کد خبر: ۷۵۰۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
جوسازی درباره یک دیدار انجام شده ویک نامه نوشته نشده

خاتمی، ناطق، روحانی و خمینی در کانون شایعات

دیدار چندی پیش سه تن از سیاستمداران کشور واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. به‌خصوص رسانه‌های وابسته به جریان اصولگرایی سعی کردند در گزارش‌های مختلفی اخبار متفاوتی را به این دیدار پیوند دهند تا به‌این‌ترتیب تفسیر‌های جدیدی از تحرکات جریان‌های سیاسی به دست آورند.
خاتمی، ناطق، روحانی و خمینی در کانون شایعات
آفتاب‌‌نیوز :

 به‌تازگی حسن روحانی، علی‌اکبر ناطق نوری و سید حسن خمینی دیدار داشتند. این دیدار ازاین‌جهت توجه اصولگرایان را جلب کرد که چندی است در فضای سیاسی کشور زمزمه این به گوش می‌رسد که جبهه اعتدالیون فعالیت خود را بیشتر کنند.

در این جبهه حسن روحانی، ناطق نوری و علی لاریجانی بیشتر شناخته‌شده هستند. گروه‌های مختلفی بار‌ها تأکید کردند که این افراد با توجه به شرایط کشور نباید از عرصه سیاست عقب‌نشینی کنند و با فعالیت مداوم خود باید مانع آن شوند تا فضای کشور به سمت تک‌قطبی شدن پیش رود.

حالا به نظر می‌رسد همین نگرانی از افزایش تحرکات اعتدالیون باعث شده تا اصولگرایان نسبت به این دیدار حساسیت نشان دهند. خبرگزاری فارس چندی پیش با استناد به سخنان یک منبع نامشخص اخباری را درباره جزییات این دیدار منتشر کرده بود. حالا دیروز جواد امام از نزدیکان سید محمد خاتمی نسبت به این خبر‌ها واکنش نشان داد. جواد امام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با ایلنا، درباره انتشار نامه سرگشاده از طرف سید محمد خاتمی به مردم گفت: «خبر این نامه تکذیب می‌شود، برخی به دنبال آن بودند که وجود نامه را به ملاقات ایشان با آقایان ناطق نوری، روحانی و سید حسن خمینی نسبت دهند، اما این نامه به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد. آقای خاتمی قبلاً دغدغه‌هایش را منعکس کرده و هرجایی احساس کند که حرفی برای گفتن دارند، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم منعکس می‌کند. کسانی که آمدند خبری را مطرح کردند که قرار است ایشان به‌طور ویژه بیاید صحبتی را در قالب نامه منتشر کند اساساً این‌طور نیست و آن‌ها می‌خواهند با نقد‌هایی که در اجتماع است فرار کنند و اخباری که درست نیست را منتشر می‌کنند.»

وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود نامه‌ای به رهبری نوشتند و قرار است آن نامه را منتشر کنند، گفت: «نه این خبر هم تکذیب می‌شود. قبلاً به رهبری نامه‌ای فرستادند و اگر قرار بود آن نامه را منتشر کنند، همان موقع منتشر می‌کردند. اگر قرار است نامه‌ای منتشر شود، مخاطبان نامه باید آن را نام منتشر کنند. تا آنجا که خبر دارم اخیراً هم نامه‌ای به رهبری ننوشتند. گمانه‌زنی‌هایی که نسبت به آقای خاتمی در فضای مجازی مطرح‌شده صحت ندارد. اگر آقای خاتمی نکته، مطلب یا حتی نامه خاصی مدنظرشان باشد، اول در رسانه رسمی خودشان یعنی خاتمی مدیا منتشر می‌کنند و بعد منعکس می‌شود. مطلقاً هیچ خبری در خاتمی مدیا درباره نقطه نظرات و ملاقاتی هم که داشتند و اینکه در خبر‌ها می‌گویند آقای خاتمی در جلسات خودشان به دنبال برنامه‌ریزی برای موضوعات خاص مثل انتخابات است، نیامده است.»

همچنین روز گذشته کامبیز مهدی زاده داماد حسن روحانی در گفتگو با دیده‌بان ایران دراین‌باره توضیح داده: «وقتی چند تن از بزرگان فعال در عرصه سیاسی دور هم جمع می‌شوند، قطعاً در خصوص مسائل سیاسی روز کشور صحبت می‌کنند. دیدار آقایان روحانی با ناطق نوری و سید حسن خمینی جزو دیدار‌های روتین است. این دیدار از قبل برنامه‌ریزی نشده بود و همان‌طور که گفتم یک دیدار کاملاً عادی و روتین بود که به دعوت آقای سید حسن خمینی انجام شد.» مهدی زاده همچنین درباره توهین‌ها و تهدید‌های برخی از اصولگرایان علیه حسن روحانی گفته: «مقام معظم رهبری چندین بار به آقای ذوالنوری تذکر جدی دادند. چند ماه پیش بود که این آقا سخنان سخیفی را به زبان آورد و آقا تذکر جدی به ایشان دادند، اما متأسفانه برخی افراد از تاریخ درس نمی‌گیرند و بدون فکر کردن هر حرفی را به زبان می‌آورند. وقتی مقام معظم رهبری به کسی تذکر می‌دهد باید آن فرد به حرف ایشان گوش دهد، چون بالاخره ایشان رهبری کشور را بر عهده دارند و همه باید به حرف رهبری احترام بگذارند. رهبری چندین بار اظهار کردند که احترام و حرمت مسئولان را حفظ کنید، اما متأسفانه برخی افراد خودشان را بالاتر و جلوتر از رهبری می‌بینند و این مایه خجالت است و باید جلوی ادامه این رفتار گرفته شود. به‌هیچ‌وجه توهین قابل‌قبول نیست. بار‌ها شده بزرگان دیگری هم به ایشان تذکر داده‌اند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین