کد خبر: ۷۵۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۰
مجلس، قوه قضائیه، تحقیق و تفحص و اما و اگرها

طرح تحقیق و تفحص از قوه قضاییه نم کشید

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: طرح تحقیق و تفحص از قوه قضائیه به تصویب اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش سرویس حقوقی آفتاب تصویب این طرح در حالی صورت گرفت که، این طرح اما و اگرهای فراوانی را در روزهای اخیر در پی داشت. در این راستا «فرهنگی» عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگاران با انتقاد از این طرح آن را به دلیل ادعا علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و خروج از محورهای مصوب شکست‌خورده ارزیابی کرد.

این اظهارنظر چندی بعد واکنش حسن کامران ریاست هیات تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه را برانگیخت. کامران با تاکید بر قرائت گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص از قوه قضائیه تا پایان عمر مجلس هفتم،‌ به گلایه از عدم همکاری مسئولین قوه قضائیه با این هیات پرداخت.

در این راستا تصویب روز گذشته این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکیدی بر صحت ادعای کامران بود.

از سوی دیگر «فرهنگی» در گفتگو با خبرنگار آفتاب بار دیگر بر ادعای خویش در خصوص نواقص این تحقیق و تفحص تاکید نمود.

فرهنگی با اشاره به نواقص موجود در این طرح مدعی شد: «به دلیل عدم فرصت برای اصلاح،  این طرح ‌در مجلس هفتم طرح می شود».

وی در خصوص ادعای کامران رئیس هیات تحقیق و تفحص مبنی بر عدم همکاری مسئولین قوه قضائیه گفت: «عذر هیات در مورد همکاری مسئولین قوه قضائیه در مورد برخی محورها، مانند بررسی تکریم ارباب رجوع صادق نبود».

با این وجود در حالی که برخی اعضای هیات تحقیق و تفحص در خصوص عدم وقت کافی برای قرائت گزارش این هیات در این دوره مجلس ابراز نگرانی می‌کردند ،ادعای موسی قربانی عضو هیات رئیسه مجلس موجب اطمینان خاطر اعضای هیئت گردید. قربانی در گفتگو با سرویس حقوقی آفتاب بر این نکته تاکید می‌کرد که: «اگر یک روز تا آخر عمر مجلس هفتم این طرح به صحن علنی مجلس بیاید، آن را در صحن علنی مجلس طرح خواهیم کرد».

با این وجود باید منتظر ماند تا ببینیم بانیان طرح تحقیق و تفحص چقدر توانسته‌اند، وجود موانع و مشکلات در این قوه را گزارش کنند.

گزارشی که حتی بنا بر ادعای رئیس این هیات «مختصری از آن به زودی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد». گزارشی که تعبیر برخی هنوز قرائت نشده نم کشید. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین