده خانه ملت است».

دورانی درباره نامزد ائتلاف فراگیر اصولگرایان برای ریاست‌مجلس، گفت: «با توجه به جمیع جهات پیشنهادی که رسماً فردا از سوی نمایندگان ما مطرح خواهد شد جناب آقای لاریجانی خواهد بود و ما از ریاست ایشان بر مجلس هشتم حمایت می‌کنیم و ایشان را لنگرگاه محکمی برای مجلس آینده می‌دانیم و عملکرد آقای لاریجانی در گذشته نشان داده است که وی در تعامل با قوای دیگر و ارکان نظام دارای ظرفیت‌های بالایی است و از آن جهت هم که نماینده شهرستان قم می‌باشد ارتباط وی با مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه باعث شده که بهترین گزینه لازم برای ریاست‌مجلس باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین